مهدی جمال:
به گزارش تابناک سمنان: مهدی جمال مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سمنان بابیان اینکه در آینده نزدیک دو اقامتگاه بومگردی در سمنان افتتاح می‌شود، گفت: ۸۵ اقامتگاه بومگردی در استان وجود دارد.
کد خبر: ۸۶۴۸۴۰
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵ 20 June 2020

اجاره اتاق در اقامتگاه بوم‌گردی رویای‌کویر در سمنان (UN-13355 ...

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سمنان پیش از ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی اداره کل میراث فرهنگی سمنان ضمن بیان اینکه طی یک سال گذشته تأسیسات گردشگری این استان از ۶۵ به ۸۵ اقامتگاه بومگردی افزایش یافت، اظهار داشت: در آینده نزدیک دو اقامتگاه بومگردی در سمنان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بابیان اینکه نوسانات قیمت در بازار از عوامل اصلی تأخیر در اجرا و تکمیل این پروژه بود، تصریح کرد: توسعه و راه‌اندازی اقامتگاه‌های بومگردی به‌عنوان یک سیاست جدی در راستای تقویت صنعت گردشگری در استان دنبال می‌شود.

مهدی جمال با اشاره به اینکه بهره‌برداری از پروژه بهسازی سرای ترنج و سرای کاشیان در بافت تاریخی سمنان در دستور کار است، افزود: افتتاح خانه طاهریان از دیگر طرح اقامتگاهی در بافت تاریخی این منطقه است که به‌زودی تکمیل و بهره‌برداری می‌شود.

جمال با تأکید بر اینکه استانداردسازی خدمات تأسیسات گردشگری استان در اولویت برنامه‌های این سازمان قرار دارد، خاطرنشان کرد: برای تحقق این هدف برنامه‌های آموزشی برای مدیران و عوامل اجرایی در اقامتگاه‌های بومگردی استان تدوین‌شده است.

وی بابیان اینکه ورود گردشگران به روستاها نباید باعث نابودی آن شود، یادآور شد: به همین دلیل میراث فرهنگی به دنبال توسعه استاندارد اقامتگاه‌های بومگردی و حفظ تعادل در ایجاد اقامتگاه‌های استان است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار