کد خبر: ۸۶۷۴۴۷
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱ 26 June 2020
تابناک/امام‌جمعه صومعه‌سرا با بیان اینکه با اظهار تأسف کردن اینکه کشاورزان آب ندارند مشکلی حل نمی‌شود، خطاب به مسؤولین گفت: اگر با هر منابعی مشکل کم‌آبی حل می‌شود اقدام کنید و موانع را هم برطرف نمایید.
اظهار تأسف برای بی‌آبی مزارع مشکلی را حل نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، حجت‌الاسلام محمدمهدی راشد نوری امروز در آئین خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این شهرستان با اشاره به مشکلات کشاورزان منطقه و کم‌آبی مزارع اظهار کرد: مشکلات شدید کم‌آبی کشاورزان شهرستان باید در صدر اولویت مسؤولین و رفع دغدغه‌های شالی‌کاران قرار گیرد.

وی بابیان وضعیت کشاورزی شالی‌کاران هرسال با تکرار مشکلات گذشته همراه است، گفت: تعجب اینجاست که هم کشاورزان می‌نالند و هم مسؤولین گلایه دارند بدون آنکه اقدام عملی بکنند و از طرفی شعار رونق و جهش تولید هم می‌دهند.

امام‌جمعه صومعه‌سرا با بیان اینکه چطور ممکن است کشاورزی در سال جهش تولید توسعه داشته باشد درصورتی‌که آب موجود کفاف سطح زیر کشت را  ندهد، تصریح کرد: مسؤولین ازیک‌طرف مردم را  تشویق به تولید و کشاورزی و ماندن در روستا می‌کنند و از طرفی بستر، زیرساخت و زمینه کار و تولید فراهم نیست و این دو منافاتی باهم ندارند.  

راشد نوری با بیان اینکه با اظهار تأسف کردن اینکه کشاورزان آب ندارند مشکلی حل نمی‌شود، خطاب به مسؤولین گفت: اگر با هر منابعی مشکل کم‌آبی حل می‌شود اقدام کنید و موانع را هم برطرف نمایید.

خطیب نماز جمعه صومعه‌سرا با بیان اینکه دستگاه قضایی باید به کمک مسؤولین و مردم در زمان بروز مشکلاتی  که موانع ایجاد می‌کنند بیایید، افزود: اگر دستگاه‌های اجرایی به خاطر برخی قوانین دست و پاگیر نمی‌توانند خدمات دهند کمکشان کنند ، چنانچه سیاست و رویکرد رئیس قوه قضائیه گره‌گشایی و رفع موانع تولید و حمایت از کارآفرینان و دستگاه اجرایی است.

وی با بیان اینکه نداشتن نظارت صحیح بر بازار کالا و مسکن سختی معیشت مردم را دوچندان کرده است گفت: مسؤولین مربوطه پاسخگو این افسارگسیختگی باشند و با اقدام به‌موقع خود وضعیت افسارگسیخته اقتصاد را سامان ببخشند.

امام‌جمعه صومعه‌سرا با بیان اینکه باید در رابطه با وضعیت مدیریت شهری در سریع‌ترین زمان ممکن تصمیم‌گیری شود، تصریح کرد: چند ماه است که شهر بدون شهردار است و با سرپرست اداره می‌شود و اعضای شورای شهر هم ظاهراً همین روال را می‌پسندد، باید هر چه زودتر به این اوضاع نابسامان از سوی مسؤولین امر رسیدگی شود. 

راشدی نوری با بیان اینکه چیزی که می‌تواند آمریکا و استکبار را از زیاده‌خواهی‌ها بازدارد ایجاد و تقویت اقدامات بازدارندگی است، گفت: تقویت بنیه دفاعی، رونق و جهش تولید با رویکرد اقتصاد مقاومتی، حمایت از کارآفرینان و رفع موانع کسب‌وکار، قطع دست سوداگران سودجو، برخورد جدی و قاطع با مفسدان اقتصادی و اصلاح نظام اداری و بانکی ازجمله راه‌های مقابله با تهدیدها است.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار