با تخصیص اعتبار، عملیات ساخت مجموعه فرهنگی – تاریخی و گردشگری شمس تبریزی، عارف نامی ایران زمین در خوی از سرگرفته شد.
کد خبر: ۸۶۲۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۹ 13 June 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، جباری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوی گفت: با تخصیص 32 میلیارد ریال اعتبار دیگر عملیات ساخت مجموعه فرهنگی، تاریخی شمس تبریزی در خوی ادامه می یابد .


وی با بیان اینکه کمبود اعتبارات باعث توقف این طرح شده بود افزود: در این مرحله 1 هزار و 300 متر مربع بر بخش اول سازه ای این مجموعه افزوده می شود و زیر بنای این مجموعه به 3 هزار و 300 متر مربع می رسد.


جباری مجموع اعتبارات مصوب این طرح ملی را در سفر رئیس جمهور به اذربایجان غربی 200 میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد : تاکنون با تخصیص و صرف 20 میلیارد ریال از این اعتبارات، ساخت این مجموعه از 30 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار شده و فونداسیون گالری ها ، فضای نمایشی و ستون های اصلی مجموعه اجرا شده است .


وی تاکید کرد : این مجموعه با اختصاص 150 میلیارد ریال از اعتبارات مصوب سفر تا پایان دولت تدبیر و امید به بهر برداری می رسد.


مجموعه فرهنگی، تاریخی و گردشگری شمس تبریزی شامل نمایشگاههای موضوعی، پژوهشگاه های تخصصی شمس و مولانا، فضاهای اقامتی پژوهشگران، گالری های نمایشی، آمفی تئاتر روباز و المان و صحن و بارگاه مجموعه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار