مجید صفائی از خسارت شدید زلزله به بافت تاریخی دهدشت خبر داد و افزود: در شهرستان‌های بویراحمد‌ و دنا نیز تاکنون خساراتی گزارش نشده است.
کد خبر: ۸۵۴۰۱۹
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴ 24 May 2020
در پی زمین لرزه ظهر امروز سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه وبویراحمد گفت: به محض وقوع زلزله، تیم‌های ارزیاب برای بررسی وضعیت بناهای تاریخی در شهرستان‌های تحت تاثیر زلزله اعزام شدند که شواهد اولیه حاکی از خسارت شدید به بافت تاریخی دهدشت است.
خسارت شدید زلزله به بافت تاریخی دهدشت

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: نتیجه گزارش ارزیابی کلی کارشناسان اداره کل استان به‌زودی اعلام خواهد شد.

شهر دوگنبدان، مرکز شهرستان گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد لرزید.این زمین لرزه در شهرستان گچساران، چرام، بهمئی، لنده، کهگیلویه، دنا، باشت و شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد احساس شد.

مرکز لرزه‌نگاری کشور شدت این زمین لرزه را ۵.۲  درجه در مقیاس ریشتر اعلام کرده است. این زمین لرزه در ساعت۱۳ و ۴۱ دقیقه و ۲۷ ثانیه یکشنبه، چهارم خرداد ماه به وقوع پیوست.

این زمین لرزه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین و در ۱۴ کیلومتری دوگنبدان در استان کهگیلویه و بویراحمد، ۴۱ کیلومتری سردشت خوزستان، و ۴۴ کیلومتری چرام کهگیلویه و بویراحمد رخ داد. این زلزله در بخشهایی از استانهای بوشهر، فارس و خوزستان احساس شد.

تاکنون از خسارات احتمالی این زمین لرزه گزارشی ارائه نشده است.

 
در حال بروزرسانی ...
ترک خوردگی دهها منزل مسکونی
۱۳۹۹/۰۳/۰۴ - ۱۸:۲۸

دهها منزل مسکونی بر اثر زمین لرزه در گچساران دچار ترک خوردگی و ریزش بدنه و سقف شدند.

نیروهای هلال احمر با ارسال تصاویری از حضور تیم‌های ارزیاب جمعیت هلال احمر شهرستان گچساران در مناطق زلزله زده جهت ارزیابی خسارات وارده خبر دادند.

دهها منزل مسکونی بر اثر وقوع زلزله دچار خسارت شدند. همچنین در برخی محورها ریزش کوه گزارش شده است.

این زمین لرزه خسارت جانی نداشته، اما مردم همچنان در خیابان‌ها حضور دارند.

اعزام چهار تیم به مناطق زلزله زده گچساران
۱۳۹۹/۰۳/۰۴ - ۱۸:۱۹

مدیر عامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد از اعزام چهار تیم ارزیاب به مناطق زلزله زده شهرستان گچساران خبر داد.

سید امان الله جهانبین ، افزود: بلافاصله پس از وقوع زلزله و گزارش مقدماتی آن، تیم‌های ارزیاب به مناطق و مرکز زلزله در شهرستان گچساران اعزام شدند.

جهانبین با بیان اینکه هنوز از خسارات این زمین لرزه گزارشی در دست نیست، اظهار داشت: اقدامات ثانویه پس از تکمیل گزارشات اجرایی خواهد شد.

وی ابراز داشت: تیم‌های ارزیاب در منطقه حضور خواهند داشت.

افزایش مصدومان به ۱۶ نفر
۱۳۹۹/۰۳/۰۴ - ۱۸:۱۶

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از آماده باش تیم‌های مختلف اورژانس در استان خبر داد و گفت‌: تعداد مصدومین به ۱۶ نفر رسید.

محسن جلیل در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: از لحظات اولیه وقوع زمین لرزه، هشت تیم ارزیاب به مناطق هدف اعزام شده و تمامی پایگاه‌ها به حالت آماده‌باش درآمدند.

جلیل با بیان اینکه ۱۶ نفر در مجموع بر اثر فرار، ترس، بیماری‌های زمینه‌ای و استرس دچار مصدومیت ناشی از زلزله شدند، اظهار کرد: تمام این افراد به شکل سرپایی درمان شده و تنها یک مورد شکستگی گزارش شد.

سرپرست اورژانس استان گفت در حال حاضر تمامی تیم‌های ما در مناطق هدف حضور داشته و پوشش خدمات به شهروندان را انجام می‌دهند.

ریزش کوه در برخی جاده های روستایی
۱۳۹۹/۰۳/۰۴ - ۱۸:۱۲

استاندار کهگیلویه وبویراحمد با تاکید بر اینکه تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر خسارات جانی و یا مصدومیت ناشی از وقوع زمین لرزه ۵.۲ ریشتری ظهر امروز در منطقه دژسلیمان شهرستان گچساران گزارش نشده است، گفت: تیم های ارزیاب و پشتیبان مدیریت بحران و نیروهای امدادی هلال احمر و اورژانس به منطقه اعزام شده اند.

حسین کلانتری اظهار داشت: البته با توجه به وقوع آتش سوزی در منطقه کوه خامی شهرستان گچساران نیز برخی تیم های امدادی مدیریت بحران در منطقه حضور داشتند و از همان لحظات وقوع زمین لرزه نیز به منطقه محل وقوع اعزام شدند.

وی تصریح کرد: هم اینک انسجام و هماهنگی کامل بین نیروهای امدادی و مدیریت بحران با محوریت معاون عمرانی استانداری وجود دارد و مشغول رصد آخرین وضعیت وقوع زمین لرزه و میزان خسارات وارده هستند.

خسارت شدید زلزله امروز به بافت تاریخی دهدشت

 

وی یادآور شد: با توجه به گزارش های رسیده ترک خوردگی و خسارت به بخشی از منازل مسکونی در روستاهای پیرامونی و شهر دوگنبدان و همچنین برخی تاسیسات زیربنایی وارد شده که در اسرع وقت میزان خسارات وارده به مردم اطلاع داده خواهد شد.

استاندار کهگیلوه وبویراحمد همچنین گفت: بر اثر وقوع این زمین لرزه برخی محورهای روستایی و جاده های اصلی در ورودی شهر دوگنبدان و همچنین منطقه زلزله زد دژسلیمان نیز دچار ریزش کوه شده اند که نیروهای راهداری به منطقه اعزام و در حال ریزش برداری از سطح جاده ها هستند.

وی با اشاره به برخی خبرهایی مبنی بر مصدومیت چند نفر در زلزله امروز و در حین فرار از منزل نیز گفت: تاکنون گزارشی از بیمارسان ها و مراکز درمانی در این خصوص اعلام نشده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: البته هماهنگی های لازم نیز با سازمان هلال احمر و اورژانس کشور نیز از سوی حوزه معاونت عمرنی استان انجام شده و در صورت لزوم تیم هایی ارزیابی و نیروهایی امدادی پشتیبان از سایر استان ها به منطقه اعزام خواهند شد.

کلانتری تصریح کرد: البته ارزیابی دقیق میزان خسارات وارده به منازل مسکونی، تاسیسات و سایر اماکن عمومی نیز با محوریت معاونت عمرانی و بنیاد مسکن نیز در روزهای آینده به طول گسترده صورت خواهد گرفت.

وی ابراز امدواری کرد که زلزله زدگان خسارات دیده به هیچ وجه نگران نباشند دولت و مجموعه مدیریت اجرایی استان با تمام توان و با پشتیبانی مالی آنها را مورد حمایت جدی قرار خواهد داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار