کد خبر: ۸۵۵۹۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۹ 29 May 2020

تابناک رضوی: این روزها نحوه فراخوان دو خودروساز عمده کشور، بازار پرتلاطم پولی کشور را از خود متاثر کرده است. من نمی خواهم به تحلیل های فنی صنعت خودرو ورود کنم که موضوعی و تخصصی است. اما فارغ از دغدغه های خریداران و فروشندگان بیایید از زاویه ای دیگر به موضوع نگاه کنیم. 

صرفاً با اعلام فراخوان تاکنون بیش از نیم میلیون نفر در این فراخوان ثبت‌نام کرده‌اند. حال اگر فرض کنیم حتی نیمی از این جمعیت انبوه تقاضای کاذب باشد، ما با یک بازار واقعی ۲۵۰۰۰۰ خودرویی مواجه هستیم. بازاری که برای هر تولید کننده خودروی جهان وسوسه برانگیز است. 

از طرف دیگر به خاطر تحریم ها عملاً این بازار انحصاری است. حال باید پرسید در کشوری که مجموعه های متعدد قطعه‌ساز دارد و رکود سنگین بر بازار کار حاکم است، آیا سیاست درست، کاهش قیمت و تولید انبوه و به کار انداختن کارگاه های ریز و درشت قطعه ساز است. یا آنکه با ناز کردن تنها به فروش ۲۵ هزار خودرو آنهم با شرایط عجیب الخلقه و کارآگاهی بسنده کرد. 

مردم کجای این نیاز هستند. بازاری تشنه، خیل انبوه کارگاههای نیمه تعطیل از آن طرف، و ناز کردن بی معنای فروشنده از این طرف. 

اگر واقعاً قرار است این وسط مردم قربانی شوند و شاهد قیمت های نجومی خودرو های دست دوم خارجی باشند بهتر است دولت دست به کار شده از کشورهایی مانند ترکیه، امارات، و افغانستان بازار تشنه و سرگردان را ولو با خودروهای دست دوم پاسخ دهد.

امید است این وضعیت ناخوشایند، به زودی شاهد بهبود را در آغوش گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار