سرپرست شبکه بهداشت و درمان قوچان در حاشیه جلسه شورای اداری شهرستان از مبتلا شدن ۴۵۰ نفر به بیماری کرونا در شهرستان قوچان از آغاز زمان شیوع این بیماری تا به امروز خبر داد .
کد خبر: ۸۶۸۴۵۲
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۵ 28 June 2020

 به گزارش تابناک رضوی از قوچان داوود خوشکن با بیان این مطلب افزود : از زمان آغاز بیماری کرونا در سطح شهر طبق جمع بندی آمار نهایی که دیروز انجام شد ۴۵۰ نفر در قوچان به این بیماری مبتلا شده اند.

وی ادامه : از این تعداد خوشبختانه تا به امروز ۴۲۰ نفر بهبود پیدا کرده اند و متاسفانه ۲۲ نفر جان خود را از دست داده و ۸ نفر در مرکز بیماری های حاد تنفسی بیمارستان موسی بن جعفر (ع) بستری هستند.

 

خوشکن با اشاره به این که طبق آمار در جهان از هر ۸۰۰  نفر یک نفر مبتلا و از هر ۱۶  هزار نفر یک نفر فوتی کرده اند و در کشور از هر ۳۶۰ نفر یک نفر مبتلا و از هر ۸۰۰ نفر یک نفر فوت کرده است گفت : در طبق آمار کلی جمعیت  قوچان از هر ۳۶۰ نفر یک نفر مبتلا و از هر ۸ هزار ۴۰۰ نفر متاسفانه یک نفر فوت کرده اند که درصد فوتی های قوچان نسبت به آمار کشوری کمتر است.

 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان قوچان ضمن قدردانی از تلاش‌های و  حمایت های گروه های جهادی مردمی و مسئولان شهرستان که در زمان آغاز بیماری کرونا که همدلی و همبستگی خوبی در سطح شهرستان به دنبال داشته گفت : تا به امروز در ۳۰ هزار ماسک مخصوص (n95) ، ۲۰۰ هزار ماسک معمولی ، ۴۰۰ هزار جفت دستکش ، ۳۰ هزار دست لباس محافظ پرستاری (گان ) با همکاری وزارت بهداشت ، ادارات فرماندار و دادگستری و دفتر امام جمعه و نماینده جدید شهرستان و گروه های جهادی و مردی تهیه شده و توسط کادر درمانی شهرستان مورد استفاده قرار گرفته که خوشبختانه تا به امروز مشکلی در زمینه وسایل حفاظت فردی برای کادر درمانی نداشته ایم و موجودی انبار نیز برای ادامه کار تقریبا خوب است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار