معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: بر اساس ماده ۴۸ قانون الحاق برخی موارد به قانون مقررارت مالی دولت، تبلیغ کالا‌ها و اقدامات آسیب رسان سلامت در رسانه‌ها ممنوع است.
کد خبر: ۸۶۲۲۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۷ 13 June 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: بر اساس ماده ۴۸ قانون الحاق برخی موارد به قانون مقررارت مالی دولت، تبلیغ کالا‌ها و اقدامات آسیب رسان سلامت در رسانه‌ها ممنوع است.
عبدالرسول همتی با بیان اینکه وزارت بهداشت در راستای رسالت تامین سلامت افراد و برای صیانت از سلامت جامعه، ممنوعیت تبلیغ کالا‌ها و اقدامات آسیب رسان سلامت را پیگیری کرده است، افزود: در لیستی که سالانه به روز رسانی می‌شود، مصادیقی از چند دسته اقلام خوراکی شامل فرآورده‌های گوشتی و غذا‌های آماده مصرف، نوشیدنی‌ها و فرآورده‌های آن ها، روغن ها، سایر اقلام خوراکی، دخانیات و کالا‌های آرایشی به عنوان کالا‌های آسیب رسان سلامت معرفی می‌شود.
وی اظهارداشت: در سطح دانشگاه همه ساله لیست به روز شده به صدا و سیمای استان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری شیراز از سوی گروه بیماری‌های غیر واگیر دانشگاه ابلاغ می‌شود.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: هدف از این کار، صیانت از سلامت جامعه در قبال تبلیغات این کالا‌ها و کاهش امکان القای مصرف آن‌ها در جامعه است.
همتی، رویکرد وزارت بهداشت در تعیین مصادیق این کالا‌ها و خدمات را یک رویکرد تغذیه‌ای اعلام و تصریح کرد: معنی این رویکرد این است که افراط در مصرف این کالا‌ها سلامت افراد را در آینده به خطر می‌اندازد.
معاون بهداشت دانشگاه گفت: برای حسن اجرای این قانون در سطح دانشگاه، نشست‌های متعددی با متولیان امر در شهرداری، شورای اسلامی شهر شیراز و اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی برگزار شده و موارد تخلف از اجرای قانون به شکل مستند به مسوولان و متولیان گوشزد می‌شود.
همتی افزود: تغییر رفتار‌های تغذیه ای، کاهش تحرک و از طرفی مصرف دخانیات و الکل از عوامل موثر در بروز بیماری‌های غیر واگیر هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار