چاپ رمان جدید نویسنده اردبیلی
«برف سفید و ماجرای خاکستری» تازه‌ترین رمان مریم حضرتی، نویسنده اردبیلی، در 130 صفحه ، در تهران از سوی نشر پایتخت و با نظارت منوچهر صالحی منتشر شد.
کد خبر: ۸۵۹۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷ 08 June 2020

به گزارش تابناک اردبیل،چاپ اول این اثر با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه، به قیمت ۲۵۰۰۰ تومان منتشر و وارد بازار نشر شده است.

قصه رمان «برف سفید و ماجرای خاکستری»، الهام گرفته از واقعیتی اتفاق افتاده در بخش ارشق شهرستان مشگین شهر است که با آمیزه های تخیل به اثری سورئال به سبک رئالیسم جادویی تبدیل شده است.

رمان «برف سفید و ماجرای خاکستری» اثری خوشخوان است که با قلم روان نویسنده ، ذهن مخاطب را به سرعت به فصل های بعدی داستان هدایت می کند.

به گفته مریم حضرتی خالق رمان «برف سفید و ماجرای خاکستری» ، بخشی از بن مایه داستانی اثر از واقعیت‌هایی است که همیشه با وی بوده و از ۱۵ سالگی با آن زندگی کرده‌ است؛ قصه‌ای عاشقانه، اجتماعی و تاریخی که «گؤزل» و «دریا» شخصیت‌های اصلی آن هستند.

وی می‌گوید: «گؤزل» عمه پدر من بود اما زن‌هایی که قصه را با او پیش می‌برند، شخصیت‌های تخیلی داستان هستند که خواست و درخواست من و روایت، به آنها واقعیت و زندگی بخشیده است.

در بخشی از این کتاب می خوانیم:

به یاد حرف‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های مادر افتادم، همیشه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گفت «کلاغ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها وقتی که اینطور دسته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌جمعی پرواز می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند یعنی عروسی دارند»
همه کلاغ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها روی قبرها هلهله می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کردند و اوج می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گرفتند. یعنی کشته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های جنگ چالدران هم عروسی داشتند؟ کلاغ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها دست از سرم برنمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌داشتند. صدا هنوز زیر خاک زمزمه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کرد. شاه اسماعیل گریه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کرد، انگار دیگر دست و دلش به جنگ و جنگیدن نمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رفت. عثمانی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها این همه کشته روی دستش گذاشته بودند.
آفتاب کاملاً غروب کرده بود. تا ورودی در خروجی دویدم ولی هیچ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کس در آن اطراف نبود ...
به نوشته خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) رمان «برف سفید و ماجرای خاکستری» ، چهارمین کتاب مریم حضرتی، دبیر انجمن ادبی سیمین است.
او پیش از این نویسندگی را در کتابهای «زیر پوست زخمی جاده ها» ، «یک شهر، یک خانه» و «راه خانه‌ام را بلدم» تجربه کرده است.
اخیر کتاب «راه خانه‌ام را بلدم» همزمان با رمان اخیر، توسط انتشارات خط مقدم منتشر شده که روایتی از زندگی عاشقانه همسر شهید کاویانی از شهدای مدافع حرم روستای لرد شهرستان خلخال است.
چاپ همزمان دو اثر مریم حضرتی نویسنده اردبیلی در بهار امسال، نویدبخش تلاش مضاعف نویسندگان اردبیلی برای خلق آثار جدید است.
رمان «برف سفید و ماجرای خاکستری» نوشته مریم حضرتی، با طرحی از سیامک پاینده بر جلد آن، در بهار ۹۹ روانه بازار کتاب شده است.

http://www.tabnakardebil.ir/files/fa/news/1399/3/19/602934_497.jpg

برچسب ها

مریم حضرتی - رمان - نویسنده اردبیلی – برف سفید و ماجرای خاکستری
رمان خوب - ارشق - اردبیل – مشگین شهر - ادبیات اردبیل – ادبیات زنان – زنان نویسنده – انجمن ادبی – سیمین دانشور .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار