کد خبر: ۸۶۶۱۳۲
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹ 23 June 2020

جمع آوری ۴۷ قلاده سگ بدون صاحب در لاهیجان

تابناک/سرپرست معاونت خدمات شهری شهردار لاهیجان از جمع آوری ۴۷ قلاده سگ بدون صاحب در این شهر خبر داد.

امین رشیدی نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهرداری زمینی به مساحت یک‌هزار و ۷۰۰ متر مربع در حاشیه شهر بلوار حکیم زاده به عنوان پناهگاه سگ‌های بدون صاحب اختصاص داده است.

وی افزود: این زمین با فنس محور شده و در یکصد متر از آن حدود هفت اتاقک برای نگهداری سگ‌های بدون صاحب احداث کرده‌ایم.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهردار لاهیجان عنوان کرد: در حال عقد قرار با دامپزشک معرف اداره دامپزشکی برای واکسیناسیون، عقیم سازی و انگل زدایی سگ‌های بدون صاحب هستیم، تا بتوانیم این حیوانات را در سطح شهر ساماندهی کنیم.

رشیدی نژاد با تاکید بر اینکه عقیم سازی در بازه زمانی جمعیت سگ‌های بدون صاحب را کاهش می‌دهد، اضافه کرد: سگ‌ها پس از تیمار و عقیم سازی، پلاک گذاری و رهاسازی خواهند شد.

وی با بیان اینکه اینکه در حال حاضر ۴۷ قلاده سگ بدون صاحب در پناهگاه نگهداری می‌شوند و نگهداری این حیوانات بسیار پر هزینه است، افزود: خوشبختانه شهروندان در این مدت به ویژه دوران پیک شدید کرونا در لاهیجان که تمامی مراکز تهیه غذا تعطیل بود، در زمینه غذا رسانی به سگ‌های بدون صاحب به شهرداری بسیار کمک کردند.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهردار لاهیجان خاطرنشان کرد: حامیان حیوانات و افرادی که توانایی و شرایط نگهداری از سگ‌ها را دارند، می‌توانند با مراجعه به واحد خدمات شهری شهرداری لاهیجان نسبت به دریافت و نگهداری این حیوانات اقدام کنند.

به گزارش ایمنا، لاهیجان حدود یکصد هزار نفر جمعیت دارد و در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز گیلان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار