کد خبر: ۸۶۳۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶ 16 June 2020

 

تابناک/فردای سالروز تولد مجتبی جباری هافبک وسط بی نظیرآبی ها پدر او برای همیشه او و خانواده را در شب قهرمانی استقلال تنها گذاشت.

 

 

به گزارش "ورزش سه "، استقلال که فصل 87_86با ناصر حجازی شروع کرده بود و  در ادامه راه از فیروز کریمی استفاده کرده بود در نهایت با بدترین رتبه خود در تاریخ لیگ برتر و بدست آوردن جایگاه سیزدهمی به کار خود پایان برد .آن ها در آن فصل در عین ناباوری 11بردبدست آوردند، 10 بار برابررقبا مساوی کردند و 13 بار هم طعم شکست را چشیدند و در نهایت در حالی که 44گل زده سهم آن ها در لیگ 18تیمی آن سال بود44گل هم دریافت کردند و با 43امتیاز در حالی که تنها 8امتیاز با صنعت نفت آبادان که به لیگ یک سقوط کرده بود فاصله داشتند با رتبه سیزدهمی جدول به کار خود پایان دادند.


سهمیه لیگ قهرمانان آسیا از دست رفته بود.پرسپولیس ،سپاهان و صبا سه سهمیه لیگ قهرمانان را بدست آورده بودند .تیم تحت هدایت هدایت حجازی و کریمی با درخشش طالب لو در گرفتن ضربات پنالتی در برابر ذوب آهن در اصفهان و راه آهن در تهران  تا مرحله نیمه نهائی جام حذفی رسیده بود و استقلال در این مرحله می بایست در برابر فولاد در خوزستان قرار می گرفت تا در صورت پیروزی به فینال رقابت ها و کسب سهمیه مستقیم لیگ قهرمانان آسیا امیدوار باشد.فتح الله زاده مدیر وقت باشگاه بعد از پایان لیگ، امیر قلعه نویی به عنوان مربی استقلال برگزید تا او مانند جام حذفی سال 80برای استقلال پبام آور شادی باشد.


آن ها در 9خرداد در اهواز به مصاف فولاد خوزستان رفتند و در حالی که با تک گل علیزاده یک بر صفر از حریف خود جلو بودند گل مساوی را دریافت کردند تا باز هم بازی به ضربات پنالتی کشیده شود و طالب لو با درخشش خود یه تنه این تیم به فینال مسابقات برساند .طالب لو در سه دیدار استقلال در برابر ذوب آهن اصفهان ،راه آهن تهران و فولاد خوزستان یک تنه 8پنالتی را گرفت تا رکوردی جاودانه از خود به جای بگذارد. استقلال به فینال رفت و بر اساس قرعه کشی قرار شد دو بازی رفت و برگشت برابر پگاه گیلان انجام دهد.


استقلال  بازی رفت در گیلان یک بر صفر به کاشته گیلائوری باختند تا رشتی ها با اندوخته مناسب پای به بازی برگشت در تاریخ 27خرداد بگذارند. تیم ملی ایران آن روزها درگیر مسابقات مقدماتی جام جهانی 2010آفریقای جنوبی بود.شماره هشت استقلال در اردوی تیم ملی بود و هشت قبلی که مربی بود خوب می دانست باید از مجتبی جباری در فینال استفاده کند. با زحمات باشگاه جباری زودتر از کاروان به تهران رسید و یکراست به اردوی آبی ها رفت.

 

 


26خرداد شب تولد مجتبی جباری بود .قرار بود روز 27 خرداد فینال برگزار شود.علیرضا منصوریان تصمیم داشت در این روز برای همیشه از فوتبال خداحافظی کند. صبح روز بازی اتفاقی که نباید می افتاد ،افتاد. پدر مجتبی جباری به رحمت خدا رفته بود . تیم به شدت به او نیاز داشت .مادر خانواده داغدار همسر بود و پسر خانواده امید میلیون ها ایرانی . با هماهنگی مدیریت شده موبایل ها جمع آوری شد و مادرخانواده رضایت داد فرزندش در روز فوت پدر برای دل هوادارانش به زمین برود .


مجتبی در حالی که چشمش به سکوها بود وارد زمین شد و مثل همیشه برای استقلال سنگ تمام گذاشت .جباری دقیقه 15مهدی امیرآبادی با دروازه بان تک به تک کرد تا استقلال گل مساوی در مجموع بزند و خودش با زدن گل دوم بازی در دقیقه 93بازی و وقت اول اضافه زمینه قهرمانی استقلال را فراهم کند. شش دقیقه بعد برهانی تیر خلاص قهرمانی را شلیک کرد تا استقلال در روز غم بزرگ جباری قهرمان جام حذفی شود و سهمیه لیگ قهرمانان کسب کند. علیرضا منصوریان همان شب ازفوتبال خداحافظی کرد و وظیفه اعلام این خبر تلخ را به عهده گرفت .حالا بعد از 12سال جباری در اینستاگرام  پستی گذاشته و از شب قبل از بازی و صحبتش با پدر گفته است.

 

 


شبی که مادرش برای هواداران استقلال تصمیمی تاریخی گرفت و برای استقلال یک جام بدست آورد. جباری درباره پدر نوشته :


چه مکالمه عجیبى داشتیم شب تولدم،١٢ سال پیش.وقتى بعد از بازى با سوریه زودتر از بقیه بچه هاى تیم خودمو به تهران رسوندم براى بازى فینال جام حذفى و من فرصت نداشتم به خونه بیام تا ببینمتون و مستقیم به اردوى تیم ملحق شدم.انگار تو خبر داشتى از تراژدى فردا و منو با حرفات به آغوش کشیدى و گفتى که راضیم ازت پسرم و افتخار میکنم بهت و گفتى که تا شما هستید من احساس پیرى نمیکنم. روز بازى چشمام میگشت دنبالت تو جایگاه تا پیدات کنم و تقسیم کنم لذت قهرمانى رو باهات بى خبر از اینکه رفته بودى.براى همیشه.

 

حالا از آن روز 12سال گذشته و مجتبی جباری از فوتبال خداحافظی کرده ،ولی هواداران استقلال هیچ وقت این شب را فراموش نخواهند کرد.شبی که مادر مجتبی خداحافظی منصوریان باشکوه کرد،استقلال را به لیگ قهرمانان آسیا رساند و قهرمان جام حذفی کرد. او آن شب مادر همه استقلالی ها ایران بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار