کد خبر: ۸۶۵۵۴۹
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۸ 22 June 2020

 

گروه استان‌ها- نماینده مردم فومن و شفت در مجلس با بیان اینکه تحریم‌های اقتصادی برای توجیح این حجم از آشفتگی در بازار بهانه است، گفت: افزایش شدید قیمت کالاهای اساسی با هیچ منطقی سازگار نیست.



 
نماینده مردم فومن: گرانی افسارگسیخته کالاهای اساسی/ تحریم‌ها برای توجیح آشفتگی بازار بهانه است

خلیل بهروزی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با بیان اینکه دولت و دستگاه‌های مسئول در ظاهر توجهی به اوضاع بازار ندارند و  آن را رها کرده‌اند اظهار داشت: مردم به ویژه قشرهای ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه به شدت در زیر فشار قرار دارند و تحریم‌های اقتصادی برای توجیه این حجم از آشفتگی در بازار بهانه است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تأکید براینکه متولیان امر در مجموعه دولت امروز بیشتر به دنبال منافع فردی هستند و توجه کافی به منافع عمومی و حال و روز مردم ندارند عنوان کرد: اگر نگاه و رویکردها معطوف قشر ضعیف جامعه می‌شد ما امروز با این‌ همه توانمندی داخلی و داشته‌های خدادادی به اینجا نمی‌رسیدیم.

بهروزی‌فر بروز مشکلات اقتصادی، نوسانات در قیمت بسیاری از کالاهای اساسی، عدم ثبات و آشفتگی بازار را مورد اشاره قرار داد و با اشاره به اینکه تمام موارد ذکر شده در جامعه قابل مشاهده است افزود: تحریم‌های اقتصادی بهانه‌ای بیش نیست زیرا انقلاب اسلامی در طول عمر پربرکت خود دائماً با تحریم دشمن مواجه بود.

وی با بیان اینکه در زمان هشت‌سال دفاع‌مقدس وضعیت معیشت و اقتصاد مردم مانند این روزها دچار آشفتگی نبود و مسئولان از قشرهای آسیب‌پذیر و مردم به خوبی حمایت می‌کردند تصریح کرد: دشمن این‌بار با جنگ نرم وارد میدان شده است و قصد دارد عزت، اقتدار و استقلال کشورمان را از طریق تحریم‌های همه جانبه خدشه‌دار کند.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شکست‌های همیشگی و پی‌درپی دشمن و در رأس آن آمریکایی‌ها در برابر ایران اسلامی را در طول 41 سال از پیروزی انقلاب متذکر شد و گفت: مسبب اصلی آشفته بازاری که در حوزه ارز مشاهده می‌شود نیز خود دولتمردان هستند؛ از طرفی افزایش قیمت سوخت نیز فشارهای سنگینی به مردم وارد کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه در حال حاضر قشر اعظمی از جامعه در خط فقر قرار داشته و یا زیر خط فقر هستند خاطرنشان کرد: دامنه گرانی و افزایش بی‌ضابطه قیمتی که در حوزه کالاهای اساسی رخ داده است به بخش‌های دیگر مانند بازار خودرو و مسکن هم سرایت و وضعیت مردم را وخیم‌تر کرده است.

بهروزی‌فر به حضور وزراء دولت در صحن علنی مجلس و ارائه گزارش عملکرد از کارها و اقدامات دستگاه‌های تحت امرشان اشاره کرد و اظهار داشت: برای ما نمایندگان مجلس که با مردم و جامعه ارتباط مستقیم و بدون واسطه داریم این گزارشات زیاد قابل قبول نیستند زیرا عملکردهایی که عنوان می‌شود با واقعیات جامعه مطابقت ندارند.

وی دو احتمال را در شرایط کنونی متذکر شد و با بیان اینکه یا دولتمردان واقعیت‌های جامعه را نمی‌بینند و یا اینکه دیگر این شرایط برایشان اهمیتی ندارد عنوان کرد: آنچه که از صبحت‌های وزراء و مجموعه دولت برمی‌آید با آنچه که در بین قشرهای مختلف مردم و اجتماع در حال وقوع است با هم تفاوت‌های فاحشی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار