دبیر کارگروه توسعه پایدار گردشگری اصفهان گفت: برای عبور از بحران کنونی صنایع دستی استان اصفهان باید «ستاد بازسازی اقتصاد صنایع دستی» در نصف جهان به عنوان قطب این صنعت تشکیل شود.
کد خبر: ۸۶۴۹۷۶
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۱ 20 June 2020

ستار کیان پور با تاکید بر ظرفیت‌های غنی صنایع دستی به ویژه در اصفهان، در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: خانواده بزرگی اعم از زنان بی سرپرست، کمیته امداد، بهزیستی در این صنعت مشغولند.

وی با اشاره به ارتباط مستقیم صنایع دستی با هنرمندان تصریح کرد: اتفاق‌های سال گذشته و به ویژه شیوع کرونا مشکلات عدیده ای هم در تولید و هم بازاریابی و فروش این محصولات داشته است.

دبیر کارگروه توسعه پایدار گردشگری استان اصفهان تأثیر شیوع کرونا را همه گیری جهانی دانست و افزود: برای عبور از شرایط موجود به بسته‌های حمایتی توسط دولت نیاز است که این حمایت باید به صورت هوشمند و مؤثر ارائه شود.

ارائه بسته‌های هوشمند حمایتی توسط دولت

وی با بازتعریف حمایت‌های دولتی از این صنعت در شرایط موجود گفت: با توجه به تنوع خسارت در صنایع دستی لازم است دولت با ارائه بسته‌های هوشمند و متناسب با هر رشته صنایع دستی حمایت‌های لازم را به عمل آورد.

کیان پور به فرصت سوزی ایام عید نوروز در فروش محصولات صنایع دستی با شیوع کرونا اشاره‌ای داشت و تصریح کرد: لازم است تیم‌های کارشناسی حرفه ای سطح خسارت به این صنعت را ارزیابی کرده و متناسب با میزان خسارت بسته‌های مختلفی برای اقشار مختلف در نظر بگیرد.

بازتعریف صنایع دستی و نیازسنجی در بازارهای هدف

وی نقش فعالان صنایع دستی را ویژه و مهم دانست و تصریح کرد: کرونا و بیماری‌ها و بحران‌های آینده زنگ خطری است تا با بازتعریف در تولید، تبلیغات و فروش صنایع دستی تجدید نظر کرد و بتوان بازار هدف را با مطالعه و نیازسنجی انتخاب نمود.

دبیر کارگروه توسعه پایدار گردشگری استان اصفهان با پیشنهاد ایجاد «ستاد بازسازی اقتصاد صنایع دستی» گفت: لازم است در یک هم افزایی و همدلی با فعالان صنایع دستی، خرد جمعی شکل بگیرد و با تأسیس «صندوق حمایتی» که حمایت دولت را هم می‌طلبد برای عبور از بحران کنونی و آینده چاره اندیشی کرد.

تاکید بر کلیدواژه «صنایع دستی برای زندگی»

وی بر حمایت مردم از همدیگر در شرایط کنونی تاکید ورزید و افزود: برای نیل به شعار سال لازم است شهروندان با خرید صنایع دستی آن را بخشی از زندگی معمول خود و نه به عنوان کالای لوکس در نظر بگیرند و «صنایع دستی برای زندگی» می‌تواند موجب رونق این صنعت شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار