رابطه اعضای خاندان سعودی با یهودیان صهیونیست ریشه در تاریخ دارد، اما نقطه عطف این رابطه ملک سلمان و پسرش هستند، به حدی که دختران صهیون علنا به ولی عهد سعودی پیشنهاد ازدواج می دهند.
کد خبر: ۸۵۸۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸ 04 June 2020

به گزارش تابناک خوزستان به نقل از مشرق؛ «سعود السبعانی»، در کتاب «عربده کش ریاض» تلاش می کند، زوایای تاریک زندگی «سلمان بن عبدالعزیز»، پادشاه عربستان و فرزندش، «محمد بن سلمان»، ولی عهد این کشور را روایت کند.

تاکنون 11 قسمت از این کتاب منتشر شده است، آنچه درپی می آید، قسمت آخر این کتاب با تلخیص است:

قسمت اول: آنچه از فساد جوانی شاه سعودی نمی‌دانید/ شاهزاده‌هایی که یک زن را دست به دست می‌کردند! +عکس

قسمت دوم:  رسوایی ییلاق «معیزیله» چه بود / دختر فراری سر از خیمه ملک سلمان درآورد +عکس

قسمت سوم: موسسات خیریه چگونه شاه سعودی را میلیاردر کرد/ماجرای ازدواج دوم ملک سلمان پس از رسوایی اخلاقی/ مادر «بن سلمان» کیست؟ + عکس

قسمت چهارم: آشغال‌هایی که «ملک سلمان» را میلیاردر کردند/ بی‌سوادی که سر از دنیای هنر در آورد/ از آرشیو سری «سلمان» چه می‌دانید؟ +عکس

قسمت پنجم: «الشرق الاوسط» لانه فساد جدید شاهزاده/ «سلمان» از چه زمانی با صهیونیست‌ها ارتباط گرفت/ عمه‌هایم مخالف دیدن زنان بدون حجاب بودند +عکس

قسمت ششم: آبروریزی شاهزاده در مراسم استقبال از اوباما/هزینه‌های هنگفت «سلمان» برای جوان‌تر دیده شدن/ تصمیمات بزرگ را در جلسات «ورق بازی» می‌گرفتیم +عکس

قسمت هفتم: ماجرای نفرت «ملک عبدالله» از «بن سلمان» / سلمان دستور قتل پسرش را صادر کرد/ چگونه بن سلمان جای سلطان را گرفت؟ +عکس

قسمت هشتم:گزارش غربی‌ها از بیماری «صرع» ولیعهد سعودی/ «بن سلمان» از ۲۰ سالگی به مواد مخدر اعتیاد دارد/ زن ناشناسی که محرم اسرار «بن سلمان» است +عکس و فیلم

قسمت نهم: بن سلمان در اولین ظهور جدی خود چگونه ظاهر شد؟ / زنان بی‌حجابی که عصای دست ولیعهد سعودی شدند +عکس

قسمت دهم: «ملیجک» و «سعود کاکا سیاه» چه نقشی در تصمیمات ولیعهد سعودی دارند/ بن سلمان گفته بود خاشقچی در آمریکا کشته نشود +عکس

قسمت یازدهم: روایت معلم انگلیسی از سبک زندگی خانواده ملک سلمان/ مادر بن سلمان به من گفت تو یک جنتلمن واقعی هستی/ ملک سلمان با همسر اولش در کاخ سفید زندگی می‌کند +عکس و فیلم

رابطه با یهودیان صهیونیست در میان اعضای خاندان سعودی پدیده جدید و گذرایی نیست، بلکه ریشه در تاریخ این خاندان دارد، به نحوی که می توان آن را رابطه «مراد و مریدی» توصیف کرد و بالطبع نه «ملک سلمان» و نه پسرش «محمد بن سلمان»، ولی عهد عربستان از این قاعده مستثنی نیستند.

تصویری از عثمان العمیر و عبد الرحمن الراشد

رابطه «ملک سلمان» با صهیونیست ها به دهه هشتاد باز می گردد و مقدمه چین این دیدارها که اغلب در کشور مغرب صورت می گرفت، «عثمان العمیر» و «عبد الرحمن الراشد»، دو نوکر حلقه به گوش «ملک سلمان» بودند.

تصویری از عثمان العمیر

البته در آن زمان «ملک سلمان» نه پادشاه عربستان بود و نه از جانب حکومت مامور به این ملاقات ها شده بود، لذا اهداف خاص خود را از این ملاقات ها دنبال می کرد که مهمترینش در تحکیم موقعیت و گسترش نفوذش در ساختار قدرت و خاندان سعودی نمود پیدا می کرد.

سلفی ملک سلمان و محمد بن سلمان

در مقابل «ملک سلمان» متعهد می شد، شرکت چاپ و انتشارات «سعودی»، بویژه روزنامه فرا منطقه ای «الشرق الاوسط» را در راستای هدف عادی سازی روابط با «اسرائیل» به خدمت بگیرد و در این راستا تیمی از سرسخت ترین دشمنان جهان اسلام و عرب تشکیل داد.

اولین ماموریت این گروه نفوذ در رسانه ها و شبکه های ماهواره ای و جامعه سعودی و تزریق فرهنگ، اخلاق، ارزش ها و دیدگاه های صهیونیستی بود. این اقدام به دستور مستقیم «ملک سلمان» انجام نشد، چون مغزش کشش حلاجی چنین پروسه ای را نداشت، لذا پیاده سازی آن به «محمد بن سلمان»، وزیر وقت دفاع و «محمد بن نایف»، وزیر وقت کشور عربستان سپرده شد که مورد حمایت بی قید و شرط و مستقیم «ملک سلمان» بودند.

«مجتهد» افشاگر مشهور عربستانی از ملک سلمان و «عادل الجبیر»، وزیر خارجه پیشین عربستان به عنوان دو نفری یاد می کند که در سه دهه اخیر نقش اصلی در ارتباط عربستان با اسرائیل را ایفا کرده اند.

به گفته وی این ارتباط از دو کانال انجام می شد. کانال اول، کانال الجبیر بود که از دانش آموخته فردی چون «بندر بن سلطان»، سفیر اسبق عربستان در واشنگتن است. وظیفه الجبیر نزدیکی هرچه بیشتر به «ایپاک» بود و لازم به توضیح نیست که ایپاک چه وظیفه ای در آمریکا دارد.

به گفته مجتهد نتیجه این نزدیکی طی دو دهه گذشته بدست آوردن اعتماد اسرائیل و هماهنگی مواضع در برابر مسائل منطقه ای پشت درب های بسته بود. خدمات الجبیر در این مدت چنان به مذاق صهیونیست ها خوش آمده بود که به «ستاره» صهیونیست تبدیل شد، طوری که او را «مایکل جردن عربستان سعودی» توصیف می کردند. از نگاه صهیونیست‌ها، الجبیر بهترین نمونه یک جوان سر سپرده سعودی است که چشم و گوش بسته دستوراتشان را اجرا می کند.

عادل الجبیر ستاره محبوب صهیونیست ها

اما دومین کانال ارتباطی عربستان با اسرائیل در شخص ملک سلمان، از وقتی امارت ریاض را در دست داشت، نمود پیدا می کرد. اگرچه ملک سلمان از زمان نشستن بر تخت سلطنت ماموریت پیگیری پرونده رابطه با اسرائیل را به پسرش محول کرد و راشد و العمیر را با محمد بن سلمان مرتبط کرد و ولیعهد سعودی به آنها چون افراد مقدسی نگاه می کند که گفته هایشان را باید بدون چون و چرا اجرا کرد، اما این به معنای قطع ارتباط شخصی ملک سلمان با اسرائیل نبود، دلیل این مدعا افشاگری «انیس نقاش»، تحلیلگر و نویسنده معروف جهان عرب از کمک 125 میلیون دلاری پادشاه سعودی در سال 2016 به خسارت دیدگان صهیونیست آتش سوزی های فلسطین اشغالی بود.

کمک مالی ملک سلمان به تبلیغات انتخاباتی نتانیاهو
کمک مالی ملک سلمان به تبلیغات انتخاباتی نتانیاهو

موضوع کمک های مالی ملک سلمان به صهیونیست ها به اینجا ختم نمی شود، بلکه شبکه تلویزیونی فرانس 24 فرانسه در سال 2016 خبری درباره کمک مالی شاه سعودی به تبلیغات انتخاباتی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل به نقل از «اسحاق هرتزوگ» رئیس حزب کار اسرائیل منتشر کرد.

به گفته ی رئیس حزب کار اسرائیل، نتانیاهو در مارس 2015 میلادی 80 میلیون دلار از شاه سعودی به عنوان کمک مالی به تبلیغات انتخاباتی اش کمک دریافت کرده بود. خبری که چند دقیقه بعد از خروجی فرانس 24 حذف شد.

کمک مالی ملک سلمان به تبلیغات انتخاباتی نتانیاهو

با توجه به ضرب المثل معروف « پسر کو ندارد نشان از پدر تو بیگانه خوانش، مخوانش پسر» محمد بن سلمان نیز نه تنها در اظهار ارادت و خوش خدمتی به صهیونیست ها از پدر پیشی گرفت، بلکه مارس سال گذشته، رسانه های دنیا خبری مضحک و غافلگیر کننده از درخواست ازدواج «نعمه شوستر الیاسی»، کمدین اسرائیلی منتشر کردند که از درخواست ازدواج نعمه با محمد بن سلمان سخن می گفت.

نعمه شوستر الیاسی

شوستر 13 فوریه سال گذشته در گفتگو با شبکه i24 از قامت بلندش و چالش هایی که با آن مواجه است، سخن گفت و افزود: «کسی دختر بلند قد و قامت و قوی و قدرتمندی چون من را نمی پسندد و دوست ندارد».

شوستر 32 ساله در ادامه یادآور شده بود که اخیرا خانواده اش از او خواسته بودند که هرچه سریع تر ازدواج کند. ولی از آنجا که وی حاضر نیست، یک ازدواج عادی و معمولی داشته باشد، به فکر ازدواج با بن سلمان است، چرا که او مردی قوی و تنومند و بلند قامت است و حکومتش در راستای بهبود روابط با اسرائیل گام بر می دارد.

محمد بن سلمان ولی عهد عربستان

نعمه که حزبی به نام خود تشکیل داده است، از محمد بن سلمان درخواست کرده ، جهت برقراری عدالت و مساوات در منطقه از حزبش حمایت کند و انتظار دارد، فعالیت های حزبش در میان کشورهای عربی مورد استقبال قرار گیرد.

وی در مصاحبه اش صراحتا خاطر نشان می کند، از نزدیکی روابط عربستان و اسرائیل برای ارسال پیامش به بن سلمان استفاده کرده است. در بخشی از این پیام نعمه می گوید: «سلام ام بی اس.. نعمه هستم.. نحوه تاسیس حزبی به اسم "حزب نعمه" رو تجربه کردم.. اگه بتونی، از حزب نعمه یا نعمه حمایت کنی خیلی عالی میشه.. خیلی» و درحالی که برخی از کاربران فضای مجازی این اظهارات نعمه را یک شوخی و مزاح برداشت می کنند، وی تاکید می کند که کاملا در سخنان خود جدی بوده و همین موجب می شود، برخی رسانه ها از «علاقه» وی به محمد بن سلمان و احساساتش نسبت به او پرده بردارند و افشا کنند که یکی از آرزوهای وی ارتباط با محمد بن سلمان است.

 
 

از این پیام کاملا می توان برداشت کرد که «دختران صهیون» از حمایت بن سلمان مطمئن هستند. اکنون یک اسرائیلی خیلی راحت تر از یک شهروند عرب می تواند، به حکام عرب پیام دهد.

اینکه یکی از دختران صهیونی و رئیس حزب نعمه اسرائیل از پسر ملک سلمان که خود را «خادم الحرمین» می نامد و خواستار حمایت او از حزبش می شود، چیزی جز آغاز مرحله ای جدید از عادی سازی روابط بین آل سعود و اسرائیل نیست و این سخنی گزاف نیست، وقتی بدانیم، بن سلمان از زمان ولی عهدی در سال 2017 به نویسندگان و اصحاب رسانه دستور اکید داده تا افکار عمومی در عربستان را برای برقراری روابط دوستانه با اسرائیل آماده کنند.

این درحالی است که یک کاربر سوری به نام «عبدالحکیم البناوی» این سوال را مطرح می کند که آیا پشت پرده این درخواست ازدواج برقراری روابط بین ریاض – تل آویو است؟

در پایان باید گفت که به اعتقاد برخی صاحبنظران این پیام درحالی رسانه ای شد که در عمل نمایندگان اسرائیل و عربستان دیدارهای محرمانه ای با یکدیگر در حاشیه اجلاس ورشو داشتند و انتشار این پیام در رسانه های جهان عرب آن هم در این مقطع زمانی درصدد رساندن این پیام بود که اتفاقات مهم و سرنوشت سازی به واسطه اسرائیل و عربستان در منطقه درحال رخ دادن است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار