برداشت دانه روغنی کلزا از حدود هزار هکتار مزارع شهرستان مرودشت آغاز شد.
کد خبر: ۸۶۴۱۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸ 18 June 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: برداشت دانه روغنی کلزا از ٩۶٨ هکتار از مزارع این شهرستان با کمباین‌های مجهز به هد مخصوص برداشت کلزا آغاز شده است.
استفاده از هد مخصوص برداشت و تنظیمات کمباین در زمان برداشت ضروری است و تیم‌های نظارتی در زمان برداشت موظف به چک کردن کمباین‌ها هستند.
عزیز رحیمی با بیان اینکه متوسط برداشت کلزا در منطقه حدود ۲ و ۳ دهم تن در هکتار است، افزود: پیش بینی می‌شود افزون بر دو هزار و ۲۰۰ تن دانه روغنی تولید شود.
وی اضافه کرد: خرید دانه روغنی کلزا به صورت تضمینی و با نرخ مصوب دولتی با نرخ ۴۶هزار ۶٠٢ ریال با رطوبت ١٠ درصد و افت دو درصد در یک مرکز خرید در شهرستان انجام می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت افزود: مهمترین ارقام تولیدی کلزا نپتون، دانوب و دیفوژن است و ارقام تراویاتا، آرشیتکت، گارو، کودیاک، روهان، بروتوس، دیفوژن، گابریلا، نفیس، نیما، اوکادی، راپا و اتودا نیز در قالب طرح مقایسه ارقام کشت شده که نتایج آن پس از بررسی اعلام خواهد شد.
زراعت کلزا به عنوان محصول راهبردی و به منظور پایداری کشت گندم، تحقق اقتصاد مقاومتی و تضمین امنیت غذایی کشورکشت می‌شود که نظارت در زمان داشت و برداشت، مدیریت آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز این محصول از اهمیت زیادی برخوردار است.

برچسب ها: برداشت ، کلزا ، مرودشت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار