قرارگاه جهادی نجاح که فعالیت‌های خود را -زیر نظر دکتر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام- برای کمک به مناطق محروم کشور آغاز کرد، در ادامه فعالیت جهادی خود به استان کهگلویه و بویر احمد می‌روند.
کد خبر: ۸۶۹۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۰ 01 July 2020
قرارگاه جهادی نجاح که فعالیت‌های خود را -زیر نظر دکتر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام- برای کمک به مناطق محروم کشور آغاز کرد، در ادامه فعالیت جهادی خود به استان کهگلویه و بویر احمد می‌روند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، دستور کار قرارگاه نجاح در استان کهگلویه و بویر احمد به شرح زیر می‌باشد.
قرارگاه نجاح قرار است در این سفر جهادی در محور‌های عمرانی، سلامت و درمان و فرهنگی و آموزشی، در این استان خدمات جهادی ارائه نماید.
در بخش عمرانی و زیرساخت
مهمترین برنامه‌های عمرانی قرارگاه در کهگلویه و بویر احمد شامل مورد ذیل می‌شود:
۱. کلنگ زنی پروژه ساخت منبع آب که تقریبا بالغ بر ۷ هکتار زمین در روستای گشتیاری منطقه چاروسا از توابع شهرستان کهگیلویه را تامین آبی میکند و در راستای اقتصاد مقاوتی و توانمندسازی روستا‌ها در سال جهش تولید انجام میشود. گفتنی است راه اندازی این پروژه، برای ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی دارد.
۲_ آغاز بکار و احداث یک زمین فوتبال در روستای میمند از توابع شهرستان دنا که هشت روستای بزرگ با جمعیتی بالغ بر ۸۰۰۰ هزار نفر از خدمات آن بهره مند می‌شوند.
۳_ کمک در روند تکمیل مسجد در حین ساخت روستایی دزک سادات محمودی از توابع شهرستان دنا که جمعیتی بالغ بر۱۲۰۰نفر و فاقد مسجد است.
۴_ساخت یک دستگاه خانه مسکونی برای یک خانواده نیازمند در شهرستان کهگیلویه.
۵_ ایجاد غسالخانه و ایجاد مکان تشیع (نماز) میت همراه باسقاخانه در شهر محروم مارگون که بیش از ۳۵هزار نفر جمعیت دارد.

طرح‌های گروه‌های سلامت
در این اردو ۳۰ نفر از متخصصین حوزه سلامت و دامپزشکی در بیست روستا و ده نقطه عشایری جهت پوشش خدمات بهداشتی و مامایی، پزشکی، روانشناسی، دامپزشکی، دندانپزشکی از جمله در روستا‌های سیلاب، شاه غالب، ابمورد، کلوار، کلاغ خورده به مدت چهار روز فعالیت جهادی خواهند کرد.

طرح گروه‌های فرهنگی و اموزشی
۱. آموزش فعالیت در فضای مجازی که در شهر یاسوج در مرکز استان کهگلویه و بویر احمد برگزار خواهد شد.
۲. آموزش سبک زندگی با تاکید بر سبک زندگی ایرانی-اسلامی با بهره گیری از متخصصین این حوزه.
لازم به ذکر است، این قرارگاه جهادی که بیش از ۲۰۰ گروه جهادی را شامل می‌شود، فروردین اردیبهشت و خرداد نیز در استان خوزستان شهرستان ایذه و بخش سوسن دهستان ممبین و فالح و. خدمات متعددی در حوزه‌های مختلف عمرانی و حوزه سلامت به مردم این منطقه ارائه نموده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار