فرمانده مرزبانی کردستان خبر داد؛
سردار مرزبانی گفت: حین مقابله و دستگیری قاچاقچیان مشروبات الکلی در یکی از نقاط مرزی بانه، یک مرزبان به درجه رفیع شهادت نایل آمد.
کد خبر: ۸۶۳۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲ 16 June 2020

شهادت مرزبان

به گزارش تابناک سمنان: سردار علیرضا مرزبانی فرمانده مرزبانی استان کردستان گفت: در اجرای تشدید اقدامات کنترلی و انسداد مرز و مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مرزبانان استان در هنگ مرزی بانه نسبت به پوشش معابر و خلا‌های مرزی اقدام کردند.

او افزود: در یکی از این ماموریت‌ها ظهر روز گذشته، مرزبانان حین کنترل و پایش نوار مرزی با کاروان قاچاقچیان مسلح حامل مشروبات الکلی مواجه شدند.

فرمانده مرزبانی استان کردستان اضافه کرد: مرزبانان بلافاصله با اخذ موضع مناسب و اجرای کمین، عرصه را بر متجاوزان و قاچاقچیان تنگ کردند و قاچاقچیان که خود را در محاصره دیدند با رها کردن محموله مشروبات سعی بر متواری شدن داشتند که مرزبانان در عملیاتی سریع و منسجم موفق شدند سه نفر از آن‌ها را دستگیر کنند.

او با بیان اینکه یکی از افراد دستگیر شده از سرشبکه‌های اصلی قاچاق مشروبات الکلی است، یادآور شد: مرزبانان در پاکسازی محل، محموله بزرگ مشروبات الکلی را کشف و مانع ورود این کالای قاچاق و ضد فرهنگی به کشور شدند.

سردار مرزبانی تاکید کرد: در این عملیات استوار دوم «علی خلیلی» بر اثر اصابت گلوله قاچاقچیان مجروح شد و بخاطر شدت جراحات به فیض عظمای شهادت نائل آمد.

فرمانده مرزبانی استان کردستان ضمن قدردانی و تشکر از مردم انقلابی و ولایتمدار استان کردستان بویژه مرزنشینان، ماموستا‌های منطقه، ریش سفیدان و معتمدان که خود مرزداران واقعی هستند، گفت: متاسفانه افراد محدود و فریب خورده‌ای اقدام به تردد غیرمجاز در نوار مرز و حریم ممنوعه کرده و گاهی نسبت به جابجایی کالای قاچاق اقدام می‌کنند و به هر دلیلی به تذکرات و هشدار‌ها و مقررات مرزی پایبند نیستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار