مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان از آغاز بازپرداخت طلب دو سه ماهه دانش آموزان اصفهان از رانندگان سرویس مدارس خبر داد و گفت: با مصوبه کارگروه ماده 18، قرار شد هزینه پرداخت شده به سرویس مدارس برای ماه هایی که مدارس تعطیل بوده به والدین برگردانده شود.
کد خبر: ۸۵۳۸۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۴ 23 May 2020

هادی منوچهری با اشاره به درخواست تعدادی از خانواده های اصفهانی برای بخشیدن این شهریه، اظهار کرد: والدینی که تمایل به بخشیدن تمام یا بخشی از این پول برای کمک به معیشت رانندگان آسیب دیده از کرونا دارند، می توانند با مراجعه به تاکسیرانی و تکمیل فرم رضایت نامه ای که از سوی شرکت های حمل و نقل در اختیارشان قرار می گیرد، اقدام کنند.

وی درباره خانواده هایی که درخواست بازگرداندن هزینه چند ماه گذشته سرویس مدارس را دارند نیز یادآور شد: این پول ظرف هفته آینده(هفته اول خرداد) به آنها برگشت داده می شود، البته این تصمیم با مصوبه کارگروه ماده ۱۸ گرفته شده و اکنون به فرمانداری رفته، اما بلافاصله پس از آنکه از سوی فرمانداری تایید و ابلاغ شد، بازگشت هزینه سرویس مدارس به والدین آغاز خواهد شد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان تعداد دانش آموزان ثبت شده در سامانه سرویس مدارس تاکسیرانی را بیش از ۷۲ هزار نفر اعلام کرد و گفت: بیش از ۸۰ درصد این دانش آموزان، هزینه سرویس مدارس را به صورت کامل برای یک سال تحصیلی یعنی تا آخر اردیبهشت و خرداد، پرداخت کرده اند و اگر دانش آموز دبستانی باشند ۲ و نیم و اگر دبیرستانی باشند ۳ و نیم ماه شهریه سرویس مدرسه طلبکار اند.

وی افزود: از اسفند ماه که به دلیل شیوع کرونا و تعطیلی مدارس، خدمت رسانی سرویس مدارس نیز متوقف شده این پول نزد شرکت های حمل و نقل باقی مانده، اما در آینده نزدیک به والدین برگشت داده می شود.

منوچهری در پاسخ به این پرسش که برای حمایت از معیشت رانندگان سرویس مدارس چه تدبیری اندیشیده شده نیز اعلام کرد: تصمیم کارگروه این بود که چون خانواده ها برای ماه های گذشته خدمتی از سرویس های مدرسه دریافت نکرده اند، پولی هم نباید به رانندگان پرداخت کنند، این کارگروه از نماینده شهرداری، نماینده آموزش و پرورش و نماینده اولیا و مربیان تشکیل می شود که سه رای دارند.

وی از آمادگی تاکسیرانی برای توزیع هرگونه کمک دولتی به رانندگان آسیب دیده از بحران کرونا خبر داد و گفت: نزدیک به ۸ هزار و ۵۰۰ راننده سرویس مدرسه در اصفهان فعالیت می کنند که هر مبلغی برای کمک به آنها در نظر گرفته شود، ضربدر این عدد شده و مبلغ سنگینی خواهد بود به عبارت دیگر برای پرداخت یک کمک هزینه ۵۰۰ هزار تومانی به این قشر، نیاز به ۴ میلیارد و خرده ای اعتبار داریم که رقم سنگینی است، اما این آمادگی وجود دارد که در صورت تصویب ستاد کرونای کشور یا استان، هر گونه کمک های معیشتی را بین قشر آسیب دیده رانندگان سرویس مدارس توزیع کنیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار