کد خبر: ۸۶۷۳۲۲
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۲ 26 June 2020
 

تابناک/استاندار گیلان گفت: سلامت محیط زیست، ضامن حفظ سلامت و نشاط جامعه است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان زارع، استاندار گیلان در جلسه هم‌اندیشی با محوریت موضوعات مربوط به تشکل‌های مردم نهاد محیط زیست و منابع طبیعی استان بر لزوم گفتمان مشترک برای حفظ محیط زیست و تحقق توسعه پایدار تاکید کرد.

او جنگلبانان، محیطبانان و فعالان عرصه زیست محیطی و سمن‌ها را همانند رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به عنوان نگهبانان شایسته طبیعت زیبای خدادادی خواند و گفت: سازمان‌های مردم نهاد در دنیای مدرن کارکرد‌های بسیاری برعهده دارند.

استاندار با بیان اینکه توسعه باید پایدار باشد، افزود: پایداری توسعه در گرو حفاظت از محیط زیست است چرا که سلامت محیط زیست، ضامن حفظ سلامت و نشاط جامعه است.

زارع با اشاره به حضور و نقش آفرینی مردم در قالب تشکل‌های مدنی و سازمان‌های مردم نهاد اظهار داشت: شمار سمن‌های کشور در ابتدای تشکیل دولت یازدهم، ۲۰۰ مورد بود که این رقم در دولت دوازدهم به ۲ هزار و ۵۰۰ سمن افزایش یافته است.

او به موضوع زراعت چوب به عنوان راهکاری برای حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی اشاره کرد که هم اکنون در حال پیگیری و اجرا است و گفت: همراهی فعالان زیست محیطی، سمن‌ها و اقشار مختلف مردم و مشارکت بالای آنان در این راستا، توسعه و پیشرفت استان را به دنبال دارد.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم پاسداری از مواریث طبیعی و زیست محیطی، حفظ سلامت مردم و جامعه را از طریق حفظ محیط زیست محقق شدنی دانست و با اشاره به اقدامات قابل تقدیر تشکل‌های مردم نهاد در گیلان به ویژه فعالان در حوزه‌های زیست محیطی بیان داشت: هرچه فعالیت این گروه‌های مردمی بیشتر شود، روند توسعه نیز سرعت بیشتری می‌یابد.

در این نشست که معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و مدیران کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، حفاظت از محیط زیست استان و منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان نیز حضور داشتند؛ شرکت کنندگان در این جلسه هم اندیشی، دغدغه‌های خود در موضوعات زیست محیطی را مطرح کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار