در دوران جدید و با این شرایط محتمل ترین سناریو به بازگشت به زمان قبل از 4 سال گذشته می رسیم که مدیریت ها بر اساس یک تقسیم نانوشته بین حوزه های مختلف استان ختم می شد که این هم مستلزم کنار گذاشتن برخی مدیران از یک حوزه خاص استان است البته اگر نمایندگان قصد تنبیه نماینده خاص و مدیرانش را برای 4 سال گذشته نداشته باشند!
کد خبر: ۸۶۲۳۶۶
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۱ 14 June 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، دو نفر از منتخبین مردم کهگیلویه و بویراحمد ، با انجام روند قانونی و تایید اعتبار نامه رسما به عنوان نماینده بر صندلی های بهارستان نشستند و کار خود را رسما آغاز کردند البته در این بین وضعیت منتخب گچساران با اعتراض به اعتبار نامه اش در وضعیتی نامعلوم قرار دارد.
یکی از وظایف خود تعریفی نمایندگان در دوران 4 ساله حضور در مجلس اعمال نفوذ برای تغییر مدیران دستگاه های مختلف است که در این بین به نسبت قدرت دولت و نماینده آن در استان با شدت و ضعف در دخالت ها همراه است.
بی شک طی 4 سال گذشته اعمال نفوذ یکی از نمایندگان استان بر انتصابات ، تغییرات جهت دار زیادی به سمت یکی از حوزه های انتخابیه داشته است و مدیران منصوب شده به طرز فاحشی خود را نماینده نماینده می دانسته اند نه نماینده دولت و در این بین مشکلات زیادی هم در دمیدن بر موضوع قومیتی تر شدن جو استان داشته اند تا جایی که هم اکنون عده ی زیادی در تلاش اند تا زهر چشمی اساسی از این تیپ مدیران بگیرند!
تنبیه و تغییر حتمی !
برخی از مدیران نماینده خاص استان آنچنان در حوزه مدیریت خود وابسته به حوزه انتخابیه و نماینده آن عمل کرده اند که بقیه مردم استان و نخبگان آن ها به کمتر از تغییر صددرصدی و بازگشت به حداقل شرایط قبل راضی نمی شوند.
در کهگیلویه و بویراحمد ، برخی مدیریت های کلیدی در دست گماشتگان یکی از نمایندگان است که به احتمال قوی در دوره جدید اولین تغییرات مربوط به این مدیران باشد . متاسفانه برخی از این مدیران کمترین توجهی به کلیت بودن استان نداشته اند و این عدم کلی نگری آن ها بعضا مورد تذکر استاندار هم قرار گرفته است و البته هشدارهای صریحی هم دریافت کرده اند اما تا قبل از این معمولا به پشتوانه نماینده چندان وقعی به این تذکرات نمی دادند.
اکنون به نظر می رسد وضعیت نفوذ نمایندگان به چند دلیل تغییرات زیادی کرده است . اولا وضعیت یکی از نمایندگان چندان مشخص نیست و ثانیا عملکرد استاندار تا اینجای کار نشان داده است که به حریم خود یعنی استانداری و دولت اهمیت زیادی می دهد که با این اوصاف احتمالا به یک بازتعریفی از شیوه تعامل نمایندگان و نماینده عالی دولت ختم می شود که به قول معروف نه سیخ بسوزد نه کباب و احتمالا دوران قلدری برخی نمایندگان به پایان رسیده باشد.
در دوران جدید و با این شرایط محتمل ترین سناریو به بازگشت به زمان قبل از 4 سال گذشته می رسیم که مدیریت ها بر اساس یک تقسیم نانوشته بین حوزه های مختلف استان ختم می شد که این هم مستلزم کنار گذاشتن برخی مدیران از یک حوزه خاص استان است البته اگر نمایندگان قصد تنبیه نماینده خاص و مدیرانش را برای 4 سال گذشته نداشته باشند!
بنابراین طی روزها ، هفته ها و یا ماه های آینده برخی مدیریت ها و معاونت های کلیدی استان که با اعمال نفوذ دوران قدرت یکی از نمایندگان بوجود آمده بود تغییر خواهد کرد.
اما به نظر می رسد در ادامه کار یکی از نقاط حساس استان برای تغییرات ، استانداری کهگیلویه و بویراحمد باشد که با توجه به عملکرد و نوع تعامل استاندار این حوزه به یک حریم خانوادگی برای شخص استاندار محسوب شود و وی ضمن داشتن تعامل با نمایندگان اما در انتصاب حوزه های مدیریتی در خود استانداری به صورتی نسبتا مستقل عمل کند ضمن اینکه برخی سمت های این دستگاه از دست برخی افراد نالایق که با فشار برخی نمایندگان بر استانداری تحمیل شده است و در بیشتر مواقع هم از نماینده حرف شنوی داشته اند تا استاندار ، کنار گذاشته خواهند شد.
به هر جهت در دوره جدید احتمالا مدیریت ها در استان به روند منطقی تر برخواهند گشت و دوران قلدری ها به پایان خواهد رسید البته یک سناریوس بدبینانه هم وجود دارد و آن هم تنبیه برخی افرادی است که در دوره با قلدری و اعمال نفوذ های گسترده حق دیگر مناطق استان را نادیده گرفته اند هر چند چنین اقدامی پسندیده نیست.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار