نایب رئیس اسبق کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:
آرین‌منش با بیان اینکه چرا نباید در رسانه ملی استان مدیری از جنس رسانه و آشنا با فرهنگ و هویت غنی این استان زائرپذیر برگزیده شود؟ تاکید کرد: عدم شناخت کامل از فرهنگ و تاریخ خراسان نقش مدیر را کمرنگ و باعث کاهش کارآمدی است.
کد خبر: ۸۶۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴ 01 September 2015
جواد آرین‌منش در گفت‌و‌گو با خبرنگار تابناک خراسان رضوی، با اشاره به شایسته‌سالاری به عنوان یکی از شعارهای مظلومی که در کشور ما پس از انقلاب به ویژه در زمان تغییر و تحولات مدیران مطرح می‌شود گفت: معمولا شایسته‌سالاری به شیوه ای از حکومت و مدیریت گفته می‌شود که در آن دست‌اندرکاران برپایه توانائی و شایستگی و سازمان و موقعیت جغرافیایی جایی که قرار است در آنجا مدیریت کنند مدیر را انتخاب می‌کنند.
دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان خراسان رضوی افزود : در تحقق شایسته‌سالاری نگرش‌های قومی خویشاوندی و قبیله‌گرایی و حزب‌سالاری مطرود است.
نایب رئیس اسبق کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: انتخاب رئیس جدید صدا و سیما با وجود محاسن ایشان، تغییرات گسترده مدیران و بیکار شدن مدیران پیشین را در پی داشت و قطعا در شرایطی که رسانه ملی با مشکلات مالی جدی مواجه است عدم بهره‌گیری از نیروهای مجرب پذیرفته نیست.

وی افزود : مسئولان صدا و سیما مرتب اعلام می کنند که صدا و سیمای خراسان رضوی رتبه برتر در زمینه های گوناگون را در مقایسه با سایر استانها کسب کرده است و با این وجود تغییر در شرایط فعلی با انتخاب گزینه‌ای ناآشنا به فضای استان و ظرفیت‌های سرشار خراسان رضوی قابل تامل است و این پرسش را در ذهن ها ایجاد می‌کند که چه کسانی و بر اساس چه شاخص هایی مدیران صدا و سیما را تعییین می‌کنند ؟!

آرین‌منش تصریح کرد : در شرایطی که خراسان رضوی در سطوح ملی از مدیران شایسته و متخصص برخوردار است چرا نباید در رسانه ملی استان مدیری از جنس رسانه و آشنا با فرهنگ و هویت معنوی و جغرافیا و تاریخ غنی این استان زائرپذیر برگزیده شود تا صدا و سیمای پایتخت معنوی ایران اسلامی به‌عنوان  رسانه تراز اسلامی بدرخشد!؟

به گفته نماینده سابق مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، مدیرانی که برای این استان در مناصب مدیریت سازمان‌ها و نهادها و ادارات کل انتخاب می‌شوند باید مبتنی بر آشنایی با این فرهنگ و پیشینه درخشان و براساس شاخص‌ها برگزیده شوند.

نماینده اصولگرای دوره‌های هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی از کلان شهر مذهبی مشهد یادآور شد: خراسان بزرگ به تعبیر امام راحل (ره) « مرکز ایران » و به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی « مهبط و محل نزول فرشتگان است » و اساسا موجودیت مشهد و خراسان به برکت وجود مرقد منور حضرت ثامن الحجج(ع) شکل گرفته است.

وی افزود : خراسان از پیشینه غنی فرهنگی، تاریخی زیادی برخوردار است و خاستگاه فرهنگ و زبان فارسی بوده و نامهایی چون نیشابور بزرگ و محل تولد حدیث سلسله الذهب و مرو و هرات و بلخ و وجود شاعران و ادیبان بزرگی مانند فردوسی و شیخ فریدالدین عطار نیشابوری و خیام و بهار و علمای شاخص و وجود دومین حوزه علمیه کشور تداعی گر خراسان است.


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
اتفاقا برخلاف فرض موجود ،اغلب مدیران غیر بومی استان موفق تر بوده اند،به عنوان مثال اقایان موسوی مقدم وتمدن در صدا وسیما و به همین ترتیب در اداره ها وسازمان های د یگر استان و حال موضوع بعدی اینکه، تخصص مهمتر است یا بومی بودن ،خیلی مواقع یکی فدای دیگری شده اما در این بین تخصص وجودش ضروریتر احساس می شود که برخلاف عرف جامعه که همه کارشناسان در هر موقعیتی در مورد فرهنگ نظریه صادر میکنند. .. باید ایمان داشته باشیم که مدیریت فرهنگی یک تخصص است،آشنایی فرهنگی وبومی به تدریج ظرف یکی دو ماه اگر مناسبت های سیا سی اجازه دهد اتفاق می افتد پس بیشتر بدنبال مدیرمتخصص باشیم تا داشتن مناسبت های دیگر
بی نام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
از جناب آرین منش بعید است که به این سادگی قضاوت کنند:
1- اینکه خراسان رضوی رتبه برتر را در اینجا و آنجا دارد حرفی است که خودمان گفته ایم و خودمان هم باورمان شده است و اصلا و ابدا اینطور نیست کافی است به ارزیابی های صداوسیما دسترسی داشت و فهمید که واقعیت ها چیز دیگری است.
2- هوز که مدیرکل جدید کارش را شروع نکرده چگونه به خودمان اجازه می دهیم که قصاص قبل از جنایت کنیم.
3- شما که اینقدر حامی مدیر بومی هستید چرا از گزینه ای که بسیار متخصص و اتفاقا بومی بود و برای مدیرکلی خراسان رضوی مطرح بودند هیچ حمایتی نکردید؟!
سعید دادستان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
چه سوال خوبی طرح کرده اید. سوال این بوده است که چه کسانی و بر اساس چه شاخصه هایی مدیران صدا و سیما را تعیین می کنند؟ یکی از پاسخ های چهار گزینه ای زیر را اگر دلتان خواست انتخاب کنید.
الف: طی یک فرایند شفاف و دموکراتیک و بوسیله رای گیری بر اساس سوابق رسانه ای، فرهنگی ، هنری ، مدیریتی و کارنامه سازمانی شخص درست مثل خارج!!
ب: مدیران بالا دستی و بر اساس مرام،نون و نمک، حرف گوش کن بودن، دلم می خواد، خوشم میاد، به کسی چه مربوطه؟ و ...
ج: اهالی محترم روستای ازغد و خانواده محترم رجبی و بر اساس رنگ کت و شلوار و سایز محاسن
د: اجلاس سران 5+1 و بر اساس بند هفتم از ردیف دوم فصل ششم اساسنامه کنوانسیون ژنو
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
آقای آرین منش پیش داوری نکنید قطعا شما بیشتر از همه واقف هستید که بر سر مدیران بومی چه میآورند بگذارید مدیر کل صدا وسیما منصوب شود وبعد عملکرد مدیر بومی وغیر بومی را بعد از یکسال قضاوت کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
آقای تمدن دقیقاتوی چه امری موفق بودند؟لطفابفرمائید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار