رئیس اتحادیه کافه قنادان کرمانشاه از کاهش ۴۰ تا ۵۰ درصدی فروش آبمیوه و بستنی فروشی‌های کرمانشاه خبر داد و گفت: با ادامه شیوع کرونا ۳۰ تا ۴۰ درصد این واحدها درخواست ابطال پروانه خواهند داد.
کد خبر: ۸۵۲۹۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰ 21 May 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،محمدرضا ناصری با بیان اینکه واحدهای صنفی مرتبط با عرضه مواد غذایی از جمله کافه قنادی‌ها، رستوان‌ها و... بیشترین تاثیر را از شیوع بیماری کرونا داشتند، یادآور شد: از نیمه‌های اسفند مردم به دلیل ترس از بیماریT از خرید آبمیوه و بستنی خودداری کردند.

وی ادامه داد: از آن زمان تاکنون فروش واحدهای صنفی عرضه آبمیوه و بستنی بین ۴۰ تا ۵۰ درصد کم شده و هم اکنون نیز در ایام ماه مبارک رمضان ساعت کاری آنها فقط بعد از افطار است که فروش چندانی هم ندارند.

به گفته ناصری، این واحدها معمولا در سایر فصول فروش چندانی ندارند و اواخر بهار و تابستان اوج فروش و درآمد آنها است که با شیوع بیماری کرونا همزمان شده و رکود سنگینی دامن آنها را فرا گرفته است.

رئیس اتحادیه کافه قنادان کرمانشاه با بیان اینکه با وجود همه مشکلات و کاهش فروش هنوز درخواست ابطال پروانه‌ای از سوی این واحدها نداشتیم و همچنان به بهبود وضعیت امیدوارند، خاطرنشان کرد: اگر روند شیوع بیماری به همین شکل ادامه پیدا کند، حداقل ۳۰ تا ۴۰ درصد این واحدها که مستاجر هستند تعطیل خواهند کرد، چون نمی‌توانند از پس هزینه‌هایشان برآیند.

وی از خطر بیکاری نیروی کار این واحدها نیز یاد کرد و افزود: اگرچه در برخی از واحدهای بزرگ عرضه آبمیوه و بستنی حتی تا ۲۰ نفر هم مشغول به کار هستند، اما به طور متوسط نیروی کار هر واحد دو تا سه نفر است.

رئیس اتحادیه کافه قنادان کرمانشاه تعداد واحدهای عرضه آبمیوه و بستنی کرمانشاه را ۵۲ مورد اعلام کرد و ادامه داد: تا کنون چند بار درخواست دادیم و نامه‌هایی به استانداری و اتاق اصناف برای حمایت از این صنف نوشته‌ایم، اما تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار