عباس رفیعی سردبیر نشریه ماراک ،فروغ مسلم زاده مدیر مسئول نشریه آفتاب جنوب ،کامبیز حسین پور مدیر مسئول نشریه چلچله،غلامعباس شمس الدینی سردبیر نشریات سفیر جنوب و نگین بندر ،صدیقه باوقار خبرنگار نشریه نگین بندر ،مصیب رجایی مدیر خبرگزاری شبستان و ... بواسطه شکایت چه کسانی راهی دادگاه شدند ؟ 
کد خبر: ۸۶۷۴۰۲
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰ 26 June 2020

در معنای ائتلاف هزارتو مانده ایمچهارم تیرماه 1399یادداشتی از صاحب امتیاز و مدیر مسئول روزنامه ندای هرمزگان با عنوان امضای وفاق برای ارتقاء مطبوعات هرمزگان منتشر گردید که در آن منتقدان را بی انصاف و ائتلاف مقابل را هزار تو قلمدادکرد. و با خط و نشان کشیدن، آنان را به غیر حرفه ای بودن ، ساز ناکوک نواختن وبیان حرفهای ناراست (دروغ) متهم نمود . طبعاً از یک پیشکسوت رسانه که مفتخر به سی سال خدمت در عرصه تعلیم و تربیت و بیش از دو دهه فعالیت رسانه ای است ،  انتظار چنین ادبیاتی نبود.  اینکه منتقدین را که عمدتاً رسانه ای های اصیل هستند به بدترین عناوین خطاب نماید و علیرغم استفاده از چنین ادبیاتی ، اهالی رسانه را به همدلی ، همراهی و همکاری فرا خواند ، بی تردید برای مخاطب و افکار عمومی بیشتر به طنز شباهت دارد و هرگز از آن راهبرد متکی به باور استنباط نمی شود .حقیقت ماجرا چیست ؟ ائتلاف خانه ای برای همه رسانه ها، که نویسنده یادداشت آنرا ائتلاف هزار تو معرفی کرده است ، بیش از یک‌صد فعال رسانه ای استان از 64 رسانه مکتوب ، الکترونیک ، خبرگزاری و پایگاه‌های خبری هستند. این افراد وقتی با شرایط ناعادلانه و تمامیت خواهی عده‌ای معدود روبرو شده ، ائتلاف خانه‌ای برای همه رسانه ها را تشکیل دادند . ائتلافی که با هدف: رفع اختلافات میان مدیران فعلی و آینده ، استفاده از مشاوران حقوقی خانه برای احقاق حق اعضاء ،  پرهیز از دریافت حق و الزحمه، پاداش، عیدی و … بعنوان مدیر عامل و عضو هیئت مدیره ، پرهیز از هزینه نمودن اعتبارات خانه مطبوعات جهت کارکنان ادارات و روابط عمومی‌ها، ارائه صورت گردش وجوه نقد خانه به صورت مستمر به اعضاء ، پرهیز از هرگونه سوء استفاده از جایگاه خانه مطبوعات جهت جلب آگهی اختصاصی یا دریافت هزینه‌های نامشروع شخصی، خودداری از ایجاد مانع برای عضویت همکاران منتقد در خانه مطبوعات و جلوگیری از هرگونه اعمال نفوذ، جهت مهندسی انتخابات در دوره آتی(اتفاقاتی که متأسفانه در دوره گذشته خانه مطبوعات شاهد بودیم و زخمی بر پیکره رسانه های استان بود) پا به رقابت انتخابات خانه مطبوعات گذاشتند. این ائتلاف با این میثاق توسط مدیر مسئول و صاحب امتیاز ندای هرمزگان ائتلاف هزار تو خوانده شد. طبیعتاً اگر این ائتلاف به دنبال همدلی نبود از ظرفیت رسانه‌های خود بدون تحقیر و اتهامات واهی در راستای احقاق حق خود و طرح اعتراض قانونی به رفتارهای خلاف اساسنامه توسط نویسنده یادداشت بهره می‌گرفت . اگر منتقدان ساز ناکوک می‌زنند و حرفشان ناراست، پس چرا نویسنده و اقلیت مطیع برای رسیدن به مناصب این تشکل به هر تخلفی برای پیروزی دست زدند .

روند برگزاری انتخابات ۲۷خرداد۱۳۹۹ مغایر با اساسنامه خانه مطبوعات

یادداشت جناب مدیر مسئول و بازی نمایشی کشیدن پای مدیر کل ارشاد اسلامی به جانبداری از منتقدان حکایت پیش کشیدن برای پس نیفتادن را تداعی می کند . حال که مدیرمسئول وصاحب امتیاز ندای هرمزگان آغاز کننده افتراق شد ،اکنون که ائتلاف خانه‌ای برای همه رسانه ها با رعایت اخلاق و بدور از احساسات در پی یافتن راه حلی برای پایان دادن به تمامیت خواهی و اقتدار طلبی عده ای معدود در خانه مطبوعات است ، این یادداشت را ناشی از خصومت نسبت به رسانه ای های اصیل تلقی می نماید . و صد البته روند برگزاری انتخابات ۲۷خرداد۱۳۹۹ را مغایر با اساسنامه می‌دانند و نتیجه آنرا هرگز قبول نخواهند کرد .
عملکرد شما جز اختلاف رسانه ای نتیجه دیگری نداشته و ندارد

برای تنویر افکار عمومی خاصه همکاران عزیز رسانه در پاسخ به طرح ادعاهای ناصواب علیه ائتلاف خانه ای برای همه رسانه ها ،مواردو سئوالاتی از نویسنده یادداشت امضای وفاق برای ارتقاء مطبوعات هرمزگان و گروه قلیل مطیع وی مطرح می شود . این ائتلاف هرگز تمایلی به رسانه ای کردن اختلافات نداشت اما وقتی جناب نویسنده یادداشت امضای وفاق برای ارتقاء مطبوعات هرمزگان ، به منتقدانش بی رحمانه تاخت و عناوین ناشایستی را بکار برد این حق ایجاد شد تا از حقانیت اهالی رسانه دفاع شود . در دوره سه ساله گذشته که اتفاقاً نویسنده یادداشت، لیدرجریان پیروز بود چند پرونده شکایت از اعضای خانه مطبوعات و فعالان رسانه هرمزگان در مراجع قضایی گشوده شد ؟ در کدامین دوره از ادوار خانه مطبوعات هرمزگان اینهمه طرح دعوا توسط ارکان تشکل علیه اعضا در مراجع قضایی شده است ؟ صد البته این رکورد تاریخی نه در هرمزگان ونه در سایر استانها تکرار نشده و اگر عزم نویسنده یادداشت و جریان همراهش ،رکورد شکنی نباشد ،تا سالیان متمادی جابجا نخواهد شد عباس رفیعی سردبیر نشریه ماراک ،فروغ مسلم زاده مدیر مسئول نشریه آفتاب جنوب ،کامبیز حسین پور مدیر مسئول نشریه چلچله،غلامعباس شمس الدینی سردبیر نشریات سفیر جنوب و نگین بندر ،صدیقه باوقار خبرنگار نشریه نگین بندر ،مصیب رجایی مدیر خبرگزاری شبستان و ... بواسطه شکایت چه کسانی راهی دادگاه شدند ؟ 

اخبار مرتبط:

 امضای وفاق برای ارتقاء مطبوعات هرمزگان

اعلام تشکیل و آغاز بکار ائتلاف انتخابات «خانه ای برای همه»

تعامل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با رسانه‌ها در برگزاری انتخابات خانه مطبوعات

بفرمایید اگر به واسطه شکایت از اعضا خانه مطبوعات و رسانه ای های مستقل ، مدال افتخاری بر سینه نشانده اید تا افکار عمومی قانع گردد .شما از کدام همدلی سخن می گویید ؟ اگر معنای همدلی اینست منتقدان شما از همدلی با این تعریف متنفرند

کمیته حقوقی متشکل از وکلای مجرب استان که خبر انعقاد تفاهم نامه آنان با خانه مطبوعات در بوق و کرنا شد ،در حمایت از کدام فعال رسانه ای و عضو خانه مطبوعات ایفای نقش کرد ؟
به نظر می رسد حاصل عملکرد شما چیزی جز اختلاف و تفرقه بین اهالی رسانه نبوده و نیست .


آقای نویسنده چرا درمقابل عملکردتان شفاف نیستید

سئوال مهمتر اینست که شما در قبال مسئولیت چرا شفاف نیستید از عملکرد خود در جهت ارتقای مطبوعات و رسانه های هرمزگان چرا توضیحی ارائه نمی دهید . اگر امروز تعداد مجوز فعالیت 152رسانه صادر شده است آنرا باید به تلاش صاحبان مجوز ها مربوط دانست نه عملکرد شما . اما آنچه مربوط به تلاش شماست اینکه از 152مجوز رسانه ،رسانه های مکتوب کمتر از عدد انگشتان دو دست فعالیت دارند و بقیه نشریات از هزینه های ادامه حیات در مانده اند ناشی از عملکرد شماست .
آنچه ما از عملکرد یک دهه نویسنده یادداشت در ارکان قدرت خانه مطبوعات در افکار عمومی مانده است :
الف: حمایت و همراهی با بستگان سببی و نسبی و تلاش در جهت عضویت آنها در تشکل خانه مطبوعات (به جهت حفظ کرامت آنها از ذکر نام آنها خودداری می شود )
دریافت سهمیه های کاغذ با پا گذاشتن روی گلوی مطبوعات هرمزگان آنهم برای نشریه ای که دوسال از عدم انتشارش می گذرد ، اگر سوءبهره از عنوان نیست چه تعبیر دیگری از آن می توان برداشت کرد ؟
در گرفتن آگهی ،گزارش،حمایت های پیدا و پنهان آنقدر موضوع روشن است که قابل کتمان نیست . (آب را می دزدید رطوبت آنرا چه می کنید ؟)
آقای نویسنده در خصوص موضوع چاپخانه ، تسهیلات،زمین با کاربری فرهنگی و سایر ابهامات چرا روشنگری نمی شود ؟ یک بار برای همیشه بفرمایید تا رسانه ای ها دریابند که منتقدان شما انصاف ندارند به عبارتی تا سیه روی شود هرکه در آن غش باشد .

سند خانه مطبوعات را به نام شما می زنیم اما شأن اهالی رسانه راخدشه دار نکنید

نویسنده یادداشت امضای وفاق برای ارتقاء مطبوعات هرمزگان منتقدان خود را غیر حرفه ای ، پای کار نبودن خطاب کرده است که باید در پاسخ گفت :
اگر منظور نویسنده از رسانه پای کار همان فردی است که بدون عذاب وجدان از رسانه ای که مدیرش به رحمت ایزدی پیوسته (روحش شاد)سو ءبهره را گرفت تا عضویتش در خانه تأیید شود ما اعتراف می کنیم از این نوع پای کار بودن و حرفه ای بودن بیزاریم . شما دم از چه می زنید در حالی که نتیجه کارکردتان تاسف و تاسف و تاسف است. ما حاضریم سند خانه مطبوعات را به نام شما بزنیم اما شأن اهالی رسانه را بیش از این خدشه دار نکنید .
منتقدان شما در بیانیه رسمی خود علنا گفتند اگر در مسئولیت اداره تشکل خانه مطبوعات قرار گیرند ،از همه منافعی که شما و خواص در این مدت بهره گرفتید چشم می پوشند . دریافت حقوق تا پاداش میلیونی ، هر رانتی که متاسفانه در دوره گذشته برای معدود افراد وجود داشت و حذف مخالفانی که گاها بیش از سه سال در نوبت عضویت قرار دارند به عنوان خط قرمز ائتلاف خانه ای برای همه رسانه ای ها قلمداد شد و بر همین اساس پای میثاق را امضا کردند .

طرح جانبداری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی از ائتلاف ما بیشتر شبیه طنز است / نیازی به پای میز استاندار نیست

حنای نویسنده یادداشت امضای وفاق برای ارتقاء مطبوعات هرمزگان در خصوص جانبداری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی از ائتلاف خانه ای برای همه رسانه ها ،نوعی خیمه شب بازی است که اهالی رسانه تنها به دیده طنز به آن می نگرند .
ائتلاف خانه ای برای همه رسانه ها،نیازی به ارجاع مسائل رسانه ای به پای میز استاندار ،یا طرح اتهامات واهی به جریان نویسنده یادداشت را ندارد ،و با اتکا به لطف خداوند و مستندات متقن از تهران تا بندرعباس ،از تخلفات گسترده که از دوماه قبل از مجمع عمومی ۲۷خرداد حادث شده و تا پایان انتخابات ادامه داشت، با اقتدار در راستای تحقق خواسته بحق و قانونی خود اقدام خواهد کرد .و تحت تأثیر نگارش یادداشت‌های ناصواب قرار نخواهد گرفت .اما اگر این شیوه‌های نامطلوب و غیر منطبق با اخلاق در دستور کار نویسنده یادداشت و همراهان قلیلش قرار گیرد ،علیرغم میل باطنی بخشی از ناگفته‌ها را منتشر خواهیم کرد .
آقای نویسنده؛ ائتلاف هزار تو به تعبیر شما ،به تک تک آرای ریخته شده به نامشان افتخار می کنند و هرگز برای نتیجه گرفتن، ملتمسانه از صنوف دیگر برای رأی آوری نیرو جذب نمی‌کند.  این رفتار شنیع و دون شأن با کدام اخلاق رسانه ای همخوانی دارد.-افتخار بزرگ ائتلاف خانه ای برای همه رسانه ها، آرای ناب رسانه ای هاست که در راستای شفاف سازی و حراست از آرای آنان مراحل قانونی را دنبال می کنند واگر در تفسیر خود از این انتخابات دچار انحراف شوند جسارت عذرخواهی از مردم و اهالی رسانه را دارند .


دیپلماسی میگو و ماهی شأن رسانه های هرمزگان را زیر سئوال برده است


جناب نویسنده یادداشت امضای وفاق برای ارتقاء مطبوعات هرمزگان که ادعای مالکیت تام و تمام رسانه های هرمزگان را دارید ،شما که مدعی پدری مطبوعات هرمزگان هستید تا کی می خواهید با رویه‌های نامقبول و رفتارهای خلاف ذات رسانه ها بر اریکه قدرت خانه مطبوعات هرمزگان تکیه زنید . دیپلماسی میگو و ماهی شأن رسانه های هرمزگان را زیر سئوال برده است خود بهتر می‌دانید که برای دربانان معاونت مطبوعاتی بابانوئل هستید که هر سفرتان برای آنان کریسمس را تداعی می کند باور بفرمایید نگرانیم بواسطه کهولت سن بسته‌های زیبا ولی سنگین میگو ، ماهی و خرما سلامت تان را تهدید نماید . اگر بازهم به ادامه این رویه مصر هستید لااقل برای حمل آنها از جوانان مرید خود بهره برید .
افسوس ما اینست که ای کاش شما ،خالصانه ، بدون توقع پست و مقام تجربیات رسانه ای خود را به جوانان این عرصه منتقل می کردید ، اخلاق رسانه ای را آموزش می‌دادید نه اینکه نهال کینه و نفاق را در درون رسانه ها به درختی تناور تبدیل نمایید . ما هم آرزو داشتیم جای خالی بزرگان رسانه که آسمانی شدند ،به نام و تجربه عظمت شما تکیه کنیم اما افسوس که خود نخواستید و نگذاشتید .

اگر واقعا بدنبال وحدت و همدلی رسانه ها هستید کنار بروید

اگر منصفانه نگاهی به ده سال صدارت نویسنده یادداشت در خانه مطبوعات داشته باشیم و بدور از هیجان واحساس قضاوت کنیم منشاء اختلاف رسانه‌ها کاملاً شناخته شده است و حتی نیازی به واکاوی جدی ادوار گذشته هم نیست .
کسی که در اولین دوره خانه مطبوعات با مرحوم کرمی دچار اختلاف شد و سعی کرد با عدم شرکت در انتخابات قدرت رسانه ای خود را به رخ بکشد چه کسی بود ؟
منشأ اختلاف با مدیران قبلی خانه مطبوعات از سید علی علوی گرفته تا فاطمه رکن الدینی چه کسی بود ؟
چه کسی بانی ابطال انتخابات در دوره گذشته شد تا تمامیت خواهی را به معنای کامل به نمایش بگذارد ؟
چه کسی تا امروز نگذاشته اتحاد و همدلی در رسانه های هرمزگان محقق شود ؟
پاسخ همه این سئوالات به یک نفر ختم می شود .
پس به نظر می رسد اگر نویسنده یادداشت امضای وفاق برای ارتقای مطبوعات استان واقعا آرزویش همدلی و وحدت رسانه هاست از خود و مقامی که در تشکل خانه مطبوعات دارد بگذرد . اگر واقعاً بدنبال وحدت و همدلی رسانه ها هستید کنار بروید.شما که سه دهه فعالیت رسانه ای دارید در این خانه چه دیده‌اید که حاضر به دل کندن از آن نیستید . رسانه‌های هرمزگان از شعار بدون عمل بیزارند بگذارید سایر رسانه ها هم در عرصه مدیریتی این تشکل ایفای نقش کنند . لطفاً شعار ندهید و برای نجات رسانه ها از اختلاف کنار بروید .



جمعی از ائتلاف خانه ای برای همه رسانه ها

پنجم تیرماه ۹۹

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
در رسانه های هرمزگان چه میگذرد .این عده چه کسانی هستند .متاسفم برای هر کس که همه چیز را برای خودش می خواهد
زهره
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
عده ای خود را خدای رسانه های هرمزگان می دانند و متاسفانه در تهران هم آدمهایی برای حمایت دارند
این افراد هرگز نمی خواهند رسانه های هرمزگان متحد و همدل باشند.چون منافع خودشان به خطر می افتند .در واقع نان آنها در اختلاف انگیزی است .
از تابناک بخاطر انتشار اخبار مردمی ومشکلات جامعه تشکر می کنم
صدای عدالت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
مطلب را خواندم به نظرم سازمانهای نظارتی و بازرسی باید ورود کنند .جلوی تخلفات را بگیرد
اگر رسانه ها که باید حق جامعه را بگیرند حقشان ضایع شود دیگر توقعی نیست .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار