اخبار و عملکرد حوزه انتظامی مازندران در 24 خرداد توسط معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی مازندران به خبرنگار تابناک از کل استان از غرب تا شرق و وضعیت راه ها از سوی رئیس پلیس راه استان مازندران به شرح زیر تشریح گردید .
کد خبر: ۸۶۲۲۶۲
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۹ 13 June 2020

 به گزارش تابناک مازندران ، اخبار و عملکرد کلی نیروی انتظامی استان مازندران در 24 خرداد ماه سال 1399 به این شرح است :

بر اساس این گزارش، اخبار کامل نیروی انتظامی مازندران در روز 24 خرداد بشرح زیر است :

 

کشف 23 دستگاه کمباین قاچاق در میاندورود 

فرمانده انتظامی استان مازندران از کشف 23 دستگاه کمباین قاچاق به ارزش 50 میلیارد ریال در شهرستان میاندورود خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردارمرتضی میرزایی درباره جزئیات این خبر، گفت: در اجرای طرح های مبارزه با قاچاق کالا، ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان میاندورود از دپو و نگهداری انواع تجهیزات و ماشین آلات کشاورزی خارجی توسط دو نفر در آن شهرستان باخبر شدند.

فرمانده انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: پس از هماهنگی های قضائی، ماموران در بازدید از محل 23 دستگاه کمباین خارجی فاقد هرگونه مجوزهای قانونی کشف کردند.

سردار میرزایی ارزش ماشین آلات کشف شده را برابر نظر کارشناسان بالغ بر 50 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: تجهیزات مورد نظر به سازمان اموال تملیکی استان منتقل و متهمان نیز به مرجع قضائی معرفی شدند.

 

کشف موتورسیکلت قاچاق در عباس آباد 

فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد از توقیف موتورسیکلت قاچاق به ارزش 800 میلیون ریال در این شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ"حسین عبدی" درباره جزئیات این خبر، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر تردد یک دستگاه موتورسیکلت 1000 سی سی قاچاق در شهرستان عباس آباد، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت .

فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد، افزود: کارگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی با بررسی های و انجام گشت های کنترلی، موتورسیکلت مورد نظر را در حین تردد در سطح شهر متوقف کردند.

سرهنگ عبدی ارزش موتورسیکلت قاچاق کشف شده را بالغ بر 800 میلیون ریال عنوان کرد و اظهار داشت: موتورسیکلت قاچاق کشف شده به سازمان اموال تملیکی تحویل و راکب نیز به مرجع قضائی معرفی شد.

وی در خاتمه با اشاره به این که مبارزه با قاچاق کالا اقدامی برای حفظ و استقرار امنیت کشور است،از مردم خواست: به منظئر برقراری امنیت اجتماعی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری در مورد مسائل امنیتی و انتظامی را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند.

 

توقیف کامیون حامل چوب قاچاق در عباس آباد 

فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد از کشف 5 تن چوب جنگلی قاچاق از یک کامیون یخچالدار در این شهرستان خبر داد . 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "حسین عبدی" در تشریح این خبر، گفت: ماموران گشت انتظامی این فرماندهی حین اجرای گشت های کنترلی به یک خودروی کامیون یخچالدار در حال تردد در یکی از مناطق جنگلی این شهرستان مشکوک شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد، تصریح کرد: ماموران خودروی مورد نظر را متوقف و در بازرسی از آن 5 تن چوب آلات جنگلی قاچاق کشف کردند .

سرهنگ عبدی، افزود: خودروی مورد نظر به پارکینگ منتقل و چوب های قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل شد .

وی از معرفی راننده خودرو به مرجع قضائی نیز خبر داد و با بیان داشت: قاچاق چوب و فراورده های جنگلی، تجاوز به حقوق عامه مردم و حق نسل آینده است.

 

کشف تریاک در قوطی های رب گوجه فرنگی 

فرمانده انتظامی شهرستان نکا از کشف 2 و نیم کیلو گرم تریاک جاسازی شده در قوطی های رب گوجه فرنگی خبر داد . 

سرهنگ "حسین زارع" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس در تشريح جزئيات اين خبر، گفت: در پي کسب خبری مبني بر انتقال مواد مخدر توسط فردی در شهرستان نکا موضوع در دستور کار ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر اين فرماندهی قرار گرفت.

وي، افزود: مأموران پليس مبارزه با مواد مخدر اين فرماندهي با بررسي های ميداني، موفق به شناسايي محل تردد این عامل افیونی  شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان نکا تصريح کرد: طي هماهنگي‌هاي صورت گرفته با مرجع قضائي، متهم در یک عمليات پليسي دستگير شد .

وی، همچنین اظهار داشت: در بازرسی از کوله پشتی همراه متهم 2 کیلو و 500گرم تریاک که به صورت ماهرانه ای در قوطی های رب گوجه فرنگی جاسازی شده بود کشف شد.

سرهنگ "زارع" با بيان اينكه متهم به مراجع قضائی معرفی شد به شهروندان توصيه كرد: در صورت مشاهده و يا اطلاع از فعاليت قاچاقچيان و فروشندگان موادمخدر و يا هرگونه بي نظمي و اخلال در نظم عمومي مراتب را به مرکز فوريت‌هاي پليسي110 اطلاع دهند.

 

دستگیری سارق اماکن خصوصی در گلوگاه 

جانشین انتظامی شهرستان گلوگاه از دستگیری سارق اماکن خصوصی با 5 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد. 

"سرهنگ اسماعیل حسن زاده" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: در پي وقوع سرقت هاي اماکن خصوصی در سطح شهرستان گلوگاه موضوع در دستور كار پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: پس ازچند روز کاراطلاعاتی و انجام اقدامات پلیسی ماموران سارق را شناسایی و با هماهنگی قضائی در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر کردند.

سرهنگ حسن زاده با بیان اینکه متهم در بازجويي و تحقيقات به عمل آمده تاکنون به 5فقره سرقت اماکن خصوصی وداخل خودرو در این شهرستان اعتراف کرد اظهار داشت: متهم پس از تشکيل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

 

سارقان اموال داخل خودرو در بهشهر دستگیر شدند 

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از شناسایی و دستگیری 2 سارق اموال و قطعات داخلی خودرو با 18 فقره سرقت خبر داد . 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "حسن عنایتی گنجی" با اعلام اين خبر، گفت: در پي وقوع چندین فقره سرقت اموال داخل خودرو و اماکن خصوصی در شهرستان بهشهر ، موضوع در دستور كار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تقویت گشت های انتظامی سارقان را شناسایی و در عملیاتی ضربتی دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر ، اظهار کرد: این 2 متهم در تحقیقات پلیس به 18 فقره سرقت اموال داخل خودرو و اماکن خصوصی در این شهرستان اقرار کردند و پس از تشكيل پرونده برای سير مراحل قانوني تحویل مرجع قضائي شدند.

سرهنگ عنایتی در پایان از شهروندان خواست: در صورت مشاهده و برخورد با موارد مشکوک ، مراتب را در اسرع وقت از طريق تلفن فوريت هاي پليسي 110 اعلام دارند

 

دستگيري سارق اموال داخل خودرو در آمل 

فرمانده انتظامي شهرستان"آمل" ،از دستگيري سارق حرفه اي اموال داخل خودرو با 9 فقره سرقت در اين شهرستان خبر داد . 

سرهنگ " نعمت الله آزادی" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس،گفت: در پي وقوع چندين فقره سرقت اموال و قطعات داخل خودرو، موضوع به طور ويژه در دستور کار مأموران انتظامي اين شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامي شهرستان آمل افزود: پس از تشکيل تيم هاي اطلاعاتي و تحقيقات گسترده پليسي متهم شناسائي شد.

سرهنگ آزادی تصريح کرد : پس از هماهنگي با مرجع قضائي، ماموران کلانتری 11 این فرماندهی، سارق را در عملياتي ضربتي، دستگير کردند.

وي خاطر نشان کرد : متهم در بازجوئي به عمل آمده تاکنون به 9 فقره سرقت اموال خودرو در اين شهرستان اعتراف کرد.

فرمانده انتظامي شهرستان آمل در پايان از شهروندان ،خواست: ضمن توجه به هشدارهاي انتظامي و تجهيز وسايل نقليه خود به سيستم هاي ايمني از بجا گذاشتن اسناد، اوراق بهادار، وجه نقد و اشيا قيمتي در خودرو خودداري کنند.

 

دستگیری قاچاقچی موادمخدر در رامسر 

فرمانده انتظامی شهرستان رامسر از کشف 5 کیلوگرم موادمخدر از یک عامل افیونی در این شهرستان خبر داد . 

سرهنگ "علی قیصری" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: در پي کسب خبری مبني بر توزیع مواد مخدر توسط عاملی افیونی در شهرستان رامسر، موضوع در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر اين فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان رامسر، افزود: مأموران پس از انجام تحقيقات پلیسی و بررسي های ميداني، متهم را که اهل تهران بوده است شناسایی کردند.

سرهنگ قیصری، تصريح کرد: پس از هماهنگی با مرجع قضائي، ماموران در عملیاتی ضربتی متهم را در حین انتقال مواد مخدر به این شهرستان با یک خودروی سواری دستگیر کردند.

وی از کشف 5 کیلوگرم تریاک در بازرسی از خودروی متهم خبر داد و خاط نشان کرد: این قاچاقچی مواد مخدر پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

قیصری در ادامه، گفت: مواد مخدر ريشه بسياري از معضلات و آسيب هاي اجتماعي بشمار مي رود كه لازم است خانواده ها در اين زمينه كنترل بيشتري بر فرزندان خود داشته باشند .

فرمانده انتظامی رامسر در خاتمه از شهروندان خواست: برای مقابله با عاملان افیونی و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی با پلیس همکاری کرده و در صورت برخورد با هرگونه ناهنجاری اجتماعی مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند .

 

کشف 6 تن محصولات جنگلی قاچاق در شهرستان نور 

فرمانده انتظامی شهرستان نور از دستگیری 5 قاچاقچی محصولات جنگلی و کشف 6 تن چوب قاچاق در این شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمدزمان شالیکار در تشریح این خبر، گفت: به منظور جلوگیری از قاچاق چوب و فراورده های جنگلی در این شهرستان، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان نور، تصریح کرد: در اجرای این طرح ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی 5 قاچاقچی محصولات جنگلی در این شهرستان شدند.

سرهنگ شالیکار تصریح کرد: پس از هماهنگی های قضائی در اقدامی عملیاتی با همکاری ماموران اداره منابع طبعی متهمان در حین برداشت چوب از منطقه دستگیر شدند.

وی از توقیف 5 خودروی نیسان حامل چوب در این عملیات خبر داد و اظهار داشت: در مجموع 6 تن چوب جنگلی قاچاق در بازرسی از این خودروها کشف شد .

 

خیانت پنهان در فضای مجازی 

این روز ها فضای مجازی و شبکه های اجتماعی محیطی برای تزلزل و از هم پاشیدگی کانون گرم خانواده شده است..... 

همه همسران، زندگي مشترکشان را با عشق آغاز مي کنند، اما چرا پس از چند سال اين عشق کمرنگ مي شود و محبت و صميميت رو به سردي مي رود؟

اتفاقي که در اکثر زندگي هاي زناشويي مي افتد، اين است که زن و شوهر به جاي توجه به لحظات عاطفي به مسايل ديگري مانند فضای مجازی و ديگر مسايل حاشيه اي مي پردازند که به نظرشان ضروري است در نتيجه کم کم از حضور عاطفي غافل و دچار فراموشي مي شوند و صفا و صميميت در کانون خانواده کمرنگ مي شود.

این روز ها فضای مجازی و شبکه های اجتماعی محیطی برای تزلزل و از هم پاشیدگی کانون گرم خانواده شده است.

در فضای مجازی چشم چرانی و ارتباط فیزیکی نبوده بلکه نوعی اعمال شیطنت آمیز نظیر لایک کردن معنادار و احساساتی، بیان جوک های زناشویی به جنس مخالف جز همسر شخص و ارسال پیامک های غیر ضروری و مکرر سلام و احوالپرسی و نام بردن بیش از حد از شخص و بالعکس و گفت و گوهای شبانه در مقایسه با نوع روزانه ،حاکی از خیانت پنهان است.

مرد از اینکه همسرش مدام سرش در گوشی است و حتی برای یک مکالمه ساده حاضر نیست لحظه ای از تلفنش جدا شود، ناراحت است؛ با خود فکر می کند یعنی الان با چه کسی صحبت می کند.

آیا این لحظات،شروع یک جدایی است؟

اما زن در دنیای مجازی شیفته سخنان و پست هایی شده که طرف مقابل در صفحه مجازی خود قرار داده و عجیب که ارتباط با جنس مخالف در دنیای مجازی را مانند دنیای واقعی ،غیر اخلاقی نمی داند.

یکی از دلایل گرایش زنان به روابط فرا زناشویی،نارضایتی عاطفی است و فضای مجازی روابط عاطفی و جنسی را کمرنگ کرده و زن و شوهر را به روابط فرازناشویی سوق می دهد.

"ن" 22 ساله فردی متاهل و دارای یک دختر 2 ساله می باشد و از طریق اینستاگرم با پیمان آشنا می شود .

این رابطه به مدت دو سال ادامه می یابد، تا اینکه در یک غروب پاییزی نگین دختر خردسالش را به مادرش می سپارد و به منزل پیمان که از قبل فکر شیطانی بر سر داشتند می رود، نگین به هیچ چیز حتی به دخترش نیز فکر نمی کرد فقط می خواست از همسرش جدا شود و با پیمان ازدواج کند و بنا بر اظهارات نگین همسرم مرا درک نمی کند پیمان برایم همسر زندگی و رویاهایم می باشد .

علت بروز آسیب :

1- از لحاظ فردی :

1. کمبود محبت و عاطفه که باعث بروز مشکلات روحی و روانی می گردد.

2.سردی روابط

3.اعتماد به نفس پایین و خودانگاری منفی نسبت به خود

4. برآورده نشدن نیاز جنسی

5. انتقام جویی

6. علل اقتصادی

7.کنجکاوی

8. تنوع طلبی

2-از لحاظ خانوادگی :

همسر دوست ندارد زماني که کنارش هستيد با تلفن تماس بگيريد و يا پيامک دهيد چون مي داند اين رفتار مي تواند عوارضي براي زندگي عشقي اش داشته باشد و زندگي اش دچار يک نوع بيماري وسواس عاطفي شود، چرا که وقتي مي فهمد طرف مقابلش به تلفن اش بيش از حد توجه مي کند، معمولا درگيري ايجاد شده و سبب نا رضايتي از رابطه مي شود.

اين کاهش رضايت از رابطه، به نوبه خود، منجر به کم شدن رضايت از زندگي و نهايتا در سطوح بالاتر منجر به افسردگي، مي شود.

بسياري از زوجين وقتي در زندگي مشترک نيازهايشان ارضا نمي شود، وارد فضاهاي مجازي ‌مي‌ شوند و احساس ‌مي‌ کنند ديگر گمشده خود را پيدا کرده‌اند، بنابراين ساعت‌ هاي زيادي را صرف اين نوع شبکه‌ ها ‌مي‌ کنند.

متأسفانه در اين شبکه‌ ها افراد ‌مي‌ توانند خود را سانسور و فيلتر کنند، فرشته‌ نما و باب ميل ديگران نشان ‌مي‌ دهند، تا موجبات جذب و جلب توجه را به وجود آورند، اگر همين افراد را از فضاي مجازي بيرون کشيده و در دنياي واقعي قرار دهيم، شايد به اندازه نيم ساعت هم نتوانند ارتباط مثمرثمري را با ديگران برقرار کنند.

عامل مهمي که زوجين متأهل را به سمت برقراري ارتباط نامناسب در اين شبکه‌ ها سوق ‌مي‌ دهد، نگذاشتن وقت کافي براي يکديگر اس، ورودشان به اين شبکه ها و برقراري يک ارتباط ناصحيح با جنس مخالف، يک نوع واکنش دفاعي به رابطه زوجيشان با يکديگر محسوب ‌مي‌ شود.

3- از لحاظ اجتماعی :

*دین: ا)باورهای مذهبی( عدم پایبندی به اعتقادات مذهبی )

2. انجام فرائض دینی (عدم پایبندی به مسائل شرعی)

*رسانه: 1) اینترنت ( استفاده از سایت های اجتماعی ،میزان روابط دوستی اینترنتی)

2. ماهواره (استفاده از کانال های سکس و غیره )

*روابط زناشویی:1. عدم صداقت 2.عدم تعهد زوجین نسبت به هم 3. عدم رابطه جنسی 4. عدم اعتماد

اقدامات پیشگیرانه

فضای مجازی به عنوان آسيب اجتماعي پنهان بيشترين ضربه را به کانون خانواده وارد مي کند که شايد اکثر زوجين از تاثير آن غافل و از آثار مخرب آن در بلند مدت بي اطلاع باشند ، اما با گذشت زمان و بروز مشکلات اقتصادي افراد به ناچار زمان بيشتري را در بيرون از منزل به سر برده و به دليل تنش ها در طول روز در زمان حضور در منزل ،کمتر با يکديگر صحبت کرده و وسايلي مانند اينترنت و ماهواره مي توان باعث سردي روابط بين زوجين شود .

در حال حاضر مشکلات اقتصادي – اعتياد و عدم تفاهم از مسائلي هستند که باعث جدايي و گسسته شدن روابط عاطفي و احساسي مي شود که شايد ريشه اصلي آن را بتوان زندگي بي روح ،خشک و خالي از نشاط دانست که اين روزها با گسترش فضاي مجازي نيز بيشتر شده است.

استفاده از اين شبکه ها باعث مي شود دايره ارتباطات زنان و مردان گسترش يافته که شايد در ابتدا موضوعي عادي باشد اما در طولاني مدت امنيت رواني خانواده ها را تحت تاثير قراردهد.

اين گونه فضاهاي ارتباطي که امروز از طريق موبايل و به سهولت در دسترس همگان است باعث سرد شدن فضاي خانواده و روابط زوجين و همچنين فرزندان مي شود، در فضاهاي مجازي به خصوص چت روم ها ،افراد هويت واقعي خود را اعلام نمي کنند و شاهد هستيم طرف مقابل پس از پي بردن به اين دروغ ها دچار مشکلات روحي مي گردد .

وقتي فرد به دنياي مجازي پا مي گذارد به راحتي مي تواند با جماعتي گسترده از غير هم جنسان خود ارتباط داشته باشد، ارتباطي که به دليل نبود هيچ قانون خاص و هيچ نيروي کنترل کننده اي شکل و هويت تازه اي را به خود مي گيرد، ارتباطي که در دنيای واقعي به دلايل از جمله ترس از آبرو و خانواده و جامعه ،هرگز امکان شکل گيري آن وجود ندارد در شبکه هاي مجازي به راحتي رخ مي دهد و رفته رفته بر سبک روابط افراد خصوصا زن و شوهر تاثير منفي مي گذارد.

تهیه کننده: ریحانه خادمی کارشناس معرونت اجتماعی شهرستان جویبار

خبر : سلمان مهدوی خبرنگاز تابناک

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار