مدیرکل حفظ آثارونشرارزشهای دفاع مقدس استان ایلام ؛
مدیرکل حفظ آثار ونشر ارزشهای دفاع مقدس استان ایلام گفت :به جهت جایگاه مجامع علمی کشور ،دانشگاه مبداء تحول جامعه کنونی معرفی می شود وجامعه مترقی محصول جهت دهی جامعه دانشکاهی است.
کد خبر: ۸۶۴۵۳۶
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۲ 20 June 2020

مدیرکل حفظ آثار ونشر ارزشهای دفاع مقدس استان ایلام گفت :به جهت جایگاه مجامع علمی کشور ،دانشگاه مبداء تحول جامعه کنونی معرفی می شود وجامعه مترقی محصول جهت دهی جامعه دانشکاهی است.

به گزارش تابناک ایلام ،سرهنگ پاسدار محمدحسین فولادی در جلسه راهبردی مدیریت وتبیین ابلاغیه دو واحد درس دانشگاهی آشنایی با دفاع مقدس اظهار کرد :اگر امام با انفاس الهی انقلاب اسلامی را رقم زد پیشینه آن در دانشگاه بود و اتفاقاتی که منجر به خیزش عمومی شد توسط دانشگاه ودانشجویان شکل گرفت .

وی ادامه داد: امروز هم دانشگاه نباید خود را از تحولات جامعه در تمامی حوزه های کنار بکشد چرا که خلاق ترین ،زبده ترین وبرجسته ترین چهره های انقلاب ودفاع مقدس از بستر دانشگاه رویید و این رویش اثرگذار بایستی همچنان استمرار داشته باشد.

سرهنگ فولادی با اشاره به تاثیرات جنگ نرم دشمنان در کشور بیان داشت : باید اذعان کرد که در جنگ نرم ،دانشگاه ما قدری عقب ماند و در تحکیم بنیه های فرهنگی واعتقادی جامعه دانشگاه وحوزه نتوانستند باهم ودر راستای یک هدف مشخص حرکت کنند.

وی افزود : آنچه که ما را به عزت دوران دفاع مقدس باز می گرداند بازگشت به آموزه ها ،فضیلتها و سجایای برجسته دانشگاه در دوران دفاع مقدس است و دانشگاه باید به توسعه علمی وانسان سازی را توامان پیش ببرد .

مدیرکل حفظ آثار ونشر ارزشهای دفاع مقدس استان ایلام با اشاره به تلاش دشمنان برای به فراموشی کشانیدن دفاع مقدس تصریح کرد : همانگونه که مقام معظم رهبری بارها بدان تاکید فرموده اند ،دشمن هزینه می کند که ما دفاع مقدس را فراموش کنیم ! به این دلیل که مولفه های برجسته وحدت ساز در دفاع مقدس نهادینه شده است .

فولادی در ادامه گفت :با توجه به تعدد دستگاههای فرهنگی در کشور ،ظرفیت های فرهنگی باید به صورت سیستماتیک،هماهنگ وهدفمند با هم حرکت کنند .یکی از شاخص های که توانایی همسو نمودن این ظرفیت ها را داراست دفاع مقدس است .

وی با اشاره به ضرورت تبیین ارزشهای دفاع مقدس در مجامع علمی کشور واجرایی شدن تدریس دو واحد تدریس مبانی دفاع مقدس  یادآور شد : صرف تدریس وامتحان کفایت نمی کند ،باید دانشجو را به تفکر در خصوص مبانی دفاع مقدس و تحقیق در خصوص زوایای پنهان وآشکار این رویداد بزرگ انقلاب اسلامی وادار کنیم .

در ادامه این نشست جانشین مدیرکل بنیاد حفظ آثار ونشر ارزشهای دفاع مقدس استان ایلام نیز در سخنانی گفت : در خصوص نحوه تدریس وچگونگی همکاری اساتید با بنیاد برابر با دستورالعمل مربوطه توافقات لازم با دانشگاههای استان به عمل آمده است .

سرهنگ علی فرضی افزود :اساتید می توانند همزمان با مراجعه بابنیاد و دانشگاه مربوطه از جزییات وکیفیت این برنامه مطلع شوند .

وی ادامه داد : در خصوص نحوه اجرای این توافقنامه همانند سابق اطلاع رسانی لازم صورت خواهد گرفت .

در پایان این نشست مقرر گردید اساتید دانشگاهها در امر تدریس دروس دانشگاهی آشنایی با مبانی دفاع مقدس با سرفصل های مصوب ابلاغی از وزارت علوم شامل ؛"پیشینه اختلافات مرزی ایران وعراق " محورهای هجوم"جغرافیای مرزی "اهداف نظامی واستراتژیک" و" موضوعات محورهای حقوقی " بصورت اختیاری و الزامی در تمامی دانشگاههای استان تدریس شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار