کد خبر: ۸۶۵۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴ 22 June 2020

۲۱ هکتار اراضی ملی در آستانه اشرفیه رفع تصرف شد

تابناک/رییس دادگستری آستانه اشرفیه گفت:طی یکسال گذشته ۷ هکتار اراضی ملی در حوزه منابع آب و حاشیه رودخانه و همچنین ۱۴ هکتار اراضی ملی در حوزه منابع طبیعی با تلاش عوامل قوه قضائیه و همکاری ادارات مربوطه رفع تصرف شد.

عباس پارسامنش روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران  به مناسبت هفته قوه قضائیه در محل دادگستری آستانه اشرفیه با تاکید بر جدیت قوه قضائیه در برخورد با کسانی که بیت المال را نادیده می گیرند افزود:رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی منطقه بندرکیاشهر نیز با جدیت از سوی دادگستری پیگیری می شود.

 وی با بیان این که حفظ بیت المال و صیانت از حق مردم از سیاست های مهم قوه قضائیه در جهت ایجاد عدالت اجتماعی است افزود: به این منظور با تشکیل شورای حفظ حقوق بیت المال در این منطقه اقدامات خوبی در جهت حفظ و صیانت از منابع طبیعی و اراضی ملی در منطقه صورت گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به برداشت های منابع رودخانه ای در این شهرستان یادآور شد: چنین منابعی بایستی در اختیار ادارات و دستگاه هایی  که به شکل های مختلف در جهت توسعه و آبادانی منطقه تلاش می کنند قرار گیرد تا با نظارت لازم و بصورت قانونی در جهت خدمات رسانی مطلوب تر به مردم مورد استفاده قرار گیرد.

پارسا منش  با بیان اینکه با هدف نظارت و حفظ منابع طبیعی و ملی شورای حفظ حقوق بیت المال در این شهرستان تشکیل و جلسات ان با جدیت دنبال می شود ، گفت: با نظارت مطلوب و رعایت قانون می توان از تاراج منابع ملی و طبیعی جلوگیری کرد و در این راه قوه قضائیه از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

پارسامنش در ادامه رسیدگی به پرونده ها و حل مشکلات مردم را از وظایف مهم دادگستری خواند و افزود : خوشبختانه با تلاش مضاعف قضات و عوامل دادگستری طی سال های اخیر اقدامات مطلوبی در خصوص رسیدگی به پرونده های ورودی در این منطقه انجام شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به این تلاش ها ، شاهد کمترین پرونده های معوقه در این شهرستان هستیم افزود: هم اکنون آمار پرونده های معوقه در این شهرستان به تعداد انگشتان دست است.

رییس دادگستری آستانه اشرفیه  در ادامه گرایش مردم به طرح دعوی در محاکم را از دغدغه های مهم قوه قضائیه عنوان و تصریح کرد: متاسفانه مردم عموما تلاش نمی کنند تا اختلافات خود را با هم حل و فصل کنند که این امر منجر به مراجه انان به مراجع قضایی می شود.

وی پیشگیری از وقوع جرم را از دیگر وظایف قوه قضائیه دانست و ادامه داد: اجرای طرح جامع پیشگیری از خشونت از جمله برنامه هایی است که با همکاری ادارات مختلف در این شهرستان به تصویب رسیده و هر یک بر اساس فعالیت های خود وظایفی را در این خصوص برعهده دارند.

رییس دادگستری آستانه اشرفیه انجام کارهای تحقیقاتی ، شناسایی چالش ها ، اطلاع رسانی مطلوب ، بهره گیری از ظرفیت رسانه ها را از جمله برنامه های طرح جامع پیشگیری از خشونت در این منطقه عنوان و خاطرنشان کرد: عدم آگاهی مردم نسبت به مطالبات و حق قانونی خود از مهمترین دلایل ورود پرونده ها به مراجع قضایی است.

وی با اشاره به افزایش آمار سازش در پرونده های ورودی در دادگستری منطقه نیز گفت: شورای حل اختلاف به عنوان یکی از نهادهای یاری رسان به قوه قضاییه نقش موثری در حل اختلافات و سازش بین طرفین دعوی داشته است.

پارسامنش تعداد پرونده های ورودی به دادگستری آستانه اشرفیه در سال گذشته را ۲۶ هزار و ۷۸۶ مورد اعلام و اضافه کرد: با توجه به اینکه بسیاری از اختلافات با یک گفتگوی ساده برطرف می شود ، انتظار می رود مردم با تعامل با یکدیگر و با بهره گیری از میانجی گری  معتمدین ، بزرگان ،خانواده های معظم شهدا .مشکلات خود را بر طرف و در صورت نیاز به مراجع قضایی مراجعه کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه قوه قضاییه در برخورد با اخلال گران در نظم عمومی جامعه ، سارقان و قانون شکنان با جدیت برخورد قاطع دارد افزود: طبق آمار موجود، کل زندانیان این شهرستان ۲۱۳ نفر است که از این تعداد ۳۲ نفر به خاطر مشکلات مالی در زندان بسر می برند.

به گفته پارسا منش ، انجمن حمایت از زندانیان این شهرستان اقدامات موثری را در جهت حمایت و  رفع مشکلات خانواده های این زندانیان داشته  و تلاش دارد  با جلب حمایت خیرین زمینه آزادسازی تعداد بیشتری از زندانیان مسائل مالی را فراهم سازد.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و شهدای قوه قضاییه اظهار داشت: بازدید از شرکت های تولیدی ، تجلیل از قضات و کارکنان دادگستری ، ملاقات عمومی با مردم ، بازدید از زندانیان و رسیدگی به مشکلات آنان ، نشست با اعضای شوراهای حل اختلاف از جمله برنامه های  بزرگداشت قوه قضاییه در این منطقه است.

شهرستان آستانه  اشرفیه در شرق استان گیلان با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای ۱۰۵ روستا و حدود ۱۰۸ هزار نفر جمعیت است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار