اگر لیگ به دلیل شیوع گسترده‌تر ویروس کرونا یا قهر سایر تیم‌ها تعطیل نشود بعید است حتی یک گله شیر هم بتواند جام قهرمانی را از کف قرمزها بیرون بکشد.
کد خبر: ۸۶۸۵۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵ 29 June 2020

پرسپولیس در نخستین بازی پس از تعطیلات کرونایی لیگ موفق شد 3-1 پیکان را شکست دهد. یک پیروزی امیدوارکننده که جاده آنها را به سمت فتح چهارمین جام پی در پی هموار کرد.

این مسابقه گرچه برای دقایقی طولانی بدون هیجان، پر اشتباه و کند دنبال می‌شد اما تک گل علی علیپور در نیمه اول و دو گل از مهدی عبدی بازیکن 21 ساله‌ای که جایگزین وحید امیری مصدوم شده بود برای کسب سه امتیاز کافی بود. شهریار مغانلو مهاجم خوش‌استایل پیکان با تک گل دقایق پایانی از روی نقطه پنالتی با 11 گل در صدر جدول قرار گرفت. نکته‌ای شگفت‌آور در لیگ ایران. آقای گل از تیمی می‌آید که با 29 گل زدع در قعر جدول به سر می‌برد و به نظر گزینه اول سقوط به لیگ یک است.

شاگردان عبدالله ویسی در دقایق آغازین نیمه دوم ریتم بازی را در دست گرفتند و می‌توانستند به گل تساوی دست پیدا کنند اما فاصله زیاد میان خط هافبک و دفاع و آشفتگی بازیکنان این تیم باعث شد تا مهدی عبدی به ستاره تبدیل شود. بازیکنی که اگر کمی باهوش‌تر به توپ ضربه می‌زد می‌توانست در یک شب فراموش‌نشدنی تعداد گل‌هایش را دو برابر کند.

مهدی عبدی

پیکان گرچه برای کسب امتیاز تا آخرین دقیقه جنگید اما بزرگترین لطف را به پرسپولیس کرد. با این همه یک پیروزی سه گله بعد از یک رکود چهارماهه فقط محصول خوش‌شانسی نبود. پرسپولیس برخلاف استقلال بعد از جدا شدن سرمربی خارجی‌اش از هم نپاشید. به مجموعه اتفاقات، حواشی، اعتراضات و رفتارهای بازیکنان و هواداران پس از جدایی استراماچونی و کالدرون نگاه کنید. با آنکه دو سرمربی کیفیت متفاوتی داشتند اما در حالی از ایران رفتند که تیم‌هایشان در صدر بودند. استقلال اما حتی با بازگشت فرهاد مجیدی مرد محبوب سکوها رنگ آرامش ندید ولی پرسپولیس به مدد یحیی گل‌محمدی و البته لنگر تسکینی به نام کریم باقری توانست کیفیت خود را حفظ کند و حتی ارتقا دهد.

اگر لیگ به دلیل شیوع گسترده‌تر ویروس کرونا یا قهر سایر تیم‌ها تعطیل نشود بعید است حتی یک گله شیر هم بتواند جام قهرمانی را از کف قرمزها بیرون بکشد. برای برخی ساده‌ترین کار این است که این موفقیت سریالی پرسپولیس را به حمایت وزیر و فدراسیون و داوران و ابر و باد و مه و خورشید و فلک ربط بدهند اما فراموش نکنیم که قرمزها در چهارسال گذشته با پنجره بسته، مهاجرت ستاره‌ها، جدایی سرمربی محبوبی به نام برانکو، تغییرات مداوم مدیرعامل، مشکلات اقتصادی و ... هم روبرو بوده‌اند و باد موافق همیشه به سود آنها نوزیده است. اما نکته‌ای که میان هیاهوهای هواداری گم می‌شود آرامشی است که در این تیم به نظر نهادینه شده است. اینکه بازیکنان علیرغم بدقولی‌های مالی متداول و مشکلات مدیریتی روی موفقیت تمرکز کرده‌اند و سه سرمربی این تیم، برانکو، کالدرون و یحیی گل محمدی وارد جدال‌های فرساینده رسانه‌ای نشدند. امری که به شدت تیم، بازیکنان و هواداران روی سکو و فضای مجازی را تحریک می‌کند و گاهی به ضد خود تبدیل می‌شود.

در هفته بیست و دوم تراکتور در خانه با یک گل مغلوب نساجی شد و شانس خود را برای کسب سهیمه آسیایی کمتر کرد، شهرخودرو با نتیجه 2-1 ذوب آهن را در اصفهان شکست داد و صنعت نفت آبادان هم با دو گل پارس جنوبی جم را مغلوب کرد. نبرد شاهین شهرداری بوشهر و نفت مسجد سلیمان هم با تساوی 2-2 خاتمه یافت تا جدال در پائین جدول هم پرحرارت بماند.

استقلال تهران حالا فرصت دارد با پیروزی مقابل سایپا هفته جنجالی‌اش با فولاد را بایگانی کند. سپاهان هم در صورت پیروزی مقابل گل‌گهر سیرجان در دیدار خانگی فاصله 10 امتیازی‌اش با پرسپولیس را به امید لغزش قرمزها حفظ خواهد کرد. هنوز 24 امتیاز دست نخورده باقی مانده است که می‌تواند همه چیز را زیر و رو کند.

عصر ایران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار