استفاده از ماسک در ناوگان حمل و نقل عمومی شیراز اجباری شد.
کد خبر: ۸۶۶۳۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰ 23 June 2020

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی شهرداری شیراز،شهردار شیراز در بخشنامه‌ای، استفاده از ماسک هنگام استفاده از ناوگان حمل و نقل درون شهری ،اتوبوس و مترو را اجباری اعلام کرد.
حیدر اسکندرپور با یادآوری اینکه این بخشنامه پیرو مصوبه ستاد ملی کرونا و با توجه به شیوع مجدد ویروس تدوین و ابلاغ شده است، کارکنان دوایر مختلف شهرداری را موظف و ملزم به استفاده از ماسک و تجهیزات بهداشت فردی و رعایت نکات بهداشتی دانسته است.
او در یک بند از این بخشنامه، پوشیدن ماسک برای کسانی که از مترو و اتوبوس استفاده می‌کنند را اجباری اعلام و تاکید کرده است که نظارت دقیق بر رعایت این موضوع، بر عهده سازمان حمل و نقل شهرداری شیراز است.
اسکندرپور همچنین سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری، شهرداری‌های مناطق و سازمان مدیریت پسماند را بر لزوم تأمین مواد ضدعفونی و شستشوی دست مورد نیاز در سرویس‌های بهداشتی موجود در اماکن عمومی دانسته و بر اهمیت شست و شو و نظافت این مکان‌ها تاکید کرده است.
شهردار شیراز، کنترل ترددها، تب سنجی، نظارت بر استفاده از ماسک توسط کارکنان و مراجعه کنندگان و تعبیه تشت مواد ضدعفونی کننده در ورودی دوایر مختلف را بر عهده مدیران و با هماهنگی حفاظت فیزیکی شهرداری دانسته است.
اسکندرپور، اندیشیدن تمهیدات لازم برای عرضه ماسک در مبادی ورودی ادارات و مجموعه‌های مختلف تحت مدیریت شهرداری شیراز را یادآور شده و بر لزوم تأمین تجهیزات و لوازم بهداشتی با کیفیت و استاندارد، تاکید کرده است.
شهردار شیراز در این بخشنامه یادآور شده است که پیش از خرید تجهیزات و با هدف اطمینان از کیفیت و استاندارد کالا، تاییدیه واحد HSE شهرداری مستقر در اداره کل سرمایه انسانی باید گرفته شود.
او بر لزوم نظارت بر نحوه تهیه و توزیع تجهیزات بین کارکنان و تعیین سهمیه هفتگی لوازم بهداشت فردی تاکید و اضافه کرده است که تا اطلاع ثانوی، تهیه و توزیع غذا و صرف ناهار در مجموعه شهرداری ممنوع خواهد بود و پذیرایی جلسات با استفاده از مواد غذایی بسته بندی انجام خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار