کد خبر: ۸۶۸۴۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۸ 28 June 2020

غلامرضا شریعتی بعد از ظهر یکشنبه در حاشیه نشست ستاد استانی بیماری کرونا اظهار کرد: این نشست نقطه نظرات فرمانداران و دانشگاه علوم پزشکی و مدیران کل استانی شنیده شد و بر این اساس تصمیمات لازم اتخاذ شد و مقرر شده در بحث مراسم ترحیم باید فرمانداران جدی‌تر ورود کنند و مانند کاری که در ماهشهر صورت گرفت، عمل شود.

وی افزود: باید متعهد شوند حداکثر ۱۰ نفر برای تدفین اموات حاضر شوند و در غیر این صورت اجازه دفن داده نمی‌شود.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه لازم است که شرایط را باید مدیریت کنیم، بیان کرد: تعداد مراجعان به مراکز ۱۶ ساعت و همچنین بیماران سرپایی کاهش پیدا کرد اما بستری‌ها به طور تقریبی ثابت و شیب آن بسیار کند است.

شریعتی با اشاره به اینکه این میزان بستری موجب فشار بیشتر بر کادر پزشکی و پرستاری می‌شود، تصریح کرد: باید تلاش کنیم که علاوه بر کاهش مراجعان، بستری‌شدگان و مبتلاهای سخت که به بستری شدن نیاز دارند نیز کاهش پیدا کند.

وی عنوان کرد: رعایت فاصله اجتماعی، شرکت نکردن در مراسم ترحیم، شادی و تجمع‌ها مورد تأکید است که باید بیش‌ازپیش رعایت شود که متأسفانه در خیلی از موارد رعایت نشده است.

استاندار خوزستان گفت: خیلی از شهرهای ما که هفته گذشته نارنجی بودند اکنون زرد شدند و شرایط بهبود پیدا کرده است اما برخی شهرهای ما به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی همچنان نارنجی و قرمز مانده‌اند.

شریعتی افزود: لازم است همه دست‌به‌دست هم دهیم که از این شرایط عبور کنیم و در حال حاضر وضعیت شیوع بیماری کرونا در ۹ شهر استان قرمز مانده است و باید تلاش کنیم وضعیت در این شرایط بهبود پیدا کند.

وی عنوان کرد: اکنون ۶ هفته است که نسبتاً در شرایط «قرمز» هستیم و این مدت طولانی شده و باید با تمهیدات انجام شده و ورود جدی‌تر مسئولان در شرایط بهبود حاصل شود.

استاندار خوزستان تصریح کرد: برای این شهرهای قرمز، به مرکز پیشنهاد داده شده که در این شهرها محدودیت اعمال کنیم و منتظر پاسخ آنها هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار