کد خبر: ۸۶۰۹۷۶
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۳ 10 June 2020

حجت خسروی گفت: در پی گزارش مرکز کنترل ترافیک دریایی بوشهر مبنی بر روئیت لکه های آلودگی، بلافاصله هماهنگی های لازم صورت گرفته و تیم ارزیابی به موقعیت اعزام شدند.

خسروی افزود: با حضور تیم ارزیابی در محل و بررسی، مورد آلودگی از جنس روغن سوخته تشخیص داده شد که در حجمی بالغ بر ۸۰ متر مربع و توسط جز دریا از اسکله نیروی دریایی ارتش بسمت اسکله های اداره کل بنادر و دریانوردی استان در حالت حرکت است.

وی ادامه داد: با حضور تیم مقالبه با آلودگی در محل بلافاصله عملیات توسط قایق تیم مقابله با آلودگی و شناور احسان با استفاده از بوم جاذب  انجام و  آلودگی مهار و پاکسازی گردید همچنین ضمن شناسایی شناور متخلف، صورتجلسه توسط یگان حفاظت اداره کل بنادر و دریانوردی استان نتظیم و به مقام قضایی ارسال شد.

رییس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر عنوان کرد: در اقدامی دیگر و در پی گزارشی از مرکز کنترل ترافیک دریایی بوشهر مبنی بر آبگرفتگی شدید یک فروند موتور لنج در محدوده داک شرکت صدرا، به سرعت تیم مقابله با آلودگی برای بررسی و جلوگیری از آلودگی به موقعیت اعزام شدند.

حجت خسروی اظهار داشت: با رسیدن تیم اعزامی تعدادی مخازن حاوی گازوئیل بر روی عرشه موتور لنج رویت شد که در صورت غرق شدن شناور امکان آلودگی را ایجادمی نمود لذا به جهت پیشگیری از ایجاد آلودگی تیم اعزامی توسط شناور احسان و با استفاده از بوم رودخانه ای باد شونده و بوم جاذب به محصور کردن شناور اقدام کرد.

خسروی بیان کرد: در ادامه عملیات و با موافقت مالک موتور لنج مبنی بر شناور سازی لنج مذکور، بوم های جاذب جمع آوری و عملیات پیشگیری از آلودگی با موفقیت به پایان رسید.

رییس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تاکید کرد: پیشگیری ازآلودگی محیط زیست دریایی و مقابله با آلودگی نفتی در دریا از اولویت‌های سازمان بنادر و دریانوردی می باشد و در صورت مشاهده هرگونه کوتاهی توسط شناورها ضمن اقدام به جمع آوری آلودگی، با آنان برخورد قانونی خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار