کد خبر: ۸۶۰۹۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۷ 10 June 2020

به گزارش تابناك خوزستان، غلامرضا شریعتی ظهر امروز در حاشیه نشست ستاد مدیریت بیماری ناشی از ویروس کرونا در جمع خبرنگاران، بیان کرد: طبق پروتکل‌های دانشگاه علوم پزشکی تعداد شهرهای کرونایی قرمز خوزستان از ۱۶ به ۹ شهر کاهش پیدا کرده و روند تجمیعی بیماران در هفته پانزدهم نسبت به هفته چهاردهم کاهش نسبتاً خوبی داشته است؛ اگر هفته شانزدهم نیز به همین منوال باشد، نسبت به هفته پانزدهم کاهش داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه برای خروج ۹ شهر از وضعیت قرمز باید خود مردم همکاری لازم را در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشند، افزود: این کاهش با افزایش تست و نمونه‌گیری‌ها، اقدامات صورت گرفته و با رعایت پروتکل‌ها ابتدا تشخیص سریع‌تر تعداد بیماری‌ها را به دنبال داشته و در نتیجه جداسازی آنها منجر به افراد نیازمند بستری شده است.

استاندار خوزستان با ابراز امیدواری برای افزایش شدت شیب نزولی تعداد بیماران بستری در این استان، تصریح کرد: در عین حال که باید شرایط زندگی و معیشت را تأمین و به حالت نسبتاً عادی برگردانیم باید سبک زندگی را اصلاح و فاصله‌گذاری‌های اجتماعی را رعایت کنیم و برای حضور در اماکن عمومی نیز حتماً از ماسک استفاده شود.

شریعتی با تأکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعلامی از سوی وزارت بهداشت، بیان کرد: کادر بهداشت و درمان طی چهار ماه اخیر به صورت شبانه‌روزی درگیر و با وجود خستگی و فرسودگی همچنان ایستاده و حافظ سلامت جامعه هستند؛ آنها از خودشان برای سلامت دیگران گذشته‌اند و مردم باید رعایت کنند تا آنها هم بازتوانی روحی و جسمی داشته باشند.

وی در خصوص مخالفت کمیته علمی برای بازگشایی اماکن ورزشی گفت: اماکن ورزشی و سالن‌های آرایشگاهی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، نوبت‌دهی و بدون تبدیل شدن به مرکز تجمع اجازه فعالیت دارند.

استاندار خوزستان با اشاره به تقویت وضعیت برق‌رسانی و وارد مدار شدن برخی پست‌های برق در اندیمشک، عنوان کرد: هم‌اکنون پست ۴۰۰ کیلوولت پیروزان برای پایداری بیشتر برق اهواز، کارون و آبادان در حال راه‌اندازی است؛ شرایط برقی نسبت به سال‌های قبل پایدارتر است و سرمایه‌گذاری‌هایی خیلی زیادی در حوزه برق منطقه‌ای (فوق توزیع) و توزیع شهری انجام شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار