رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی بنادر و دریانوردی بوشهر پیشگیری از‌ آلودگی دریا را از اولویت‌های اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر دانست و گفت: در این راستا هر ساله مانور مقابله با آلودگی دریا با تجهیزات و شناورهای پیشرفته انجام می‌شود.
کد خبر: ۸۶۰۹۷۲
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۲ 10 June 2020

حجت خسروی ظهر امروز در اجرای عملیات مقابله با آلودگی نفتی در بندر بوشهر  با بیان اینکه حفظ محیط زیست دریایی مورد توجه ویژه قرار دارد اظهار داشت: در این راستا کنترل آلودگی‌های زیست محیطی در آبهای خلیج فارس در دستور کار همه شناورها قرار دارد.

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر پیشگیری از‌ آلودگی محیط زیست دریایی و مقابله با آلودگی نفتی در دریا  را از اولویت‌های سازمان بنادر و دریانوردی دانست و تاکید کرد: در صورت مشاهده هرگونه کوتاهی توسط شناورها ضمن اقدام به جمع آوری آلودگی، با آنان برخورد قانونی می‌شود.

وی با بیان اینکه مقابله با آلودگی‌های دریایی استان به تجهیزات پیشرفته کنترل ومقابله با آلودگی نفتی مجهز است افزود: در این راستا هر ساله مانور مقابله با آلودگی دریا با تجهیزات و شناورهای پیشرفته انجام می‌شود.

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر از انجام 2 عملیات مقابله با آلودگی نفتی در کانال دسترسی بندر بوشهر خبر داد و گفت: در پی گزارش مرکز کنترل ترافیک دریایی بوشهر مبنی بر وجود لکه‌های آلودگی، بلافاصله هماهنگی‌های لازم صورت گرفته و تیم ارزیابی به موقعیت اعزام شدند .

خسروی افزود: با حضور تیم ارزیابی در محل و بررسی، مورد آلودگی از جنس روغن سوخته تشخیص داده شد که در حجمی  افزون بر 80 متر مربع و توسط جز دریا به‌سمت آبهای اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در حالت حرکت می‌باشد.

وی ادامه داد: با حضور تیم تخصصی در محل بلافاصله عملیات توسط قایق تیم مقابله با آلودگی و شناور احسان با استفاده از بوم جاذب  انجام و  آلودگی مهار و پاکسازی شد.

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر با اشاره به پاکسازی آلودگی نفتی در عملیات دیگر عنوان کرد: در اقدامی دیگر و در پی گزارشی از مرکز کنترل ترافیک دریایی بوشهر مبنی بر آبگرفتگی شدید یک فروند موتور لنج در محدوده شرکت صدرا،  به سرعت تیم مقابله با آلودگی برای بررسی و جلوگیری از آلودگی به موقعیت اعزام شد.

خسروی با بیان اینکه تعدادی مخازن حاوی گازوئیل بر روی عرشه موتور لنج عامل این آلودگی گزارش شد خاطر نشان کرد: در صورت غرق شدن شناور امکان آلودگی ایجاد می‌کرد که برای پیشگیری از ایجاد آلودگی تیم اعزامی توسط شناور احسان و با استفاده از بوم رودخانه‌ای باد شونده و بوم جاذب به محصور کردن شناور اقدام کرد. 

وی  بیان کرد: در ادامه عملیات و با موافقت مالک موتور لنج مبنی بر شناور سازی لنج مذکور ، بوم‌های جاذب جمع آوری و عملیات پیشگیری از آلودگی با موفقیت به پایان رسید.

انتهای پیام/190/ی

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار