گفت‌وگوی تفصیلی تابناک با نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی:
اید شایسته سالاری ها لحاظ شود و نیروهایی که واقعا کارآمد هستند و در میدان حضور فعال و موثر دارند نباید به دلیل بحث های جناحی، سیاسی و انتخاباتی حذف شوند. نیروهای بسیاری وجود دارند که به دلیل اختلافات سیاسی خارج از مجموعه قرار گرفته‌اند و این درحالی است که می توانند بسیار به هدایت امور کمک کنند.
کد خبر: ۸۶۸۴۵۱
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۲ 28 June 2020
 
تابناک خوزستان:
 
سید محمد مولوی در نطق هفته گذشته با حضور وزیر کشور با اعتراض به شرایط نامناسب اجتماعی و اقتصادی در استان خوزستان از عملکرد دولت و به ویژه استاندار خوزستان اعتراض کرد.
 
به گزارش تابناک خوزستان؛ هفته گذشته بود که نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در نطق علنی خود با اشاره به وضعیت نامناسب اقتصادی و معیشت مردم خوزستان به ویژه کارگران درباره مدیران نالایق و انتصابات اشتباه اعتراض خود را به گوش وزیر کشور رساند.
سید محمد مولوی در این نطق گفته بود: گفته بودید حرام است اگر استانداری مدیری را در این سمت بکار بگیرد و علم داشته باشد و این مدیر توانایی انجام وظایف خود را نداشته باشد. آقای وزیر و جناب استاندار، حرام است سیل ساختگی خوزستان، بحران آب، ریزگردها، تشنگی نخیلات، اعتراض ها و تحصن های مردم خوزستان را ببینید و سر بر بالین بگذارید. تا کی می خواهید سکوت کنید؟
 
تابناک خوزستان در این باره با نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی به گفت‌وگو پرداخته است.
 
تابناک خوزستان: درباره حضور تعدادی از وزرا در مجلس و نطق اخیر خود با حضور وزیر کشور توضیح دهید.
پیش از حضور وزیر کشور، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، آخرین وضعیت اقتصادی کشور را برای نمایندگان تحلیل کردند و پس از آن وزیر کشور حضور پیدا کرده و درباره استانداری ها، فرمانداری ها و سایر امور زیر مجموعه وزارت کشور توضیحاتی ارائه داد. نمایندگان در این خصوص تذکراتی داشتند که گوشزد کردند. یکی از موضوعاتی که بنده اشاره کردم، شاخص های نادیده گرفته شده در استانداری خوزستان بود. شاخص هایی که شخص وزیر کشور به در فروردین ماه به عنوان30 الویت سال جهش تولید به آن ها اشاره داشت اما متاسفانه هیچ جلسه و کارگروهی در این باره تشکیل نشد. یکی دیگر از انتقادات بنده نیز همین بود.
همچنین از دیگر انتقادات بنده درباره شاخص های پایین استان خوزستان در حوزه های مختلف اعم از بهداشت، درمان، آموزش و پرورش، میزان جذب سرمایه گزاری، خطرات جاده‌ای و مرگ و میر و امید به زندگی بود. 
 
تابناک خوزستان: درباره صدور مجوز تجاری شدن بندر اروند کنار توضیح دهید.
بندر اروندکنار از لحاظ شرایط استراتژیک در موقعیت بسیار خوبی قرار دارد و مطمئنا اگر زیر ساخت های موجود تکمیل شود قطعا به امنیت و اشتغال منطقه کمک خواهد کرد. همچنین فاصله بندر اروند کنار تا دهنه خلیج فارس به گونه ای است که اگر کشور قصد لایروبی داشته باشد، حجم بالای صادرات از این بندر خواهیم داشت. این بارقه امید برای مرز نشینان و مرزداران غیور محسوب می شود چرا که فراهم کردن شرایط مطلوب اقتصادی و اجتماعی در این مناطق، به امنیت مرزها نیز بسیار کمک می کند. 
اکنون این مجوز صادر شد. امیدوارم به زودی سایر زیر ساخت ها را تکمیل کنیم و از ظرفیت بندر و گمرک بندر اروندکنار استفاده کنیم. 
 
تابناک خوزستان: با توجه به جایگاه نظارتی مجلس و شروع به کار نیروهای تازه نفس و انقلابی در آن؛ برای بهبود وضعیت معیشت مردم در استان و کشور می توان امید داشت؟
 آقای قالیباف در افتتاح مجلس یازهم در همان ابتدا اعلام کرد که اولویت این مجلس، ‌اقتصاد مردم است. طبیعتا سایر نمایندگان نیز در بخش نظارتی‌ای که دارند در این باره حساس هستند و به همین دلیل اولین وزیری که احضار کرد وزیر اقتصاد بود. مجلس مصمم است تا وضعیت اقتصادی جامعه را به شرایط مطلوب تغییر دهد. همانگونه که مجلس موثر است دولت موثرتر است و استانداران نیز در هر استان در راس امور دولت قرار دارند. نظارت بر بازار، روند توزیع کالا و اموری از این قبیل؛ به عهده نماینده دولت در استان ها است و نماینده دولت در استان نمی تواند ادعا کند که از وضعیت بازار و یا توزیع بی‌خبر است. استاندار باید در میدان باشد و در انتصابات خود به گونه ای عمل کند تا مدیرانش در سطح استان با کمک نماینده ها وضعیت بهتری برای معیشت و زندگی مردم در استان فراهم کنند. متاسفانه یک جانبه عمل کردن در استانی مانند استان خوزستان خوب نیست چرا که این استان قومیت های مختلفی دارد و نمونه بارز اختلاف قومیت ها در دل همین آبادان است که با وجود اقوام مختلف از ظرفیت سایرین استفاده می شود.
 
تابناک خوزستان: پس معتقدید که نیروهای پای کار نباید به دلیل بحث های جناحی، سیاسی و انتخاباتی حذف شوند؟
 
دقیقا! باید شایسته سالاری ها لحاظ شود و نیروهایی که واقعا کارآمد هستند و در میدان حضور فعال و موثر دارند نباید به دلیل بحث های جناحی، سیاسی و انتخاباتی حذف شوند. نیروهای بسیاری وجود دارند که به دلیل اختلافات سیاسی خارج از مجموعه قرار گرفته‌اند و این درحالی است که می توانند بسیار به هدایت امور کمک کنند. این یکی از اشتباه های بزرگی است که ما در هدر رفت نیروی انسانی استان مان دخیل است لذا انتظارمان این است که استاندار خوزستان تمام جوانب را بررسی و به بکارگیری نیروی انسانی استان برای رشد شهرستان‌های خوزستان کمک کند. استان خوزستان متاسفانه استانی است که محکوم به کار کردن برای دیگران است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار