مدیرکل بهزیستی استان مازندران گفت: در ماه رمضان سال‌جاری مردم روزه دار این خطه شمال کشور ۲۱ میلیارد و ۷۳۸ میلیون ریال از زکات فطره و کفاره آن را تحویل پایگاههای بهزیستی مازندران دادند.
کد خبر: ۸۵۶۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۳ 31 May 2020

به گزارش تابناک مازندران از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان مازندران، دکتر فرزاد گوهر دهی افزود: میانگین زکات فطره و کفاره پرداختی به پایگاههای بهزیستی درعید فطر سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۹ درصد رشد نشان می دهد.
وی اضافه کرد : در عید سعید فطر سال جاری ۵۸۲ پایگاه بهزیستی در سطح استان برای جمع آوری زکات فطره و کفاره ساماندهی شد.
به گفته وی حدود ۱۶ میلیارد و ۶۳۲ میلیون ریال از پرداختی زکات مردم به مراکز غیر دولتی تحت پوشش بهزیستی و مابقی در اختیار مراکز دولتی قرار گرفته است.
گوهر دهی اظهارداشت : تمام کمک های نقدی و غیر نقدی مردم استان مازندران در قالب زکات فطره و کفاره در اختیار خانواده های نیازمند تحت پوشش بهزیستی اعم از کودکان فاقد والدین موثر،سالمندان و افراد دارای معلولیت و سرپرست خانوار قرار داده شد.
بهزیستی مازندران ۲۴۵ هزار مددجوی تحت پوشش دارد که از این تعداد حدود ۶۰ هزار نفر معلول جسمی و حرکتی هستند و این اداره کل در ماه رمضان سال جاری ۱۴ هزار و ۶۲۱ سبد حمایتی به ارزش ۳۵ میلیارد ریال میان مددجویان زیر پوشش این نهاد در استان توزیع کرد.
در سال جاری میانگین زکات فطره برای هر فرد به ازای سه کیلوگرم گندم بین ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان و سه کیلوگرم برنج نیز ۵۰ تا ۵۴ هزار تومان از سوی مراجع عظام تقلید اعلام شد.
مازندران طبق سرشماری سال ۹۵ حدود سه میلیون و ۲۸۳ هزار نفر جمعیت دارد که با میانگین زکات براساس گندم با نرخ سه کیلو گرم ۱۰ هزار تومان و برنج سه کیلو گرم ۵۰ هزار تومان به طور میانگین در مجموع زکات فطره مردم این خطه شمال کشور در سال جاری به حدود ۹۱ میلیارد تومان می رسد که دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان آن در اختیار بهزیستی استان قرار گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار