نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی با انتقاد از لابی‌گری‌ها در امور جاری و انتصابات گفت: هر چند اقدامات بسیاری در شوراها و شهرداری‌ها انجام گیرد اما مردم دید مثبت به عملکرد آنها ندارند.
کد خبر: ۸۶۵۹۸۸
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰ 22 June 2020

به گزارش تابناک تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم در دیدار اعضای شورای اسلامی استان با بیان اینکه شوراها بعد از دو دهه فعالیت هنوز از سوی شهرداری‌ها جدی گرفته نمی‌شوند، اظهار داشت: شهرداران به‌دلیل نفوذ در محلات شهرها و بعضی از اعضای شورا، این تشکل را نادیده می‌گیرند و به تذکرات آنها هم توجه نمی‌کنند.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه مطالبات افکار عمومی از شوراها زیاد است، اضافه کرد: کاهش اختلافات بین شورا و شهردار یکی از مطالبات اساسی مردم از منتخبان خود در حوزه مدیریت شهری است.

وی، اجتناب از سلیقه‌ای کردن اعضا شورا را مطالبه دیگر مردم دانست و گفت: نباید شیوه عملکرد شوراها در شهرها و روستاها با همدیگر متفاوت باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه جایگاه شوراها از سوی مسوولان باید مورد توجه قرار گیرد، یادآور شد: شفاف نبودن آیین‌نامه‌ها، مقررات و مصوبات همچنین غیرقابل اجرا بودن برخی از مصوبات شورا و در کنار آن ناکارآمدی عملکرد برخی از مسوولان شهری، برآیند کارهای شورا را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه استخوان‌بندی شورا از دوره اول محکم بسته نشده است، ادامه داد: شورا اسلامی در دوره اول چون تخصص و دانش لازم برای مدیریت شهری نداشت، از این‌رو این نهاد مهم کار خود را ضعیف شروع کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم عدم آشنایی مسوولان و کارشناسان با وظایف شورا را از آفت‌های کاری منتخبان مردم، مدیریت شهری دانست و متذکر شد: کمرنگ بودن فعالیت تشکل‌های مردمی و عدم ارتباط با شوراهای شهر، فقدان ارتباط کافی میان شوراها با تشکل‌های غیردولتی از دیگر آسیب‌هایی است که سبب افزایش مراجعات فردی مردم و اتلاف وقت می‌شود.

وی با انتقاد از لابی‌گری‌ها در امور جاری و انتصابات بیان داشت: هر چند اقدامات بسیاری در شوراها و شهرداری‌ها انجام گیرد اما مردم دید مثبت به عملکرد آنها ندارند.

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: شوراهای اسلامی شهرها و روستاها باید بر اساس وظایفی که در قانون برای آنها پیش‌بینی شده است در راستای رفع کمبودهای منطقه خود راهکارهای کاربردی و عملیاتی ارائه کنند.

در ابتدای این دیدار رئیس شورای اسلامی آقای ریحانی از عملکرد این شورا گزارش داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار