مهدی یحیایی خبرداد:
به گزارش تابناک سمنان: مهدی یحیایی معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: نصب برچسب قیمت بر روی اجناس ضروری و الزامی می‌باشد و در صورت عدم رعایت از سوی اصناف، با متخلفات برخورد خواهد شد.
کد خبر: ۸۶۵۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳ 22 June 2020
 
معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اعلام این خبر افزود: در راستای نظارت بهینه و مطلوب بر بازار و با توجه به اهمیت نقش موثر برچسب قیمت و صدور فاکتور در افزایش شفافیت بازار عرضه کالا و خدمات و بمنظور جلوگیری از تضییع حقوق مصرف کنندگان بر تمامی واحد‌های صنفی و تولیدی نصب برچسب قیمت روی اجناس و ارائه صورت حساب معتبر به مشتریان ضروری و لازم الاجرا است.
وی همچنین از اجرای پویش (بدون قیمت نخریم) در استان همزمان با سراسر کشور خبر داد و اظهار داشت: بمنظور فراهم نمودن شرایط سالم برای انتخاب کالا و خدمات برای مصرف کنندگان، پویش مردمی بدون قیمت نخریم در استان اجرا می‌گردد.
مهدی یحیایی با بیان اینکه دانستن قیمت کالا حق مسلم مصرف کنندگان است تصریح کرد: به جهت تحقق اهداف مورد نظر و کاهش تخلفات اقتصادی و جلوگیری از افزایش غیر قانونی قیمت‌ها و اجحاف به اقشار آسیب پذیر جامعه، رعایت ضرایب سود مصوب، درج قیمت و نصب نرخنامه از سوی بازرسان سازمان با جدیت رصد و پایش می‌شود.
یحیایی با بیان اینکه یکی از موثرترین راهکار‌های تنظیم بازار برچسب قیمت کالا و خدمات توسط متصدیان واحد‌های صنفی می‌باشد تصریح کرد: هدف از اجرای این پویش مردمی این است که مردم با امتناع از خرید کالا از واحد‌های صنفی فاقد درج قیمت از سوء نیت برخی افراد سودجو در انجام تخلف گرانفروشی کالا و خدمات جلوگیری بعمل آید.
معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت استان سمنان همچنین یادآور شد: براساس فصل هشتم قانون نظام صنفی و قانون تعزیرات حکومتی عدم درج قیمت کالا و خدمات بعنوان تخلف صنفی محسوب می‌شود و هم استانی‌های عزیز می‌توانند درصورت مشاهده تخلفات صنفی موارد را از طریق سامانه ۱۲۴ ستاد خبری سازمان منعکس تا توسط بازرسان و کارشناسان سازمان مورد رسیدگی قرار گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار