رییس هیات مدیره خانه مطبوعات کرمان:
رییس هیأت مدیره خانه مطبوعات کرمان اعلام کرد: در اعتراض به روندهای غیرقانونی در انتخابات هیأت مدیره خانه مطبوعات نامزد نشدم.
کد خبر: ۸۶۳۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۰ 15 June 2020

به گزارش «تابناک»؛ آخرین رییس هیأت مدیره خانه مطبوعات کرمان که در اعتراض به تغییر غیرقانونی اساسنامه علیرغم رد توسط مجمع عمومی خانه ، چندی پیش از سمت خود استعفا کرده بود به خبرنگار تابناک در تشریح روند وقایع هیات مدیره خانه مطبوعات اینگونه سخن گفت: در دور قبل بالاترین میزان مشارکت ،رقابت و تعداد نامزدها در انتخابات هیات مدیره خانه مطبوعات ثبت شد که از این حیث بی نظیر است.


وی افزود : علیرغم مشارکت بالای اعضای خانه مطبوعات در انتخابات دور قبل هیات مدیره منتخب تا مدتها نتوانست به دلیل فشارهای فراقانونی زمام امور را به دست بگیرد.


امیرتیموری گفت: در حالی که تغییرات اساسنامه و افزایش زمان هیات مدیره فعلی از دو سال به سه سال مورد تأیید مجمع عمومی قرار نگرفت وزارت ارشاد با برگزاری یک نظرسنجی خارج موعد و بی معنی با مشارکت تعداد اندکی که کمتر از پانزده درصد اعضا راشامل میشدند اساسنامه را تغییر و به رای اعضا خانه مطبوعات استان بی توجهی کرد.


امیرتیموری تصریح کرد پس از این اتفاق در اعتراض به این روند غیرقانونی و برای دفاع از حقوق اعضا از عضویت در هیأت مدیره استعفا دادم. 

وی افزود : متاسفانه این اقدامات فراقانونی موجب دلسرد شدن اعضا خانه شد به حدی که کمترین تعداد نامزد هیات مدیره در طول تاریخ شکل گیری این نهاد مطبوعاتی را شاهد هستیم و این نتیجه دخالت های غیرقانونی ارشاد در یک نهاد مدنی و صنفی بود. امیرتیموری گفت دلسردی اعضا به حدی است که در بعضی از سمت های عضویت در هیات مدیره تنها یک نفر کاندیدا شده است.


آخرین رییس هیات مدیره خانه مطبوعات گفت برای تکریم قانون و در احترام به استقلال این نهاد صنفی اینجانب و جمعی از اعضا فردا در مجمع عمومی شرکت نخواهیم کرد تا با یک حرکت قانونی و مدنی با به حد نصاب نرسیدن شرکت کنندگان در مجمع کسانی را که به دنبال شکل گیری یک هیات مدیره فرمایشی در خانه مطبوعات هستند را ناکام بگذاریم.


وی اظهار امیدواری کرد با به حد نصاب نرسیدن مجمع افرادی که از خارج از این نهاد در پی انتصابی کردن این نهاد انتخابی هستند با احترام به قانون رفتار خود را تغییر دهند تا در دور دوم انتخابات شاهد حضور پرشور اعضای واقعی خانه مطبوعات باشیم تا یک هیات مدیره مستقل و برآمده از آرای اعضای خانه مطبوعات شکل بگیرد.


وی تاکید کرد که در این انتخابات بعدی هم نامزد نخواهم شد و هدف از این اقدام تنها حفظ استقلال این نهاد صنفی است.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار