کد خبر: ۸۶۵۰۶۳
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۹ 21 June 2020

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، حمایت‌ها از دانشجویان پژوهشگر مقطع دکتری را ناکافی دانست و گفت: میزان وام پژوهشی دانشجویان مقطع دکتری در کمیسیون آموزش مورد بازنگری قرار می‌گیرد.

به گزارش تابناک تبریز، علیرضا منادی سفیدان با انتقاد از عدم حمایت‌های لازم و کم توجهی های وزارت علوم به مسائل معیشتی و آموزشی مقطع دکتری، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های جدی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یازدهم حمایت از پژوهش در راستای تبدیل علم است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، بی اعتنایی دولت به فراهم نبودن فرصت اشتغال دانش آموختگان دکتری را یکی دیگر از انتقادات وارد به حوزه وزارت علوم در این حوزه برشمرد و گفت: نباید اجازه داد این فضا موجب دلسردی دانشجویان دکتری از فضای تحقیق و پژوهش شود.

وی با یادآوری اینکه انتخاب مسیر تحقیق و پژوهش روح خلاق و پرتلاش می طلبد، ادامه داد: جوانانی که در مقطع دکتری ادامه تحصیل دادند بهترین سالهای عمر خود را صرف دانش اندوزی به جای ثروت اندوزی کرده‌اند؛ لذا حمایت‌های دولت در اختصاص وام‌های پژوهشی از این عزیزان باید ارتقا یابد.

منادی سفیدان درباره اینکه تنها حمایت وزارت علوم از دانشجوی دکتری وام‌های رقم پایین با سود چهار درصد است، گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی امروز کشور، اولویت امروز مسئله پژوهش، تحقیق و نهایتا خودکفایی از این طریق است چراکه اقتدار و نقطه تمایز جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورهای منطقه ریشه در علم دانشمندان دارد.

این نماینده مردم در مجلس اضافه کرد: پژوهشگران و دانشجویان دکتری نباید دغدغه‌ای جز پیشرفت و آبادانی کشور در چنین شرایطی داشته باشند و قطعا مجلس یازدهم به مطالباتی که مد نظر پویش دانشجویان مقطع دکتری است، توجه ویژه خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار