کارشناس برنامه تغذیه نوجوانان در دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت درباره بایدها و نبایدهای تغذیه‌ای دانش‌‌آموزان در ایام امتحانات توضیحاتی را ارائه کرد.
کد خبر: ۸۶۴۹۲۸
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۲ 20 June 2020

تابناک فارس به نقل از باش گاه خبرنگاران:مریم زارعی کارشناس برنامه تغذیه نوجوانان در دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با اشاره به نکات تغذیه‌ای دانش آموزان در شب امتحانات و حتی کنکور اظهار کرد: داوطلبان کنکور و دانش آموزان در وعده شام باید غذای سبک مصرف کنند تا هضم آن غذا آسان شده و خواب راحتی داشته باشند.

خوردن دوغ و ماست ترش در ایام امتحانات ممنوع
او با اشاره به اینکه برای دانش آموزان در روز امتحان صبحانه باید اهمیت بیشتری داشته باشند، ادامه داد: دانش آموزان باید در ساعات مطالعه از خوردن ماست و دوغ ترش که ممکن است خواب آور باشد بپرهیزند و همچنین از مصرف روزانه شیر و ماست شیرین غافل نشوند.

زارعی بیان کرد: داوطلبان کنکور و دانش آموزان باید یک لیوان شیر کم چرب در شب قبل از امتحان مصرف کنند؛ زیرا این کار باعث آرامش و خواب راحت‌تر آن‌ها می‌شود.

او با اشاره به اهمیت تغذیه دانش آموزان، افزود: چای، قهوه و سایر نوشیدنی‌های کافئین دار مثل نوشابه‌های گازدار در شب امتحان به علت کافئین بالا باعث اضطراب و بی خوابی خواهند شد. اگر دانش آموزان احساس خستگی دارند، کمی استراحت کرده و از محرک‌هایی مثل قهوه برای بیدار ماندن استفاده نکنند.

 

او تاکید کرد: مصرف فست فودها، سیب زمینی سرخ شده و غذا‌های سنگین و چرب که موجب اختلال در خواب می‌شوند در شب امتحان ممنوع است. غذا‌های نشاسته‌ای مانند ماکارونی، برنج و نان که سبک‌تر هستند به دلیل تاثیر در بهبود کیفیت خواب، در شب امتحان مفید‌تر هستند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار