MMA این روز‌ها در جهان و حتی ایران در حال پیشرفت بوده و مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده است.
کد خبر: ۸۶۱۶۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱ 12 June 2020

درآمد‌های ۶ رقمی فایتر‌ها در MMA؟ / دلار‌هایی با طعم قمار و پولشویی

به گزارش تابناک سمنان: برخی مبارزان MMA درآمد بسیار زیاد و نجومی دارند، اما این پول‌ها از طرق کثیفی مانند اسپانسر‌های خاص و شرط‌بندی به دست می‌آید و برخی نیز آن را پولشویی می‌دانند.

 MMA این روز‌ها در جهان و حتی ایران در حال پیشرفت است و به خاطر شرایطی که دارد، مخاطبان زیادی را هم به خود جذب کرده. از دوپینگ آزاد گرفته تا شرط‌بندی‌ها مختلف، همه و همه باعث شده تا فعالیت این رشته زیاد شود.

یکی از سوالاتی که ممکن است برای خیلی از مخاطبان درباره این رشته مطرح شود، این است که مبارزان MMA چقدر پول می‌گیرند؟ برای چنین سؤال کوتاه و ساده شاید تعجب کنید که جواب کمی پیچیده است. با توجه به افزایش محبوبیت MMA به لطف مبارزانی مانند مک گریگور در چند سال گذشته، این دستمزد به میزان قابل توجهی افزایش یافته؛ به خصوص برای گروهی خاص از مبارزان که اقبال عمومی و رسانه‌ای دارند.

* مبارزان MMA در سال ۲۰۱۸ چقدر پول کسب کردند؟

۱۸۷ مبارز MMA وجود داشتند که در سال ۲۰۱۸ حقوق ۶ رقمی کسب کرده اند؛ اگرچه ۳۷ درصد در UFC کمتر از ۴۵ هزار دلار میانگین ​​درآمد خانوار در آمریکا درآمد داشتند.

درآمد متوسط ​​یک مبارز MMA حدود ۶۸ هزار و ۵۰۰ دلار در سال ۲۰۱۸ و میانگین درآمد تمامی فایرتر‌های UFC برابر با ۱۳۸.۲۵۰ دلار بوده است. این میانگین با توجه به مبارزه افرادی مانند کانور مک گریگور تغییر می‌کند.

روش‌های بسیاری وجود دارد که یک مبارز حرفه‌ای می‌تواند درآمد کسب کند. همچنین فرصت‌های پشتیبانی برای مبارزان و فرصت‌های حمایت مالی نیز وجود دارد. اسپانسر‌های نیز در این بین نقش بسیار مهمی دارند. از طرفی با توجه به اینکه پایه درآمد این رشته از راه قمار و شرط‌بندی به دست می‌آید، نمی‌توان دقیق مشخص کرد منبع درآمدی فایتر‌ها از کجاست و آیا این ارقام پولشویی نیست!

* ثروتمندترین فایتر جهان کیست؟

کونور مگ گریگور یکی از بزرگترین مبارزان MMA است که در صدر ثروتمندترین فایتر‌های جهان به شمار می‌رود. وی در سال ۲۰۱۹ بالغ بر ۱۱۰ میلیون دلار درآمد داشته است. روریان گراسی با ۵۰ میلیون دلار در رده دوم قرار دارد.

Reebok نیز به عنوان اسپانسر حمایت مالی زیادی از این رشته داشته، اما نکته جالب اینجاست که برخی از فایتر‌ها با این موضوع مخالف هستند چرا که درآمد مالی خود را از اسپانسر‌های دیگر از دست می‌دهند.

برخی منابع مالی دیگر مربوط به "جنگ شب" است. در این وضعیت ممکن است تماشاگران برای یک مبارزه تا ۵۰ هزار دلار هزینه کنند؛ بنابراین در پاسخ به این سوال که فایتر‌ها چقدر درآمد دارند ساده نخواهد بود چرا که هم شفافیت وجود ندارد و هم بخشی از آن مربوط به پولشویی است. جایی که درآمد‌ها بر مبنای قمار و شرط بندی است، طبیعی است که توزیع مبتنی بر عدم شفافیت و پولشویی باشد. این‌ها واقعیت مبارزه در قفس یا همان MMA است که بر مبنای سراب و نادرستی چیده شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار