کد خبر: ۸۶۰۳۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴ 09 June 2020

۶۰ درصد مطالبات چایکاران گیلان و مازندران پرداخت شد

تابناک/رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه امروز ۲۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات چایکاران استان های گیلان و مازندران پرداخت شد، گفت: با پرداخت این مبلغ تاکنون ۶۰ درصد از مطالبات سال جاری بابت خرید تضمینی برگ سبز چای به چایکاران این استان ها پرداخت شده است.

حبیب جهانساز روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال خرید تضمینی برگ سبز چای از چایکاران استان های گیلان و مازندران به ارزش ۲۴۰ میلیارد تومان انجام گرفت که تاکنون ۶۰ درصد این مبلغ پرداخت شده است.

وی افزود: نرخ خرید تضمینی هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک در سال جاری، چهار هزار و ۶۰۰ تومان و هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه ۲، نیز سه هزار و ۳۰۰ تومان  است.

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به اتمام برداشت چین بهاره در باغهای چای گیلان و مازندران خاطر نشان کرد: در مجموع ۵۴ هزار و ۲۴۱ تن برگ سبز چای برداشت شده که ۹۰ درصد مربوط به چایکاران گیلان و ۱۰ درصد مربوط به چایکاران در استان مازندران است.

استان های گیلان و مازندران، ۵۵ هزار چایکار دارد، باغهای چای در استان های گیلان و مازندران ۲۵ هزار هکتار است که سطح زیر کشت هر سال متفاوت است.

برداشت برگ سبز چای هر ساله در سه چین بهاره ، تابستانه و پاییزه صورت می گیرد که چین بهاره از اوایل اردیبهشت ماه، تابستانه از نیمه دوم خردادماه و چین پاییزه در شهریور شروع و تا پایان مهرماه انجام می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار