شهردار اصفهان گفت: در حال حاضر اصفهان در 9 شبکه بین‌المللی از جمله شبکه شهرهای هوشمند پایدار و شبکه شهرهای خلاق عضو است و هدف از این عضویت ها، شناساندن اصفهان در مجامع بین المللی و استفاده از ظرفیت این شبکه ها برای توسعه است.
کد خبر: ۸۵۴۶۷۹
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۷ 26 May 2020

به گزارش تابناک به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت اله نوروزی در برنامه زنده تلویزیونی "زنده رود" در گفتگو با شهروندان اعلام کرد: نهمین شبکه ای که اصفهان اخیرا به آن پیوسته، شبکه شهرهای هوشمند پایدار است که مرکز آن در کره واقع شده و نهمین شبکه جهانی است که در راستای سیاست هوشمندسازی شهر به آن پیوستیم که این امر بیانگر دیپلماسی قوی شهرداری اصفهان است.
نوروزی گفت: در راستای شهر هوشمند، هم اکنون امکانی از طریق سایت my.isfahan.ir فراهم شده که شهروندان با چند کلیک می توانند از خدماتی چون استعلامات بانک، دبیرخانه، محاسبه عوارض نوسازی و کسب و پیشه، نقشه‌های شهر، پرونده‌های شهرسازی، پروانه ساختمانی، امور مربوط به مهندسان طراح و ناظر بهره مند شوند.

امکان استفاده از ۳۴ خدمت شهرسازی با یک کلیک

شهردار اصفهان ادامه داد: در حال حاضر ۳۴ خدمت شهرسازی به صورت الکترونیک در این سایت ارائه می‌شود که به زودی این خدمات به ۱۰۰ خدمت افزایش می‌یابد.
وی با اشاره به اهمیت تحقق شهر الکترونیک و شهر هوشمند، گفت: امیدواریم دیگر شاهد تجمع شهروندان در شهرداری نباشیم و مردم با استفاده از اینترنت و از منزل امور مربوط به شهرداری را انجام دهند. در حال حاضر بر اساس نظرسنجی، سه درصد مردم به صورت غیر حضوری نیازهای خود را برطرف می کنند که این میزان کم است و مردم باید بیشتر برای استفاده از خدمات الکترونیکی راهنمایی شوند تا امور خود را از طریق اینترنت انجام دهند.
نوروزی با بیان اینکه بدون همراهی مردم با این فرآیندها شهر هوشمند محقق نمی شود، اظهار کرد: ارزش اقدام برای راه اندازی سایت جهت ارائه خدمات الکترونیکی به مردم، کمتر از احداث پل‌های بزرگ شهر، حلقه بزرگ ترافیکی و مترو نیست زیرا این اقدام هم آرامش، آسایش و رضایت شهروندان را به همراه دارد و دست واسطه ها را هم کوتاه می کند.
وی در خصوص شرایط حاکم بر شهر در اثر شیوع بیماری کرونا نیز گفت: شهرداری از همان زمان تمام فضاهای شهری را تحت کنترل قرار داد تا با ضدعفونی کردن آنها این ویروس را مهار کند. با توجه به اهمیت سلامتی شهروندان، اقداماتی که حتی به لحاظ مالی نیز برای شهرداری ضرر داشت انجام شد و خوشبختانه مردم نیز در نظر سنجی ها از فعالیت‌ها و اقدامات شهرداری ابراز رضایت‌مندی کردند.

رضایت ٧٣ درصد شهروندان از تعطیلی مترو

وی ادامه داد: مترو به عنوان یک ابزار مناسب برای حمل و نقل عمومی، روزانه تعداد زیادی از شهروندان را جا به جا می‌کرد، اما به محض اعلام خطر شیوع در آن، مترو تعطیل شد و در نظرسنجی انجام شده ۷۳ درصد شهروندان از این اقدام شهرداری ابراز رضایت کردند. همچنین ۶۵ درصد شهروندان از فعالیت‌های شهرداری در حوزه آموزش و اطلاع رسانی، رضایت داشتند که انجام این اقدامات حاصل تلاش بی‌وقفه و بی‌دریغ کارکنان شهرداری برای حفظ سلامتی مردم بوده است.
وی تصریح کرد: قطعاً اگر تعامل و همکاری و نقش مؤثر کارکنان همه بخش های شهرداری نبود، شاهد بهبود وضعیت نبودیم، البته هنوز باید مراقبت‌های لازم را انجام داد و از تجمعات خودداری و مسائل بهداشتی را رعایت کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار