معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی مشهد بیان نمود: در شهرستان مشهد ۱۰ گله شتر و مجموعا ۵۳۲ نفر شتر شناسایی گردیده است.
کد خبر: ۸۶۷۶۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۲ 27 June 2020

به گزارش تابناک رضوی، امید طهماسبی زاده با بیان این مطلب اظهار کرد : با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از مساحت شهرستان مشهد را مناطق خشک و بیابانی تشکیل می دهد پرورش شتر اهمیت دو چندانی داشته و برخی از ویژگیهای شتر مانند توانایی بالای تحمل کم آبی ، تغذیه از علوفه های خشک و گیاهان مرتعی و بیابانی ، مقاومت بهتر در مقابل بیماریها ، هزینه های درمانی کم در مقایسه با سایر دامها ، متابولیسم پایین ، افزایش وزن روزانه مناسب و دوره پرواربندی کوتاه این حیوان را از منظر اقتصادی جهت پرورش و تولید گوشت و شیر به صرفه می کند . همچنین برای پروش آن به تاسیسات چندانی نیاز نیست . 

 

امید طهماسبی زاده بیان نمود روزانه بیش از ۶۵۰ کیلوگرم شیر شتر تولید می شود و با توجه به خواص بالای شیر شتر دانشمندان از آن به عنوان طلای سفید بیابان یاد می کنند . 

وی متذکر گشت : شیر شتر حاوی مقادیر زیادی مواد معدنی ، آهن ، روی ، پتاسیم ، مس ، سدیم و منیزیم است  . ۳ برابر شیر گاو ویتامین Cدارد و از لحاظ ویتامین A, B2 و پروتئین غنی تر می باشد و کلسترول آن کمتر است . 

وی بیان نمود شیر شتر خاصیت انتی باکتریایی و آنتی ویروسی دارد ، هضم آن راحتر است و دارای قابلیت مبارزه با بیماریهایی مثل سرطان ، آلزایمر ، هپاتیت C سل، زخم معده ، دیابت ، ایدز ، کنترل فشار خون ، گرفتگی عروق و پوکی استخوان می باشد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار