فرمانده مرزبانی استان کردستان از کشف ۶ کیلو و ۴۳۱ گرم طلا و ۴ میلیون و ۴۸۰ هزار ارز عراقی قاچاق جاسازی‌شده از یک کامیون در مرز باشماق مریوان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۱۹۱۲
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۲ 18 May 2020

فرمانده مرزبانی استان کردستان از کشف ۶ کیلو و ۴۳۱ گرم طلا و ۴ میلیون و ۴۸۰ هزار ارز عراقی قاچاق جاسازی‌شده از یک کامیون در مرز باشماق مریوان خبر داد.
سردار علیرضا مرزبانی در این گفت‌وگو در مریوان از کشف شمش طلا و دینارهای قاچاق در مرز باشماق این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: در راستای اجرای طرح کنترل نوار مرزی و مقابله با ورود و خروج کالای ممنوعه و کسب اخبار و اطلاعاتی مبنی بر احتمال خروج محموله طلا و ارز قاچاق از کشور، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار مرزبانان هنگ مرزی مریوان قرار گرفت.

وی افزود: پس از ساعت‌ها اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی شبانه‌روزی و بازرسی از خودروهای در حال خروج از خاک کشور، اکیپ مستقر بر روی پل مرزی باشماق به یک دستگاه کامیون عراقی که قصد خروج از کشور را داشت، مشکوک و آن را متوقف کردند.

فرمانده مرزبانی استان کردستان گفت: مرزبانان پس از بازرسی دقیق کامیون، 6 کیلو و 431 گرم طلا و 4 میلیون و 480 هزار ارز عراقی قاچاق را که به‌طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بود را کشف کردند.
وی از بازداشت یک قاچاقچی خبر داد و خاطرنشان کرد: برابر اعلام کارشناسان، ارزش محموله کشف‌شده بیش از 52 میلیارد ریال برآورد شده که جهت سیر مراحل قانونی به همراه متهم تحویل مراجع ذی‌صلاح شدند.

سردار مرزبانی تصریح کرد: حفظ و حراست از مرز و مقابله با قاچاقچیان اولویت بوده و با متخلفان و سودجویان در کردستان به‌شدت برخورد خواهد شد.

منبع/ تسنیم 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار