کد خبر: ۸۶۴۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰ 18 June 2020
تابناک/گندم‌کاران گیلانی برای برداشت دانه‌های زرین گندم در این روزهای داغ وارد مزارع خود شده و پیش‌بینی می‌شود امسال ۲۸ هزار تن گندم و جو در استان گیلان برداشت شود.
آغاز برداشت دانه‌های زرین گندم در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مسعود الماسی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز برداشت گندم و جو در استان گیلان اظهار کرد: با تلاش کشاورزان گیلانی برداشت جو در دو هزار و ۱۰۰ هکتار و برداشت گندم در هفت هزار و ۵۰۰ هکتار از شالیزارهای رودبار و رودسر آغاز شد.

وی با اشاره به برداشت قابل‌توجه گندم و جو در استان گیلان افزود: امسال ۹ هزار تن جو و ۱۹ هزار تن گندم در مزارع گیلان برداشت می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان از خرید تضمینی دو هزار تن گندم در این استان خبر داد و بیان کرد: بر اساس آمار برداشت گندم و جو در بیش از ۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در شهرستان‌های آستارا، تالش، املش، یاهملو رضوانشهر آغاز می‌شود.

الماسی با اذعان به اینکه برداشت گندم و جو توسط ۱۲ عدد کمباین انجام می‌شود، تصریح کرد: برداشت گندم و‌ جو توسط کمباین بسیار مفید و مثمر است لذا از همه گندم کاران درخواست دارم قبل از ورود به مزرع از سالم بودن کمباین خودآگاهی کسب کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار