گزارش‌ها حاکی از آن است که دادگاه بخارست غلامرضا منصوری را به صورت مشروط آزاد کرده است"
با توجه به آزادی مشروط منصوری در رومانی این احتمال مطرح شده که اگر او از دولت رومانی تقاضای پناهندگی کند امکان استردادش دیگر وجود ندارد و او نیز سرنوشتی شبیه به خاوری رییس فراری بانک ملی پیدا می‌کند.
کد خبر: ۸۶۲۵۴۴
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴ 14 June 2020
به گزارش تابناک خوزستان به نقل از فرارو؛دادگاه اکبر طبری و همدستانش در فساد داخلی قوه قضائیه هر روز با پس لرزه‌ای جدید مواجه می‌شود. روز شنبه رسانه‌ها از بازداشت قاضی پیشین غلامرضا منصوری در رومانی خبر دادند. ساعتی بعد دادگاهی در شهر بخارست رومانی تصمیم‌گیری درباره استرداد منصوری را تا تاریخ ۱۰ ژوئیه (۲۰ تیرماه) به تعویق انداخت و از ایران خواست که در این مهلت یک ماهه مدارک خود را ارائه کند.
 
پس از آنکه غلامرضا منصوری توسط پلیس محلی بازداشت و به مراجع قضایی رومانی معرفی شد، قاضی دادگاه تصمیم گرفت این متهم تا تاریخ ۲۰ تیر ماه تحت شرایط خاصی آزاد باشد.

به گزارش رادیو اروپای آزاد بر اساس تصمیم دادگاه، غلامرضا منصوری حق خروج از رومانی را ندارد و تحت نظر پلیس به سر می‌برد. بر اساس این گزارش، او در حال حاضر در زندان نیست، ولی باید در صورت ضرورت به پلیس مراجعه کند.

دادگاه محلی از مقام‌های دولت ایران خواسته است که درخواست استرداد رسمی غلامرضا منصوری و اسناد مرتبط با این متهم را به دادگاه ارائه دهد.

این دادگاه همچنین از اداره مهاجرت رومانی و پلیس اینترپل درباره وضعیت حقوق بشر در ایران، شرایط زندان‌ها و همچنین نگهداری متهمان در زندان به ویژه در دوران شیوع کرونا سوالاتی پرسیده است.

این در حالی است که روز شنبه سخنگوی قوه قضائیه بازداشت منصوری را در رومانی تائید کرد و آن را حاصل اخطار قرمز پلیس اینترپل و صدور نیابت قضایی دانست. اسماعیلی همچنینی در این باره گفت: "وی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در کشور رومانی مراجعه‌ای داشت، اما طوری رفتار کرده بود که استنباط مسئولان سفارتخانه این بود که برای آمدن به ایران عزم و اراده جدی ندارد."

سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرد که این متهم تا دو هفته دیگر امکان بازگشت به ایران را ندارد چرا که تمام پرواز‌ها در رومانی به خاطر شرایط کرونا متوقف شده است.

در همین حال تصاویری از منصوری در برخی رسانه‌ها منتشر شده که گفته می‌شود در رومانی گرفته شده است. ظاهر این متهم به فساد با تصاویر پیشین او تفاوت زیادی دارد.
تصاویر: ظاهر متفاوت قاضی منصوری در رومانی
 
تصاویر: ظاهر متفاوت قاضی منصوری در رومانی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار