مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اعلام این که ۱۵۰ هزار دانش‌آموز استان هنوز عضو شبکه آموزش دانش‌آموزی (شاد) نشدند ، گفت که ۲۰ هزار نفر از این تعداد به دلایل مختلف اصلا امکان ورود به این شبکه را ندارند.
کد خبر: ۸۵۵۱۲۴
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴ 27 May 2020

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اعلام این که ۱۵۰ هزار دانش‌آموز استان هنوز عضو شبکه آموزش دانش‌آموزی (شاد) نشدند ، گفت که ۲۰ هزار نفر از این تعداد به دلایل مختلف اصلا امکان ورود به این شبکه را ندارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، علیرضا سعدی پور روز چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش مازندران در ساری در اختیار نداشتن تلفن همراه هوشمند و عدم دسترسی به شبکه اینترنت را مهم ترین علت محرومیت اجباری ۲۰ هزار دانش آموز استان از شبکه شاد برشمرد.

وی از خیرین و نهادهای بودجه ای استان خواستار اختصاص اعتبار برای تجهیز این دانش آموزان به تلفن همراه هوشمند جهت حضور در شبکه شاد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران علت عدم حضور ۱۳۰ هزار دانش آموز دیگر استان در شبکه شاد را هم اجباری نبودن عضویت در آن همزمان با آغاز کلاس های درس مجازی اعلام کرد.

وی توضیح داد که این دانش آموزان در سایر پیام رسان ها تحصیل مجازی را شروع کرده بودند و برای جلوگیری از آسیب رسیدن به روند تحصیلی از اجبار به عضویت در شبکه شاد خودداری شده است.

سعدی پور با اعلام این که از مجموعغ ۵۳۰ هزار دانش‌آموز استان هنوز تقریبا ۲۷ درصد وارد پیام رسان شاد نشده اند ، گفت : البته برخی گلایه ها در مورد ساختار سخت افزاری ، کندی پیام رسان و اشکالات اتصالاتی بر شبکه شاد وارد است که در حال رفع است.

وی افزود : پیام رسان شاد یک پیام رسان داخلی با امکانات آموزشی کامل به منظور برگزاری کلاس های مجازی است که به خاطر برخورداری از امنیت بالا ، دسترسی آسان ، چیدمان آموزشی و کاربری آسان می تواند تقریبا جای کلاس های واقعی را پر می کند.

سعدی پور تاکید کرد : حضور آموزش و پرورش در فضای مجازی واقعیتی انکارناپذیر است و شبکه شاد می تواند دروازه ورود به این فضا باشد.

آموزش و پرورش مازندران دارای ۵۳۶ هزار دانش آموز است که به دلیل شیوع ویروس کرونا اکنون در چهارمین ماه تعطیلی خود به سر می برند و به همین خاطر در فضای مجازی آموزش می بینند.

شبکه یا پیام رسان آموزش دانش آموزشی از جمله پروژه‌هایی وزارت آموزش‌وپرورش بود تا دانش‌آموزان را در یک شبکه منسجم وارد فضای آموزش مجازی کند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار