کد خبر: ۸۶۸۴۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۵ 28 June 2020

اشتغال کاربردی زمینه حل مشکلات مددجویان را فراهم می کند

تابناک/ مدیرکل زندان های گیلان با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی در زندان ها، گفت: اشتغال کاربردی زمینه حل مشکلات مددجویان و خانواده های آنها را فراهم می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا محمدی اصل در بازدیدهای دوره‌ای هفته قوه قضائیه از زندان‌های گیلان ضمن حضور و بازدید از تمامی واحدهای زندان مرکزی با زندانیان دیدار چهره به چهره برگزار و از روند برنامه‌های قضائی آنان مطلع و دستورات قانونی لازم را برای مددکاران در تسهیل پرونده قضائی آنان صادر کرد.

وی در حاشیه این بازدید تحمل کیفر مددجویان را در زندان با برنامه‌های سازنده اصلاحی، تربیتی و اشتغال روندی امیدوار کننده دانست و بیان کرد: مددجویان بعد از آزادی با حرفه‌هایی که در زمان تحمل کیفر فراگرفته اند می‌توانند در آینده مسیر درستی را انتخاب کنند.

محمدی اصل با اشاره به اینکه اشتغال مددجویان راهگشای مشکلات مددجویان و خانواده‌های آنها است، گفت: با وجود آموزش‌های علمی و کاربردی در زندان‌ها از قبیل قالی بافی، نقشه کشی ساختمان، کشاورزی، برق صنعتی، معماری، صنعت خودرو، صنایع دستی، پرورش زنبور عسل، ماهی‌های گرمابی و سردابی علاوه بر اینکه در زندان تحمل کیفر آسان می‌شود، بستری مناسب برای کسب مدرک از عناوین حرفه‌های فوق بعد از آزادی از طریق مراقبت بعد از خروج زندان‌ها به بانک‌ها معرفی و برای ایجاد شغل مورد نظر تسهیلات دریافت کنند.

مدیر کل زندان‌های گیلان آمار برگشت پذیری افرادی که در زندان مهارت کسب آموخته اند به چرخه جرم را بسیار اندک دانست و افزود: با رایزنی‌ها و برگزاری نشست‌های فنی و تخصصی در ایجاد برنامه‌های اشتغال کاربردی برای مددجویان تلاش می‌شود، از بهترین منابع در راستای تحقق اهداف سازمان یعنی آموزش، اصلاح و تربیت مددجویان برای بازگشت به جامعه استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در حال تدوین و شناسایی ظرفیت‌هایی هستیم که بدانیم کدامیک از آموزش‌های کاربردی در زندان‌ها بیشترین جذب کار در جامعه را دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار