کد خبر: ۸۵۷۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۶ 03 June 2020

ورود سواره گردشگران به مسیر آبشار لاتون آستارا ممنوع شد

تابناک/ بخشدار لوندویل آستارا از ممنوعیت ورود خودروها و موتورسیکلت‌های غیربومی به مسیر صعب‌العبور و کوهستانی آبشار لاتون این بخش، به منظور جلوگیری از سقوط به دره و حوادث غیرمترقبه خبر داد.

توحید کرم زاده روز چهارشنبه اظهار کرد: آبشار لاتون با ۱۰۵ متر ارتفاع در مناطق کوهستانی بخش لوندویل آستارا همه ساله پذیرای گردشگران و مسافران است اما مسیر پر پیچ و خم و دره های عمیق راه دسترسی آن، بارها خطراتی برای افراد ناآشنا به منطقه ایجاد کرده است.

وی افزود: ممنوعیت ورود وسایل نقلیه غیربومی به مسیر آبشار با هماهنگی فرمانداری و نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی صورت گرفت و تردد پیاده گردشگران و شهروندان منعی ندارد.

وی بیان کرد: در این مسیر صعب العبور به طور معمول خودروهای شاسی بلند بومی برای نقل و انتقال روستائیان تردد می کنند و عبور خودروها و موتورسیکلت های معمولی، با خطر سقوط به دره و خسارت های جانی و مالی همراه است.

بخشدار لوندویل گفت: تردد در مسیر آبشار لاتون توسط نیروی انتظامی، بسیج، دهیاری و شورای اسلامی روستای کوته کومه کنترل می شود و گردشگران در این رابطه همکاری کنند.

او ادامه داد: کنترل ترددها علاوه بر جلوگیری از سقوط وسایل نقلیه به دره، از نظر صیانت اراضی جنگلی، جلوگیری از آتش سوزی درختان و مقابله با هنجارشکنی برخی گردشگران نیز مفید است.

کرم زاده بیان کرد: ۲ میلیارد ریال اعتبار برای ایمن سازی و بهسازی مسیر آبشار تصویب شده است و بخشداری لوندویل با همکاری دیگر دستگاه های متولی، آن را اجرا خواهد کرد.

 آبشار لاتون با ۶۰۰ سال قدمت در ۱۵ کیلومتری جنوب آستارا در ۶ کیلومتری روستای کوته کومه قرار گرفته و به عنوان طبیعی به شماره ثبت ۶۴۵ در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

شهرستان گردشگرپذیر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و با بخش های مرکزی و لوندویل در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار