خسرو محمدی با بیان اینکه اداره کل اوقاف و امور خیریه تابع قوانین کشوری است، اعلام کرد: ما مشکلی با هیچ ارگانی نداشته و برای اداره آرامستان از قوانین کشوری تبعیت می‌کنیم.
کد خبر: ۸۶۶۸۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۷ 24 June 2020
مسئول روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: وقف اراضی محدوده آرامستان همدان با نام محل تدفین اموات یا همان وقف گورستان انجام شده است.

به گزارش ایسنا، محمدی با اشاره به اینکه از منظر قانون اداره آرامستان همدان به عهده اداره کل اوقاف و امور خیریه استان است، افزود: اراضی آرامستان وقفی بوده و طبق قانون متولی اداره موقوفات اداره اوقاف و امور خیریه است.

وی با بیان اینکه اداره کل اوقاف و امور خیریه تابع قوانین کشوری است، اعلام کرد: ما مشکلی با هیچ ارگانی نداشته و برای اداره آرامستان از قوانین کشوری تبعیت می‌کنیم.

محمدی تصریح کرد: تخریب‌ها و نشست‌های به وجود آمده در محوطه آرامستان بر اثر شرایط جوی و قدمت منطقه بوده و هیچ عوامل انسانی در آن دخیل نیست ضمن اینکه مرمت و بازسازی مناطق درحال انجام است و به زودی برطرف می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به بحث‌های به وجود آمده درباره واگذاری آرامستان به شهرداری خاطرنشان کرد: شهرداری همدان تاکنون به صورت مستقیم درخواست بازگردانی مدیریت آرامستان به شهرداری را نداشته است.

محمدی ادامه داد: اخیراً در صحن شورا پیشنهاد‌هایی مطرح شد و با بررسی کارشناسان موقوفات در اداره کل اوقاف مقرر شد طبق قانون وقف و مشخص بودن نیت واقف مبنی بر وقف به منظور تدفین اموات، اداره این مجموعه به عهده اداره کل اوقاف باشد.

وی در پایان اداره کردن نیت واقفان و درستی در انجام امور نیات را امری دقیق و نیازمند کارشناسی دانست و گفت: در گذشته اگر اداره آرامستان به عهده شهرداری بود، بحث اجرای امینانه نیات واقف بررسی نشده بود، اما در حال حاضر با توجه به وقفی بودن زمین و اداره موقوفات با اداره اوقاف تمام شبهات برطرف شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار