مدیرعامل باشگاه تراکتور گفت: با وجود مخالفت باشگاه‌ها، کانون مربیان، هیأت‌های فوتبال، پزشکان، مربیان بدنسازی و...، چرا به برگزاری مسابقات اصرار می‌شود؟!
کد خبر: ۸۵۲۲۰۱
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰ 19 May 2020

به گزارش تابناک تبریز، میر معصوم سهرابی در گفت‌وگوی تلفنی با برنامهی فوتبال برتر اظهار کرد: ما بارها به‌صورت رسمی و غیررسمی مخالفت خود با شروع تمرینات و پیگیری مسابقات در این شرایط را اعلام کرده‌ایم؛ اما با توجه به اینکه تابع مقررات هستیم، تمرینات را آغاز خواهیم کرد و با قدرت در مسابقات شرکت می‌کنیم.

وی ادامه داد: طوری نشان داده می‌شود که باشگاه‌های مخالف شروع مسابقات، مقصر هستند؛ این در حالیست که لیگ هلند و لیگ ایتالیا -که مجوز آغاز تمرینات صادر شده بود- لغو شدند.

سهرابی با بیان اینکه اکنون باشگاه‌ها بلاتکلیف هستند، مطرح کرد: نباید از جلسه‌ ستاد مبارزه با کرونا برداشت اشتباه داشته‌ باشیم. بر اساس نتایج آن جلسه، شروع مسابقات تنها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فیفا و ستاد مبارزه با کرونا امکان‌پذیر است.

وی با اشاره به زمان مشخص شده برای آغاز تمرینات و مسابقات، ادامه داد: بر چه اساسی زمان شروع تمرینات را یکم خردادماه و زمان آغاز مسابقات را 22 خرداد ماه اعلام کرده‌اند؟ کجای دنیا تیمی که 75 روز استراحت کرده، با 21 روز تمرین به آمادگی می‌رسد؟ مخالفتمان با شروع مسابقات، به‌خاطر همین کمبود وقت است. همین عدم آمادگی تیم‌ها باعث شد که بوندسلیگای آلمان تنها در هفته اول، 6 مصدوم داشته باشد.

مدیرعامل باشگاه تراکتور با اعلام اینکه غنی‌سازی اوقات فراغت، نشاط جامعه، سلامتی و درآمد، اهداف برگزاری مسابقات فوتبال در کل دنیاست، گفت: همه می‌دانیم که فوتبال در کشورمان درآمدزا نبوده و باشگاه‌ها برای غنی‌سازی اوقات فراغت، نشاط جامعه و سلامتی، متحمل هزینه‌ می‌شوند که در صورت برگزاری مسابقات در شرایط کنونی کرونا و بدون حضور هواداران، نه تنها اوقات فراغت غنی‌سازی نشده و نشاط به وجود نمی‌آید؛ بلکه سلامت بازیکنان نیز به‌دلیل کرونا و فشردگی مسابقات به‌خطر می‌افتد. فراموش نکنیم که بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا و مقدماتی جام‌جهانی را در پیش داریم.

وی با اشاره به هم امتیاز بودن تراکتور با تیم دوم جدول، یادآور شد: وضعیت بسیار خوبی در جدول رده‌بندی لیگ‌برتر داریم و در خصوص مشخص شدن قهرمان در صورت لغو مسابقات، تابع نظر کارشناسی هیأت‌ رئیسه فدراسیون فوتبال هستیم.

سهرابی با بیان اینکه باشگاه تراکتور از مسابقات فرار نمی‌کند، تأکید کرد: ما پیامدهای ناشی از تعطیلی مسابقات همچون پرداخت حق و حقوق بازیکنان را می‌پذیریم؛ اما نباید فراموش کنیم که در صورت شروع تمرینات و پیگیری مسابقات، باشگاه‌ها و تیم‌ملی آسیب می‌بینند.

مدیرعامل باشگاه تراکتور در تشریح ماجرای برگزاری مسابقات پلی استیشن، یادآور شد: یکی از عزیزان فدراسیون فوتبال طی مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که هدف از برگزاری مسابقات، خانه‌نشینی مردم و تماشای بازی‌ها جهت مصون ماندن از کروناست که بنده در پاسخ به این سخنان، گفته بودم که اگر هدف این است،‌ بهتر است بازی‌های رایانه‌ای با نام تیم‌ها یا بازیکنان جهت سرگرمی مردم برگزار کنید تا مردم در خانه بنشینند! متأسفانه به موضوعاتی که به نفع ما و باشگاه‌هاست پرداخته نمی‌شود؛ ولی چنین مباحثی که سوءبرداشت وجود دارد، برجسته می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: بنده این سوال را دارم که مزایا و دلیل برگزاری مسابقات چه چیزی است؟ کاش جلسه‌ای با حضور نمایندگان 16 تیم لیگ برتری برگزار می‌شد تا در آن جلسه دلایلشان را اعلام کرده و به نظرات و سخنان ما گوش می‌دادند.

سهرابی ادامه داد: باید مجمع فوتبال به‌صورت فوق‌العاده با حضور نماینده باشگاه‌ها، هیأت‌های فوتبال و... تشکیل می‌شد تا ضمن تصویب اساسنامه فدراسیون فوتبال، تکلیف لیگ برتر هم با بررسی نظرات باشگاه‌ها و سایر بخش‌ها مشخص می‌شد. ما تابع قانون بوده و با تمام قدرت تمرینات را شروع خواهیم کرد و در مسابقات حضور می‌یابیم، ولی پیامدهای ناشی از آن، برعهده کسانی است که مصرانه به‌دنبال آغاز بازی‌ها هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار